/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Kim Larsen go eller dårlig ?
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 23-05-07 00:53

Han var go med gasolin inkl. værsgo så kom der et par solo plader lige efter
der var ok ... men jeg synes sgu det har været down hill siden ....er jeg
gået glip af noget ?

--
--
signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185



 
 
Kim Frederiksen (23-05-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 23-05-07 07:05

Bo M. Mogensen wrote:
> Han var go med gasolin inkl. værsgo så kom der et par solo plader
> lige efter der var ok ... men jeg synes sgu det har været down hill
> siden ....er jeg gået glip af noget ?

Nej ... bare hold dig til Gasolin, så er du dækket ind.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



Bo M. Mogensen (23-05-2007)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 23-05-07 17:37


"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:4653d987$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Bo M. Mogensen wrote:
>> Han var go med gasolin inkl. værsgo så kom der et par solo plader
>> lige efter der var ok ... men jeg synes sgu det har været down hill
>> siden ....er jeg gået glip af noget ?
>
> Nej ... bare hold dig til Gasolin, så er du dækket ind.
>
Der er et eller andet med når musiker begynder at bruge orgel sentyzesier
( aner ikke hvordan det staves )
det går bare ikke med mindre det er gjort skide godt som f.eks pink floyd -
men ellers kan jeg ikke komme i tanke om så mange der er sluppet heldigt fra
det
Nahh ok Lou Reed the beels men nu er jeg også Lou Reed vrag



Max (23-05-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 23-05-07 07:17

Hej Bo

> siden ....er jeg gået glip af noget ?

Nej, han er, ligesom Elvis blev det med alderen, blevet husmodervenlig.

--
Mvh Max



sniper_Nolight (23-05-2007)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 23-05-07 13:59

> Nej, han er, ligesom Elvis blev det med alderen, blevet husmodervenlig.

Enig mht. Kim Larsen - bedst i Gasolin (og så var der lidt i 80'erne med
Midt om Natten)... men Elvis kunne jeg nu bedst lide i 70'erne i 'Las Vegas
tiden'... det tidlige Elvis har aldrig været min smag, men det sene Elvis,
med et kæmpe Big band bag sig, juhu piger og kappe på og det hele var/er sgu
fedt.
--
sniper_Nolight



Rasmus M. Jensen (23-05-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 23-05-07 16:19

sniper_Nolight wrote:
>> Nej, han er, ligesom Elvis blev det med alderen, blevet
>> husmodervenlig.
>
> Enig mht. Kim Larsen - bedst i Gasolin (og så var der lidt i 80'erne
> med Midt om Natten)... men Elvis kunne jeg nu bedst lide i 70'erne i
> 'Las Vegas tiden'... det tidlige Elvis har aldrig været min smag, men
> det sene Elvis, med et kæmpe Big band bag sig, juhu piger og kappe på
> og det hele var/er sgu fedt.

mht. Kim L. så syns jeg også at de sidste mange albums er lidt for meget det
samme...
det lyder meget ens og tjaa..
Gasolin har aldrig sagt mig noget specielt - jo de har da lavet en del gode
numre - men i min verden er ikke ikke ophøjet til gude-status..
jeg syns det bedste med Kim er hans solo-projekter i Gas-tiden og så lige
efter de brød og til engang sidst i 80'erne/starten af 90'erne..

jeg syns nu alt med Elvis er godt - pånær film-sangene... men man kan
også bare høre på en del af dem at han ikk gider dem overhovedet...
dog synes jeg der er stor forskel på 50'er Elvis og 70'er Elvis... hans
stemme er klart bedst fra 68 og fremefter, men jeg vil mere kalde det for
show-genren... der er lidt mere crooner over ham i 70'er koncerterne efter
min mening...
personligt syns jeg ikke der er mange der har spændt så vidt som ham... fra
det man kunne kalde hård rock i 50'erne til crooner/entertainer stilen i
70'erne... en sjov til, syns jeg, er at mere eller mindre alle sangene
slutter på samme måde (med blæsere) der i hans 70'er periode...

--
mvh
Rasmus



Allan Krautwald (23-05-2007)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 23-05-07 16:30


"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:46545b51$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
> jeg syns nu alt med Elvis er godt - pånær film-sangene... men man kan
> også bare høre på en del af dem at han ikk gider dem overhovedet...
> dog synes jeg der er stor forskel på 50'er Elvis og 70'er Elvis... hans
> stemme er klart bedst fra 68 og fremefter, men jeg vil mere kalde det for
> show-genren... der er lidt mere crooner over ham i 70'er koncerterne efter
> min mening...
> personligt syns jeg ikke der er mange der har spændt så vidt som ham...
fra
> det man kunne kalde hård rock i 50'erne til crooner/entertainer stilen i
> 70'erne... en sjov til, syns jeg, er at mere eller mindre alle sangene
> slutter på samme måde (med blæsere) der i hans 70'er periode...

Elvis died when he went into the army
(citat: John Lennon december 1980)



Max (23-05-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 23-05-07 20:49

Hej Allan

> Elvis died when he went into the army
> (citat: John Lennon december 1980)

Nøjagtig min mening også :)

--
Mvh Max



Rasmus M. Jensen (23-05-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 23-05-07 22:37

Max wrote:
> Hej Allan
>
>> Elvis died when he went into the army
>> (citat: John Lennon december 1980)
>
> Nøjagtig min mening også :)

hehe...tjoo tjaa... han udviklede sig vel bare...?
jeg tror ikk selv han kunne forestille sig at fortsætte i samme stil...
jeg vil påstå at i årene 60-62 (63) leverede han noget af det absolut
bedste...
reconsider baby, stuck on you, i'm coming home, his latest flame, little
sister, devil in disguise, it's now or never, such a night osv osv...

men rolig nu... jeg placerer SUN indspilningerne ligeså højt på listen.. og
det er måske ligeså meget pga. Scotty Moores guitar-spil...

som sagt så er det eneste jeg ikke syns er noget værd film-sangene...

--
mvh
Rasmus



Bo M. Mogensen (23-05-2007)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 23-05-07 17:35


"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:46545b51$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...

> Gasolin har aldrig sagt mig noget specielt - jo de har da lavet en del
> gode numre - men i min verden er ikke ikke ophøjet til gude-status..

er du vimmer det er det største danske rockband nogen sinde imho - men som
det før er nævnt så var de sidste 3 skiver de bedste + live plade
men jeg tror man skal kunne huske dem og måske set dem for at det danner
mening.

jeg har set dem live 2 gange det var formidabelt.



Rasmus M. Jensen (23-05-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 23-05-07 22:31

Bo M. Mogensen wrote:
> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> news:46545b51$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Gasolin har aldrig sagt mig noget specielt - jo de har da lavet en
>> del gode numre - men i min verden er ikke ikke ophøjet til
>> gude-status..
>
> er du vimmer det er det største danske rockband nogen sinde imho -
> men som det før er nævnt så var de sidste 3 skiver de bedste + live
> plade men jeg tror man skal kunne huske dem og måske set dem for at det
> danner mening.
>
> jeg har set dem live 2 gange det var formidabelt.

jo jo... nu har jeg aldrig oplevet dem live eller noget - og jeg anerkender
skam også deres status... men for mig personligt har de aldrig sagt mig
noget helt specielt... klart at der er klassikere og suveræne numre men jeg
syns langt fra at alle albums har noget at tilbyde..
men det er bare min mening...

--
mvh
Rasmus



Karsten Vinding (23-05-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Vinding


Dato : 23-05-07 17:53

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:46545b51$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...

> mht. Kim L. så syns jeg også at de sidste mange albums er lidt for meget
> det samme...
> det lyder meget ens og tjaa..

Det er jo som man ser på det. Kjukken musikerne har deres egen lyd, som
nogen finder kedelig. Det gør jeg egentlig også, men den sidste plade har
jeg måttet sande vinder meget ved gentagne genhør. Men man skal nok være
mere til pop end til rock for at være enig.

> Gasolin har aldrig sagt mig noget specielt - jo de har da lavet en del
> gode numre - men i min verden er ikke ikke ophøjet til gude-status..

Heller ikke her, men de har altså lavet nogen perler der IMHO ikke er
overgået den dag i dag, af noget dansk band.

> jeg syns det bedste med Kim er hans solo-projekter i Gas-tiden og så lige
> efter de brød og til engang sidst i 80'erne/starten af 90'erne..

Jeg har fulgt Larsens plader sådan fra og til gennem tiden. "Værs'go" er jo
rigtig god, "Personnummer albummet" synes jeg også godt om, så synes jeg det
døde lidt, han skulle prøve sig på engelsk igen...., så kom "Forklædt som
voksen", som jeg synes er en perle, "Yummi, yummi" som er sådan såså...,
derefter Kielgasten, som har en del gode sange, og siden har det været sådan
lidt op og ned, men sjældent rigtigt skidt. Jeg synes han slipper godt fra
"Sange fra glemmebogen".

Hans koncertDVD fra "Sange fra glemmebogen", synes jeg er fantastisk, en
oplevelse, bare man havde været der live.

Al jeres snak omkring Elvis vil jeg blande mig uden om, ham har jeg ikke
fulgt nært nok, selvom man jo kender en del musik med ham.

--
Mvh, Karsten.




Rasmus M. Jensen (23-05-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 23-05-07 22:41

Karsten Vinding wrote:
> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> news:46545b51$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> mht. Kim L. så syns jeg også at de sidste mange albums er lidt for
>> meget det samme...
>> det lyder meget ens og tjaa..
>
> Det er jo som man ser på det. Kjukken musikerne har deres egen lyd,
> som nogen finder kedelig. Det gør jeg egentlig også, men den sidste
> plade har jeg måttet sande vinder meget ved gentagne genhør. Men man
> skal nok være mere til pop end til rock for at være enig.
>
ret skal være ret... jeg er faktisk enig med dig her...

>> Gasolin har aldrig sagt mig noget specielt - jo de har da lavet en
>> del gode numre - men i min verden er ikke ikke ophøjet til
>> gude-status..
>
> Heller ikke her, men de har altså lavet nogen perler der IMHO ikke er
> overgået den dag i dag, af noget dansk band.
>
det anfægter jeg heller ikke...

>> jeg syns det bedste med Kim er hans solo-projekter i Gas-tiden og så
>> lige efter de brød og til engang sidst i 80'erne/starten af 90'erne..
>
> Jeg har fulgt Larsens plader sådan fra og til gennem tiden. "Værs'go"
> er jo rigtig god, "Personnummer albummet" synes jeg også godt om, så
> synes jeg det døde lidt, han skulle prøve sig på engelsk igen...., så
> kom "Forklædt som voksen", som jeg synes er en perle, "Yummi, yummi"
> som er sådan såså..., derefter Kielgasten, som har en del gode sange,
> og siden har det været sådan lidt op og ned, men sjældent rigtigt
> skidt. Jeg synes han slipper godt fra "Sange fra glemmebogen".
>
ja - det var nok egentlig også det jeg ville ha skrevet...

> Hans koncertDVD fra "Sange fra glemmebogen", synes jeg er fantastisk,
> en oplevelse, bare man havde været der live.
>
jeg har endnu til gode at få den set...

> Al jeres snak omkring Elvis vil jeg blande mig uden om, ham har jeg
> ikke fulgt nært nok, selvom man jo kender en del musik med ham.
jamen det er så bare i orden da...


--
mvh
Rasmus



Bo M. Mogensen (26-05-2007)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 26-05-07 01:10


"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:4654bbff$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Karsten Vinding wrote:
>> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46545b51$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...

>> Hans koncertDVD fra "Sange fra glemmebogen", synes jeg er fantastisk,
>> en oplevelse, bare man havde været der live.
>>
> jeg har endnu til gode at få den set...
>
jeg har hørt den en gang og den bliver båret af geninspildningen af langebro



Bo M. Mogensen (26-05-2007)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 26-05-07 01:09


"Karsten Vinding" <karsten@vinding.adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4654714f$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo som man ser på det. Kjukken musikerne har deres egen lyd, som
> nogen finder kedelig.

jamen det er en plage og deletant agtigt.



Ivan V. Klattrup (23-05-2007)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 23-05-07 19:07

Bo M. Mogensen skrev:

>er jeg gået glip af noget ?

"Wizdom is sexy" er det bedste album han har lavet siden han var med i
Gasolin'.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste