House of the rising sun
Fra : Kai Mandrup

Dato : 21-05-07 21:24

Hej,

www.radioblogclub.com er jeg "faldet over" nogle numre som jeg ikke helt
kan genkende rigtigheden af:
Playlist 99d har uploaded flere versioner af "The house of the rising sun",
men versionerne med Rolling Stones, Pink Floyd og Jim(m)i Hendrix - er de
gode nok, altså spilles de af de 3 grupper/kunstnere?

På playlist 116d optræder Deep Purple med "A whiter shade of pale" - det
lyder rigtig nok(?), men forståeligt at det ikke blev et større hit med dem!

mvh. Kai

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-05-07 23:15

"Kai Mandrup" <kai.mandrup@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men versionerne med Rolling Stones, Pink Floyd og Jim(m)i Hendrix - er de
> gode nok, altså spilles de af de 3 grupper/kunstnere?

Altså umiddelbart ville jeg sige at Stones ikke havde lavet den...den findes
ihvertfald ikke på noget album med dem (har dem alle). Men søger man lidt på
nettet "popper" der links op på det. Måske de har spillet den ved en koncert
og den så er bootlegged.
Pink Floyd og Jimi skulle derimod være gode nok.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-05-07 07:56

Allan Krautwald <krautwald@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> og den så er bootlegged.
> Pink Floyd og Jimi skulle derimod være gode nok.

<http://en.wikipedia.org/wiki/The_House_of_the_Rising_Sun>

/thomas

Fra : Lars Holst

Dato : 22-05-07 20:32

"Kai Mandrup" <kai.mandrup@mail.tele.dk> said in

> [...]
>
> På playlist 116d optræder Deep Purple med "A whiter shade of pale" -
> det lyder rigtig nok(?), men forståeligt at det ikke blev et større

"House of the rising sun" skal man vist tilskrive The Animals med Eric
Burdon i forgrunden og sangen "A whiter shade of pale" må vi hellere lade
Procol Harum få æren for.
Dagens viden om datidens musik er desværre for ringe.

--
Lars Holst

Fra : Max

Dato : 22-05-07 20:39

Hej Lars

> "House of the rising sun" skal man vist tilskrive The Animals med Eric

Den er nu 50 år ældre mindst og en amerikansk folkesang.

--
Mvh Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-05-07 20:46

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
..162...

> [...]
> Procol Harum få æren for.
> Dagens viden om datidens musik er desværre for ringe.

Ja det er jo almindelig kendt, selvom den er væsentlig ældre. Men det var
ikke det spørgsmålet gik på. Det gik på om de andre kunstnere også havde
lavet en version.

Fra : Lars Holst

Dato : 22-05-07 22:19

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> said in

> [...]
>
> Ja det er jo almindelig kendt, selvom den er væsentlig ældre. Men det
> var ikke det spørgsmålet gik på. Det gik på om de andre kunstnere også

Sorry
Jeg misforstod det eller læste det for uopmærksomt.

--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-07 20:57

On Mon, 21 May 2007 22:23:52 +0200, "Kai Mandrup"
<kai.mandrup@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>men versionerne med Rolling Stones, Pink Floyd og Jim(m)i Hendrix - er de
>gode nok, altså spilles de af de 3 grupper/kunstnere?

Jep, den er god nok. Jeg synes dog der mangler den fedeste version,
nemlig den som Toto har indspillet på albummet "Through the looking
glass"

/Alex

Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-05-07 10:53

Kai Mandrup wrote:

> [...]
> sun", men versionerne med Rolling Stones, Pink Floyd og Jim(m)i
> Hendrix - er de gode nok, altså spilles de af de 3 grupper/kunstnere?

Jeg kan ikke finde den playliste du nævner, men jeg er ret sikker på det
drejer sig om en forveksling med gruppen Frijid Pink. De lavede en ret
heavy version i halvfjerdserne med masser af forvrængning, wah-wah og
whatnot.

På Youtube ligger osse mindst en "Pink Floyd" version men det er helt
sikkert Frijid Pink.

Ole Thomsen