MANGA/ANIME
Fra : Jesper Winding

Dato : 05-07-01 12:54

Har lige set GHOST IN THE SHELL på DVD og er totalt lamslået over hvor fed
den er...
Og dette er den første MANGA film jeg har set!!!
Så nu har jeg altså et par spørgsmål:
Hvad er forskellen mellem MANGA og ANIME?
Hvilke andre kvalitets titler som AKIRA og GHOST IN THE SHELL kan anbefales
på DVD?
Er der steder på nettet der omhandler god MANGA/ANIME?

-=JESPER=-

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-07-01 12:59

"Jesper Winding" <jesperw@privat.dk> writes:

> Har lige set GHOST IN THE SHELL på DVD og er totalt lamslået over hvor fed
> den er...
> Og dette er den første MANGA film jeg har set!!!

Nej, det er den første Anime du har set.

> Hvad er forskellen mellem MANGA og ANIME?

Manga er tegneserier, Anime er tegnefilm.

> Hvilke andre kvalitets titler som AKIRA og GHOST IN THE SHELL kan anbefales
> på DVD?

Faktisk er der masser af titler, der er mere anbefalelsesværdige. Det
er specielt en god ide at kigge på hele TV-serier, da de kan gå langt
mere i dybden med personskildringen. Neon Genesis Evangelion er
genial. Cowboy Bebop er også guld værd.

> Er der steder på nettet der omhandler god MANGA/ANIME?

Geek Culture på http://www.geekculture.dk/ har en stor Anime-sektion
med mange anmeldelser.
--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Ole Kofoed

Dato : 05-07-01 15:06

Peter B. Juul skrev i meddelelsen ...

>Manga er tegneserier, Anime er tegnefilm.

Manga er også navnet på en stor udgiver (bl.a. af Ghost in the Shell),
det er nok det der har forvirret Jesper.

Mvh.

Ole

Fra : Jesper Winding

Dato : 05-07-01 16:56

"Ole Kofoed" <cowfeet@email.dk> skrev i en meddelelse

> det er nok det der har forvirret Jesper.

Jeg er sku ik' forvirret - jeg er totalt uvidende!!!
Som skrevet er Ghost In The Shell første Anime film overhovedet
nogensinde!!!
Og jeg vil MEGET gerne se nogle flere af samme kaliber - har hørt AKIRA
kommer snart - men hvad skal jeg dykke tænderne i nu?

-=JESPER=-

Fra : walther

Dato : 05-07-01 17:19

> Og jeg vil MEGET gerne se nogle flere af samme kaliber - har hørt AKIRA
> kommer snart - men hvad skal jeg dykke tænderne i nu?

Min første anime film var også GhostInTheShell, derefter så jeg
NinjaScroll det er de to eneste jeg har set endnu. Jeg synes at begge
var ret gode.
Det jeg kan lide ved dem er at de udfylder et tomrum i filmverdenen i
øjeblikket, eventyrfilm! Så jeg prøver nok en til....

mvh,
walther

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-07-01 18:28

"Jesper Winding" <jesperw@privat.dk> writes:

> Og jeg vil MEGET gerne se nogle flere af samme kaliber - har hørt AKIRA
> kommer snart - men hvad skal jeg dykke tænderne i nu?

Et forslag fra min side er
Princess Mononoke / Mononoke Hime
http://us.imdb.com/Title?0119698

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-07-01 19:06

Thomas Jespersen <thomas@daimi.au.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:y4ng0cbl206.fsf@skids.daimi.au.dk...

> Et forslag fra min side er
> Princess Mononoke / Mononoke Hime
> http://us.imdb.com/Title?0119698

Glimrende titel. Ninja Scroll får også min anbefalning. Akira kommer snart i
en ny udgave på DVD, selvom jeg ikke skal kunne genfortælle handlingen.
Herudover findes anime i alle afskygninger fra lyserøde teenagerserier, over
sci-fi til de mere kinky hentai med tentakelmonstre, der voldtager
skolepiger i bunkevis. Noget for enhver smag. Serial Experiments Lain er
fantastisk, men kræver tid til fordybelse. Otomo, der lavede Ghost... har
også lavet andre ting, bl.a. den flotte Jin-Roh, som kan købes billigt hos
http://www.charmes.de

MVH
Jens

Fra : Jesper Winding

Dato : 05-07-01 20:20

"Jens Thomsen" <v1707@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Lyder ikke lige som nogen for mig!!!

Hmmmm....

Se det lyder helt rigtigt - Men hvad og hvilke?

??? øh

Jin-Roh,

Den vil jeg helt sikkert gerne vide mere om!

Det hele virker lidt defragmenteret når man er ny ud i Anime - måske vil det
hjælpe hvis jeg specificerer lidt - Jeg kunne enormt godt tænke mig at finde
en god side på nettet om Anime - Jeg kunne vældig godt tænke mig at se film
tilsvarende Ghost.... og Akira (vil sikkert købe Ninja Scroll) men hvilke er
umagen værd? - har hørt der også er meget Anime - stuff der rider på bølgen
af deet gode - ligesom i normale film... og det er dette Anime jeg gerne -
ihvertfald i starten - gerne vil uden om.

-=JESPER=-

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 05-07-01 20:53

"Jesper Winding" <jesperw@privat.dk> wrote in message

> [...]
det
> hjælpe hvis jeg specificerer lidt - Jeg kunne enormt godt tænke mig at

http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?section=8

(Se Peter, min sidste hårdnakkethed er forsvundet

--
Anders Ebbesen
How does an average guy like me become the number one lover man in his

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-07-01 09:54

> [...]

> hjælpe hvis jeg specificerer lidt - Jeg kunne enormt godt tænke mig at finde

Jeg ved godt, at jeg står lige på grænsen til at blive
over-reklamerende nu, men helt ærligt: Der er altså en god håndfuld
erfarne Anime-entusiaster til rådighed på Geek Culture. Hvis du
skriver dine spørgsmål i Anime-forummet, så får du helt sikkert nogle
gode, brugbare svar.

> [...]
> af deet gode - ligesom i normale film... og det er dette Anime jeg gerne -
> ihvertfald i starten - gerne vil uden om.

Som sagt: Du bør kraftigt overveje at kigge på egentlige
Anime-TV-serier i stedet for bare film. Markedet er langt større og
virkelig godt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Geir Friestad

Dato : 05-07-01 20:51

Jens Thomsen <v1707@groenjord.dk> wrote:

| Otomo, der lavede Ghost... har også lavet andre ting, bl.a. den flotte
| Jin-Roh, som kan købes billigt hos http://www.charmes.de

GHOST IN THE SHELL er regissert av Mamoru Oshii, ikke Katsuhiro Otomo.
Han er også bare manusforfatter av JIN-ROH, ikke regissør (men det er
absolutt en god film som er vel verdt å se). I det hele tatt er anime
Oshii har vært involvert i verdt å ta en titt på - GHOST IN THE SHELL
er ganske langt fra å være hans beste:

PATLABOR 1 THE MOVIE (Ute på DVD fra Manga Enterntainment)
PATLABOR 2 THE MOVIE (Samme)
ANGEL'S EGG (Ute på DVD i Japan. Uten tekst riktignok, men filmen er
nesten helt fri for dialog uansett. Originaltittel er TENSHI NO TAMAGO)
URUSEI YATSURA 2: BEAUTIFUL DREAMER (Ute på DVD fra Central Park Media)
BLOOD: THE LAST VAMPIRE (Ute på DVD i Japan med engelsk/japansk tekst og
tale. Oshii er "kreativ konsulent." Regi ved Hiroyuki Kitakubo, som bl.a.
har regissert ROUJIN Z tidligere)

Spesielt ANGEL'S EGG er fantastisk.

--
Geir Friestad | The Second Annual Oslo 70mm Film Festival
geir@portman.org | August 10 - 19, 2001 @ Filmens Hus

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-07-01 21:47

Geir Friestad <geir@portman.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrn9k9gp9.sse.geir@aerith.portman.org...

> [...]
> absolutt en god film som er vel verdt å se). I det hele tatt er anime
> Oshii har vært involvert i verdt å ta en titt på - GHOST IN THE SHELL

Sorry, my mistake. Jeg skrev frit efter hukommelsen, og det er, i hvert fald
i denne sommervarme, tydeligvis en tåbelig idé. Otomo er instruktøren på
Akira, ikke?

MVH
Jens

Fra : Geir Friestad

Dato : 05-07-01 22:02

Jens Thomsen <v1707@groenjord.dk> wrote:

| Otomo er instruktøren på Akira, ikke?

Det er korrekt. Hans nye film, METROPOLIS, går for tiden på kino i
Japan, forøvrig.

Fra : Ronny Roy

Dato : 08-07-01 03:03

> Et forslag fra min side er
> Princess Mononoke / Mononoke Hime
> http://us.imdb.com/Title?0119698

Fremragende Anime!

Fra : Casio

Dato : 06-07-01 00:22

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse news:m3g0cb1t9a.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

| Faktisk er der masser af titler, der er mere anbefalelsesværdige.

Hej. Jeg har i lang tid været interesseret i manga/anime, og jeg har læst meget om det, og øvet mig rigtig meget i at tegne manga.
Jeg er MEGET facineret af tegnestilen.

Jeg har længe overvejet at se en anime film, men har ikke turde springe ud i det og ofre 200 kroner på en DVD.

Det eneste anime jeg har set er Pokemon, og en anden tegneserie lig Pokemon. det har givet mig lidt fordomme over for anime film.
Handler alle anme film om personer som samler på monstre som kan kæmpe mod andre monstre? Det går jeg ud fra at de ikke gør, men
hvad handler de så om? Kan I give et par eksempler?

--
Casio

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-07-01 10:11

"Casio" <kena@mail.dk> writes:

> Det eneste anime jeg har set er Pokemon, og en anden tegneserie lig Pokemon. det har givet mig lidt fordomme over for anime film.

"Anime" er et medie, ligesom "bøger", "musik" og "film".

Der findes simpelthen alle genrer. Porno (med store tentakel-befængte
dæmoner), fantasy, Science fiction, historiske dramaer, krimier,
hverdagsdramaer, "lyserøde skyer"-teenage-pige-anime, etc.

Nogle af mine favoritter:

Perfect Blue: En teenage-pige-band-sanger opgiver sanger-karrieren for
at blive skuespiller i en sæbeopera, men forfølges af en uhyggeligt
ivrig fan. Efterhånden som tiden går bliver grænsen mellem virkelighed
og fantasi mere og mere udvisket: Er hun med i en sæbeopera, eller er
sæbeoperaen hendes virkelige liv og resten af verden en drøm? Jeg
forstod den i store træk første gang jeg så den, men jeg er også
genial. De fleste skal liiiige se den et par gange først. Det er nok
ikke en udpræget begynder-film.

Memories, del 1: Et rumskib opfanger et nødsignal og tager modvilligt
ud for at undersøge det. De finder en operasangers sidste hvilested og
bliver selv fanget af sære illusioner. Meget, meget sær og ufatteligt
smuk.

Neon Genesis Evangelion (Serie på 24(?) afsnit): Jorden er i
undtagelsestilstand. Nogle store mystiske væsener, kendt som Engle,
angriber menneskeheden og en gruppe teenagere i store robotter (eller
er det når alt kommer til alt robotter?) er vort sidste forsvar. Der
er flotte kampscener, men serien fokuserer på personerne og kan på
grund af sin varighed gå i dybden med dem. Og hver gang man tror man
er ved at have en ide om hvad der foregår, bliver det hele endnu mere
mystisk.

Projekt A-Ko: Nej, ikke en favorit hos mange, men jeg elsker nu engang
denne Anime-parodi fra 80'erne højt. Det var det første Anime jeg så,
og da jeg genså den senere forstod jeg pludselig meget mere af, at det
var en parodi. Småpiger med superkræfter, jaloux piger med kæmpe
kamprobotter og meget mere.

Gunbuster: Menneskeheden er en virus og galaksens immunforsvar går til
angreb. To tøser i kamprobotter (ja, jeg har et eller andet med mechs)
er kernen i forsvaret. Jeg elsker denne serie for dens vidunderlige
behandling af de tidsmæssige/sociale problemer med rejser ved
nærlys-hastighed.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Jesper Winding

Dato : 06-07-01 10:29

Tak Peter - nu har jeg da lidt at gå ud fra - fornemt....

-=JESPER=-

Fra : John Hinge

Dato : 06-07-01 12:36

"Peter B. Juul" wrote:

<voldsomt snip>
> To tøser i kamprobotter (ja, jeg har et eller andet med mechs)

Mechs er godt.. Meget Mech er Meget Godt

Min første introduktion til ting der var manga agtige var for år
tilbnage, da venlige kanaler som Superchannel sendte Robotech og
Transformers.. Nogen vil måske oponere imod at nævne Transformers
i samme åndedrag som 'rigtig' Manga, men tegnestilen var klart
inspireret af tidlig Manga eller Japanimation som det også blev
kaldt dengang.

Det er med en vis glæde jeg har noteret mig at Robotech er ude på
DVD.. Jeg skal helt klart samle samle samle.
Jeg håber bare man kan 'spole' henover de irriterende sangnumre
man blev udsat for.. Ellers starter jeg sgisme en
'vi hader Minmei' forening...

update :
ARGH
Jeg checkede lige om de ku fås i danmark.. det ku de godt..
citat fra info : Billedeformat: Standard 1.33:1 (4:3)
hyyl nej nej nej.. suk øv altså.. hmm grrr...
nå.. det er der jo nok *suk* ikke noed at gøre ved..

--
John Hinge
Lisa Hayes, All Woman, All Military, All hail :)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-07-01 13:01

John Hinge <shayera_gimmenospam_@cutey.com> writes:

> [...]
> tilbnage, da venlige kanaler som Superchannel sendte Robotech og
> Transformers.. Nogen vil måske oponere imod at nævne Transformers

Ja, helt sikkert. Anime måske, men ikke Manga. Manga er trykte
tegneserier og _kun_ trykte tegneserier (og så navnet på et firma, der
importerer og versionerer Anime i Vesten)

> Jeg håber bare man kan 'spole' henover de irriterende sangnumre
> man blev udsat for.. Ellers starter jeg sgisme en
> 'vi hader Minmei' forening...

HVA???? Sangene er et nøglepunkt i Anime. I hvert fald i Neon Genesis
Evangelion.

> Jeg checkede lige om de ku fås i danmark.. det ku de godt..
> citat fra info : Billedeformat: Standard 1.33:1 (4:3)

Øh.. Hvorfor er det et problem? Det er jo TV-produktioner. De har
_altid_ været i 4:3-format.

skulle man klippe top og bund væk for at skabe 16:9? Det ville jo være
lige så slemt som Pan-scan.

Fra : John Hinge

Dato : 06-07-01 23:22

"Peter B. Juul" wrote:

> Ja, helt sikkert. Anime måske, men ikke Manga. Manga er trykte
> tegneserier og _kun_ trykte tegneserier (og så navnet på et firma, der
> importerer og versionerer Anime i Vesten)

Ja ok, du har selvf. ret (igen
Lad os kalde det Anime så :)

> HVA???? Sangene er et nøglepunkt i Anime. I hvert fald i Neon Genesis
> Evangelion.

I *nogen* Anime produktioner hører det måske hjemme, men da jeg i
sin tid så Robotech husker jeg sangnumrene som en plage..
Det kan da godt være jeg som voksen vil ku tåle dem.. Nu har
jeg i al fald bestilt den første boxed ting.. så får vi se.

> Øh.. Hvorfor er det et problem? Det er jo TV-produktioner. De har
> _altid_ været i 4:3-format.
>
> skulle man klippe top og bund væk for at skabe 16:9? Det ville jo være
> lige så slemt som Pan-scan.

Jeg er forvænt, jeg går altid ud fra jeg blir snydt når noget
er i 4:3 format :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Soren Vestergaard

Dato : 07-07-01 03:01

Huh? Jeg har ikke lige fundet nogle sange, der er lige så vigtige i NGE som
i Macross... Men det er nok også bare mig. Og i den amerikaniserede Robotech
er sangene bare en gang hø... Men derfor har jeg da købt soundtracket
alligevel *g*
TIL PETER: Neon Genesis har altså 26 afsnit, ligesom så mange andre serier.
Cowboy Bebop, f.eks.
- Søren Sodavand

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3n16ixo5s.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-07-01 11:01

"Soren Vestergaard" <sodapips@worldonline.dk> writes:

> TIL PETER: Neon Genesis har altså 26 afsnit, ligesom så mange andre serier.
> Cowboy Bebop, f.eks.

Nå ja, så 26. Er det inclusive de to film?

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Soren Vestergaard

Dato : 07-07-01 03:08

HVOR i NGE angriber englene menneskeheden???
Tjek den lige en ekstra gang. Englene leder efter NERV, men menneskene
angriber først...
- Søren Sodavand

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3elruzam0.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

Fra : Soren Vestergaard

Dato : 07-07-01 03:07

Well, både Pokémon, Digimon og Monster Rancher involverer på en eller anden
måde nuttede monstre, men det er animé "for kids", så det tæller ikke rigtig
IMHO. Meget groft sagt, handler næsten alt animé om jordens undergang eller
invasion fra rummet. Ofte begge dele. Det har sikkert noget at gøre med, at
Japan et par gange er blevet nuke't... Men der er også sjovt animé. Det er
herligt. Serier som Jubei-Chan The Ninja Girl er lige vand på min mølle. Den
handler om en pige, der får en klap for øjet, der gør hende til en mægtig
samurai. Serien har masser af visuelle gags, f.eks. er der en af skurkene,
der er "malet uden for stregerne". Alle tiders.
- Søren Sodavand

Casio <kena@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b44f752$0$12737$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-07-01 11:04

> [...]

> IMHO. Meget groft sagt, handler næsten alt animé om jordens undergang eller

Det var da ualmindeligt groft sagt. Det er også forkert.

Det er et mindretal. Og det er endda bare af det, der udgives i
Vesten, hvor jeg tror at Sci-fi-anime er mere almindeligt end i Japan.

> [...]
> samurai. Serien har masser af visuelle gags, f.eks. er der en af skurkene,
> der er "malet uden for stregerne". Alle tiders.

Jubei-Chan handler for eksempl ikke om jordens undergang - i hvert
fald ikke den smule af den jeg har set (jeg synes den er lidt
kedelig.)

--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Jesper Winding

Dato : 08-07-01 13:29

Tak for alle jeres forslag - Men, jeg har et problem med at finde de film i
anbefaler på DVD R2 - udover Ghost In The Shell, Perfect Blue og Ninja Scoll
har jeg ikke været i stand til at finde andre - hvor køber i jeres anime DVD
film?

-=JESPER=-

Fra : Soren Vestergaard

Dato : 08-07-01 19:08

Øøøh. Mig bekendt er de ikke til at få på reg2... (Selvfølgelig udover at
købe dem fra Japan uden tekst eller noget til overpriser)... Men Neon
Genesis er i hvert fald Reg. 0, så den kan din afspiller godt klare, hvis
dit TV så kan tage NTSC...
- "Otaku No Sodavand"

Jesper Winding <jesperw@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b485993$0$381$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-07-01 19:17

> [...]

> købe dem fra Japan uden tekst eller noget til overpriser)... Men Neon
> Genesis er i hvert fald Reg. 0, så den kan din afspiller godt klare, hvis

Der er faktisk en Neon Genesis på R2. De er dog kun nået til disk 4.

De har den hod DVDoo. HVorfor de i øvrigt har kategoriseret Heavy
Metal og Titan A.E som Anime går over min forstand.

> - "Otaku No Sodavand"

Kurukurukola?

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 08-07-01 20:08

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> HVorfor de i øvrigt har kategoriseret Heavy
> Metal og Titan A.E som Anime går over min forstand.

Begge indeholder mere vold og sex (primært HM) end disneys produktioner, så
mon ikke vi kan formode, at de regnes som anime fordi de ikke er typisk
disney? Desuden er begge sci-fi, hvilket vi ofte forbinder med anime. At de
ikke _er_ anime er ikke så vigtigt

/Nikolaj

Fra : Kvan

Dato : 09-07-01 12:09

> [...]
> film i anbefaler på DVD R2 - udover Ghost In The Shell, Perfect Blue
> og Ninja Scoll har jeg ikke været i stand til at finde andre - hvor

Hvis du vil begynde at se anime kan du stort set godt glemme alt om
R2. Næsten alt det interessante fås kun i R1, f.eks. hos Fantask eller
Laserdisken (hhv. www.fantask.dk og www.laserdisken.dk).

Man kan også finde det på nettet, men med PostDKs nye 50 kroners
fortoldningsgebyr er det som regel en decideret dårlig forretning hvis
det skal fortoldes. www.dvdboxoffice.com sender ting til europæiske
destinationer fra England. Der er også dvdmod.com, som ligger i
England. charmes.de har fra tid til anden Hong Kong-udgaver af anime
(f.x. Jin-Roh).

- Kvan.
--
-------Casper Kvan Clausen------ | 'Many people would rather
--------<kvan@spamcop.net>------ | die than think;

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 10-07-01 21:02

Uden at skulle reklamere på gruppen her, så har vi faktisk også rigtig mange
manga/Anime titler og rent faktisk er de fleste af serierne kode 2/4 - dvs.
de kan godt afspilles på en regionsbeskyttet DVD afspiller.

Vi har også Hong Kong importeret Jin-Roh som rigtig mange her i gruppen har
anbefalet.

Med venlig hilsen
Rasmus
www.axeldvd.dk

Fra : Soren Vestergaard

Dato : 11-07-01 16:47

Wheeee... Kan man bestille dem på en eller anden måde, hvis man bor i
Jylland?
- Svenn Brusvaten

Rasmus Christiansen <rasmus@axelmusic.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:LbJ27.1952$6x5.241215@news000.worldonline.dk...

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 11-07-01 22:28

Tja www.axeldvd.dk

Tjek lagerlisten.

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Jesper Winding

Dato : 12-07-01 07:35

"Rasmus Christiansen" <rasmus@axelmusic.dk> skrev i en meddelelse
> Tja www.axeldvd.dk
>
> Tjek lagerlisten.
>
> Med venlig hilsen
> Rasmus

Hvilket program skal man bruge for at åbne jeres downloadede vareliste?

-=JESPER=-

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 12-07-01 07:44

??? Explorer ? Der er ca. 2.000 titler sådet kan tage et øjeblik.

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Jesper Winding

Dato : 12-07-01 08:07

> ??? Explorer ? Der er ca. 2.000 titler sådet kan tage et øjeblik.

Hmmm - ja det virker i hvertfald ikke på min computer - efter at have
downloaded de 134 KB - får jeg bare et System ikon - som jeg ikke kan åbne
med de programmer jeg har til rådighed! Jeg mener ikke jeres online
lagerliste - men den i har lagt ud man kan downloade!

-=JESPER=-

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 12-07-01 11:28

Vi har ikke lagt en liste ud man kan downloade !?

Det eneste vi har til download er en nyheder på vej liste som rent faktisk
er 134Kb og det er en .zip og herefter en excel fil.

Ved hovedmenuen trykker du bare 'Aktuelt lager' og herefter 'DVD'.

(c:
Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Jesper Winding

Dato : 12-07-01 12:11

> Vi har ikke lagt en liste ud man kan downloade !?

Det har i da som du selv siger fylder den de 134KB!

> Det eneste vi har til download er en nyheder på vej liste som rent faktisk
> er 134Kb og det er en .zip og herefter en excel fil.

Men jeg kan ikke få Excel til at åbne filen?

-=JESPER=-