Hvis nu SAS strejker igen...
Fra : Heidi

Dato : 25-05-07 05:44

Det er jo ikke så længe siden kabinepersonalet strejkede i KBH - men var
det kun i KBH, eller var det i hele landet?
Vi skal på charter den 30. juni med Startour, hvor vi skal flyve med SAS
fra Billund, men strejker de også i Billund hvis de gør det i KBH? Synes
kun man har hørt KBH nævnt sidste gang.
Nu hvor de er begyndt i Sverige kunne man måske godt frygte at det ville
brede sig til DK - igen...

--
Heidi

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-05-07 10:47

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in news:465669a2$0$90271$14726298
@news.sunsite.dk:

> Det er jo ikke så længe siden kabinepersonalet strejkede i KBH - men var
> det kun i KBH, eller var det i hele landet?

Kabinepersonalet er inddelt i 3 grupper: Det danske, det svenske og det
norske kabinepersonale. Sidst var det kabinepersonalet i Danmark der
strejkede.

Det giver ingen mening at tale om kabinepersonalet i København. De flyver
jo mellem skiftende destinationer.

> Vi skal på charter den 30. juni med Startour, hvor vi skal flyve med SAS
> fra Billund, men strejker de også i Billund hvis de gør det i KBH?

Sandsynligvis. Den slags kan aldrig forudses.

> Nu hvor de er begyndt i Sverige kunne man måske godt frygte at det ville
> brede sig til DK - igen...

Jeg vil godt love dig at det danske kabinepersonale ikke strejker i
forbindelse med det svenske kabinepersonales overenskomstforhandlinger.

Fra : Heidi

Dato : 25-05-07 20:56

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> der strejkede.
>
> Det giver ingen mening at tale om kabinepersonalet i København. De
> flyver jo mellem skiftende destinationer.

Men ikke desto mindre var der, i hvert fald i de indslag jeg hørte, kun
fokus på at flyene blev aflyst/forsinkede i KBH - jeg hørte ingenting om
Billund.
Så er der nogen der konkret ved om det også gik ud over Billund sidste

Nej det kan du godt have ret i

--
Heidi