anbefaling og advarsel af to hoteller i NY
Fra : Peter T.

Dato : 23-05-07 15:36

Frisk fra fad kommer en anbefaling og en advarsel mod et par hoteller på
Manhattan! :)

Jeg og en ven havde booket os ind på The White House of New York
<www.whitehousehotelofny.com>. Hjemmesiden er rodet, men giver et meget
hyggeligt billede af et hostel med charme. Desværre viste det sig, at
være vel nok det værste hotel/hostel i New York.
Da vi tjekkede ind, kom en ung kvinde ned til receptionen med armen og
hovedet fuld af loppebid. Vinduet på vores værelse var smadret og
skiftet ud med et stykke pap. Og til sidst var der absolut intet
privatliv mellem "værelserne", som blot var adskilt af nogle vægge, der
bestod af brædder.
Well. Vi stillede ingen krav til hotellet, da vi vidste, at vi alligevel
kun skulle overnatte der. Men dette var simpelthen FOR ringe!
Så dette hostel er virkelig kun for rygsækrejsende, der blot stiller krav
til en soveplads og absolut intet andet. :)

Samme dag, som vi tjekkede ind og fandt ud af hotellets forfatning,
begyndte vi at lede efter et andet hotel. Placeringen var praktisk talt
ligegyldig, blot der var en subway tæt på (mindre end 3-400 meter). Men
desværre ledte vi efter hotel på en fredag aften, hvor alle hoteller er
booket op. Men så fandt vi...

hotel Off Soho Suites! <www.offsoho.com>, som ligger ekstremt central i
downtown på Manhattan. Vi fik et rigtigt godt tilbud på en flatratepris
på et dobbeltværelse til 230$ pr nat resten af opholdet (10 nætter), hvis
vi blot ville finde os i, at vi skulle rykke lidt rundt.
Hotellet har lækre værelse med rigtig gode senge. Der er ikke mulighed
for at spise på hotellet, men til gengæld har hvert værelse eget køkken
med køleskab, fryser, gaskomfur, ovn, mikrobølgeovn osv.. Værelserne er
lækre og rene, men bliver kun rengjort mellem hver booking eller på
opfordring (ekstrapris). Det ligger centralt i forhold til faktisk alle
subwaylinier samt at det ligger i SoHo med Little Italy og Chinatown som
naboer. Greenwich Village er blot 10-15 minutter væk i gåafstand.
Vi endte med, at komme på rigtig god talefod med Gabe (Gabriel), som vist
er hotellets ejer. Og der var faktisk ikke grænser for hans hjælp og
hans åbenhed (som var meget udover det sædvanlige hvad angår den
overfladiskhed, der huserer i NY, når der er gysser mellem folk "Hi, how
are you!").

Når jeg engang tager tilbage til NY, bliver det Off Soho Suites som
førstevalg. Og nu var vi heldige, men en booking minimum en måneds tid i
forvejen er ikke helt af vejen. :)

Når jeg får uploadet fotos fra kameraet, kan jeg lige smide et par links
til det førstnævnte hotel, som jeg kraftigt advarer imod.

--
Snirp