valuta på Borneo
Fra : Fl. Baumann

Dato : 22-05-07 14:18

Hvad hedder den og hvad er kursen?

jeg kan se et sted på en reklameside at de skriver RM, men det
kan jeg ikke finde noget om og de valutaer jeg finder er alle
forkortet ned til tre bogstaver!

anyone?

--
Fl. Baumann

Fra : -=JF=- priv

Dato : 22-05-07 16:17

"Fl. Baumann" <zillyink@fjerndettehotmail.com> skrev i meddelelsen

> jeg kan se et sted på en reklameside at de skriver RM, men det kan jeg
> ikke finde noget om og de valutaer jeg finder er alle forkortet ned til
> tre bogstaver!

Den hedder Ringgit og forkortes underligt nok til RM.

Fundet på
http://www.borneoadventure.com/public/destination/destination_info.asp under
punkt F.

snip----
The Malaysian currency, the Ringgit (RM) is presently to the US dollar at
3.75 RM to 1 USD. There is limited currency control in effect and the
ringgit can be hard to obtain overseas. Visitors are allowed to bring in any
amount of foreign currency but amounts over USD10000 have to be declared
upon entry. It is illegal to bring in or to take out more than RM1000 in
local notes.

The Malaysian Ringgit notes are available in denominations of RM1, RM5,
RM10, RM50 and RM100, and coins from 1 sen, 5 sen, 10 sen, 20 sen, 50 sen.

Most outlets take the major credit cards and ATM machines are readily
available. However, do note that most but not all of these machines have a
24 hour operation.
snap----

Fra : Fl. Baumann

Dato : 22-05-07 18:15

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> meddelelsen news:4652ed95$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> Den hedder Ringgit og forkortes underligt nok til RM.

Fino, mange tak - tænkte nok at det var malaysisk valuta, men
officielt (i DK) er valutakoden "MYR"

--
Fl. Baumann

Fra : Ole & Tine

Dato : 22-05-07 18:48

Kunne måske være en forkortelse på Ringit Malaysia

Se billeder derfra på http://www.123hjemmeside.dk/OleTine/2193026

Ole

Fra : Fl. Baumann

Dato : 22-05-07 19:47

"Ole & Tine" skrev i meddelelsen:
> Kunne måske være en forkortelse på Ringit Malaysia
>
> Se billeder derfra på
> http://www.123hjemmeside.dk/OleTine/2193026

Hej O&T

Sæføli´ - utrolig som logiske følgeslutninger kan udeblive!

Fine billeder fra Borneo (og de andre også)

Vi har fundet stedet (Sukau Rainforest Lodge) og forhåndssikret
os pladser, så nu gælder det om at finde billetter fra Cph til
Kuching og videre.

--
Fl. Baumann

Fra : Ole & Tine

Dato : 22-05-07 20:25

Sidder selv lige og kigger efter billeter til Tawau til september

Med hensyn til Sukau skal i flyve til enten Kota Kinabalu eller Sandakan da
hvis det er det Sukau jeg tror det er ligger i Sabah.
næseabe billederne er derfra

Vi har brugt Stjernegård rejser til at få billeter de sidste gange og det
har fungeret

Fra : Stig Nielsen

Dato : 23-05-07 01:11

"Ole & Tine" <olebole@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Med hensyn til Sukau skal i flyve til enten Kota Kinabalu eller Sandakan
> da hvis det er det Sukau jeg tror det er ligger i Sabah.
> næseabe billederne er derfra

Ja du skal endelig ikke over Kuching, det svarer til at flyve over Rom for
at komme til Stockholm.

KK er vejen ind og så kan du evt. vælge en indenrigsflyvning til Sandakan.

Den kostede 180 kr. da jeg var der for 10 år siden med Malaysian Airlines

Må jeg foreslå CPH - SIA - KK.

Tag så bussen fra Kota Kinabalu og oplev Mount Kinabalu National Park,
Poring Hotsprings og ikke at forglemme Sepilok og Turtle Island ud for
Sandakan.

Skal I dykke så er det Sipadan

Stig

Fra : Fl. Baumann

Dato : 23-05-07 21:32

"Stig Nielsen" <abc@de.dk> skrev i meddelelsen:
> Skal I dykke så er det Sipadan

Tak til jer alle for inputs, fyld endelig på hvis I har flere råd
og ideer.

--
Fl. Baumann

Fra : -=JF=- priv

Dato : 23-05-07 22:18

"Ole & Tine" <olebole@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Kunne måske være en forkortelse på Ringit Malaysia

Ja, selvfølgelig

> Se billeder derfra på http://www.123hjemmeside.dk/OleTine/2193026

Rigtigt gode billeder! Jeg kan rigtigt godt lide billedet af de tu glade
unger der kigger op på fotografen
Billedet af den store blomst (3. billede svjh)... Er det ikke den blomst der
stinker noget så forfærdeligt at råddent kød?

Fra : Ole & Tine

Dato : 23-05-07 22:47

Hej
Tak for det
jo den store blomst er en Raflesia og den lugtede såvidt jeg husker lidt og
den er meget populær bland fluer

Ole

Fra : Stig Nielsen

Dato : 24-05-07 09:48

> [...]

> Billedet af den store blomst (3. billede svjh)... Er det ikke den blomst
> der stinker noget så forfærdeligt at råddent kød?

Har du nogensinde stukket hovedet ned til frugthandlerens bunke af Durian ?

;-p

Det er gyseligt !

Stig

Fra : Ole & Tine

Dato : 24-05-07 10:46

Nej

Jeg kender mine begrænsninger på det område

Ole