Andet multimedie
bentjuul 3670
Raster til vektor
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 05-07-01 11:59

Jeg har en .psd fil med en ret simpel s/h figur som jeg meget gerne vil
konvertere til en vektorbaseret figur.

Jeg har adgang til Photoshop og Illustrator - kan det lade sig gøre i et af
disse programmer, eller skal jeg se efter Streamline el. lign.?

Kasper Damkjær
www.damkjaer.net

Fra : S.Peters

Dato : 05-07-01 12:28

Du kan bruge Illustrators trace-værktøj. I version 9 ligger det gemt under
blend-værktøjet, værktøj nr. 9 fra oven i venstre side af værktøjskassen.
I version 8 ligger det også gemt under blend-værktøjet men som nr. 8.

M.v. h.
S.Peters

Fra : Ninzen

Dato : 05-07-01 20:02

"Kasper Damkjær" <kd42@hotmail.com> skrev

> [...]
>
> Jeg har adgang til Photoshop og Illustrator - kan det lade sig gøre i et af
> disse programmer, eller skal jeg se efter Streamline el. lign.?

Hvis figuren er ret simpel ville jeg genskabe den i Illustrator.
Hvis du åbner filen i Illustrator får du det bedste udgangspunkt.
Måske skal du gemme den som eps eller tif-fil for at få lov til det.
Jeg har ikke prøvet med psd-filer, mon man kan det også?

Så kan du lave et nyt lag og tegne med penne-værktøjet med
din Photoshop fil som skabelon nedenunder. Sådan synes jeg
resultatet bliver bedst. Det er lidt tidskrævende, men hvis figuren
er simpel ville jeg gøre det sådan. Jeg har ikke haft den store
succes med trace-værktøjet, men det kan måske gøres elegant?
--

Venlig hilsen Ninzen