Fra dk.fritid.bil ang. bil vs. MC
Fra : Brian Sørup

Dato : 20-05-07 22:52

Jeg syntes ikke i skulle snydes for den her :
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : sorensen

Dato : 21-05-07 06:57

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg syntes ikke i skulle snydes for den her :
> --
> Brian Sørup
> Honda VFR 750 F RC36

Hva for en ?

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 21-05-07 08:28

Fra : pacman2007@gmail.com

Dato : 21-05-07 12:27

On 21 Maj, 09:28, Brian Lund Larsen <brian.lund.lar...@gmail.com>
wrote:

> Den her:news:7cX3i.257$ZA.533@newsb.telia.net

Hva for en? (hint: link virker ikke)

Fra : Bo Christensen

Dato : 21-05-07 14:26

> Hva for en? (hint: link virker ikke)
Jeg tror linket virker hvis du er telia kunde (hvilket jeg ikke er)
/bo

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-05-07 15:14

"Bo Christensen" <bo@bcconsult.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror linket virker hvis du er telia kunde (hvilket jeg ikke er)
> /bo

Det virker glimrende.
Jeg er TELEDK kunde

Her er teksten fra link'et.
Jeg fatter ikke at der linkes til en tekst på 8 linier, så her er den.

Michael Dahlberg
(BMW K75C)
Jeg var sammen med en del betjente igår, hvor 2 af dem kom fra færdslen.
De havde begge valgt en 145 hk's Yamaha FJR1300, som er ret hurtig og
ikke stopper før 250 km/t. De var begge ikke eet sekund i tvivl om, hvad
der bremser bedst af bil og motorcykel - dét gør bilen (af samme aftapning).

Ikke at det er den endegyldige sandhed - for hvorledes skulle det kunne
måles - men tager vi FJR'en og sammenligner den med eksempelvis min,
har topmodellen fra Yamaha ikke en chance. Citat slut

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 21-05-07 15:16

On 21 Maj, 15:26, Bo Christensen <b...@bcconsult.com> wrote:

> Jeg tror linket virker hvis du er telia kunde (hvilket jeg ikke er)
> /bo

Ok det virker så heller ikke for mig nu, men det virkede tidligere
igennem google groups (er ikke telia kunde).

--

// brian - SV1000S K6

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 21-05-07 15:28

Brian Sørup wrote:
> Jeg syntes ikke i skulle snydes for den her :
> --
> Brian Sørup
> Honda VFR 750 F RC36

Snydes for hvad? hvad er din pointe?

At en bil bremser bedre end en MC? Det ved de fleste vel?
Eller at politiets FJR1300 er så overlæssede at de bliver udbremset af
deres egne BMW´er - hvilket (jf min ven som også er MC-betjent!) og er
fakta?

Thore Jensen

Fra : Tommy Fer

Dato : 21-05-07 16:13

SmaRTrxxv skrev:

> Snydes for hvad? hvad er din pointe?
>
> At en bil bremser bedre end en MC? Det ved de fleste vel?

Jeg husker en artikel i Performance bike. Mener det var en GSXR600 vs.
en eller anden rimlig vis normal bil. Der bremsede bilen hurtigst! Dog
bremsede motorcyklen kortest!

mvh Tommy Fer

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 24-05-07 20:45

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> writes:

> På Jyllandsringen taber Superbikes med 2 sekunder til DTC-bilerne.
> På Ring Djursland er det endnu mere markant, da banen her er teknisk
> sværere.

Ét ord: svinghastighed. Bilerne vinder på højere svinghastighed.

For maaaaange år siden lavede svenske Bike & svenske "Alt om Bilar" en
dyst på Nurburgring, sådan journalist og journalist imellem. Gerry
Nordstrøm vandt på en YZF-R1 over en Dodge Viper (husker ikke længere
med hvor meget).

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Armand

Dato : 24-05-07 21:14

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Ét ord: svinghastighed. Bilerne vinder på højere svinghastighed.

I gamle dage, på den kortere bane, havde 250RR og 600SS omtrent samme tider
á de hurtigste i motorcykel feltet og dengang var det, blandt de
firehjulede, kun kart'sne der kunne matche :-|

--
Armand.

Fra : Casper

Dato : 21-05-07 16:28

> At en bil bremser bedre end en MC? Det ved de fleste vel?

Det kommer an på forholdene, på lige tør vej med varme dæk vil jeg
gerne se den bil der stopper hurtigere end en MC.

Casper

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-05-07 01:08

Casper wrote:

> Det kommer an på forholdene, på lige tør vej med varme dæk vil jeg
> gerne se den bil der stopper hurtigere end en MC.

Der er ikke så meget at rafle om!
Sammenligner du den absolut hurtigste tid på jyllandsringen for superbikes,
så er den 1.13,08
mens DTC-bilerne gør det på 1.11.30 - taget ud fra de sidste tider via DTC's
officielle hjemmeside.
( Casper Elgaard- BMW 320)
Du ka være helt sikker på, at det ikke er på accelerationen, bilernen vinder
over MC'erne, så er der kun bremserne og farten gennem sving.
Jeg har også tidligere læst en test i et gammelt motorblad, hvor forsøget
blev gjort mellem bil og Mc.
Bilen vandt på at kunne bremse senere og hårdere. Mc-køreren mente helt
sikkert, at han var hurtigst i acceration og på topfart.

På en teknisk sværere bane som Ring Djursland vil forskellen være endnu mere
markant, og tager man så superkarts'ene med så nakker de bilerne med næsten
6 sekunder pr omgang på Ring Djursland. nok 8-10 sekunder hurtigere end 1000
ccm MCerne De er altså vilde

Man kan argumentere om en eller anden Mc versus en eller anden mormorbil,
men man kan jo så også gå den anden vej. Der er rigeligt med gamle MC'er,
der bremser hurtigst ved at smide den i gruset

Skal man sammenligne må det være det bedste mod det bedste. En anden årsag
skal også ses i, at moderne biler i et eller andet omfang designes, så der
er opstår negativ opdrift. altså faconen på slæden presser bilen mod vejen.
Det er især sportsvognene, der specifikt designes på den måde. Det kan man
kun i begrænset opfang gøre på en MC.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 22-05-07 06:44

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vejen.
> Det er især sportsvognene, der specifikt designes på den måde. Det kan man

topgear havde en lille test mellem en "bil" og en mc.

http://www.youtube.com/watch?v=WaWoo82zNUA

mvh
Bendt

Fra : Rene Joergensen

Dato : 22-05-07 08:03

Bendt Rasmussen <razz2@dutpost.tele.dk> wrote:

> topgear havde en lille test mellem en "bil" og en mc.
> http://www.youtube.com/watch?v=WaWoo82zNUA

Jeg vil ikke klassificere Atomen som en almindelig bil. Det svarer lidt
til at sige at en Ducati 1098 er en Pocketbike

Her er en fra Fifth Gear (har haft postet link til den før :))

<http://gallery.fzr.dk/Video/5thGear%20Lambo%20vs%20Ducati%20hi.wmv>

--
-René

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-05-07 01:09

Rene Joergensen wrote:

> [...]
> lidt til at sige at en Ducati 1098 er en Pocketbike
>
> Her er en fra Fifth Gear (har haft postet link til den før :))

Det resultat kan kun være udtryk for, at enten er føreren af Gallardoen ikke
dygtig nok, eller osse er banen for nem. Ducatien vinder på
accelerationen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-05-07 08:53

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> writes:

> Skal man sammenligne må det være det bedste mod det bedste.

Eller bare en bil og en mc til samme pris
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Emil

Dato : 23-05-07 10:20

On May 23, 2:09 am, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:
> På Jyllandsringen taber Superbikes med 2 sekunder til DTC-bilerne.
> På Ring Djursland er det endnu mere markant, da banen her er teknisk
> sværere.

Mon ikke det har noget at gøre med den chikane der er lagt ind FØR
langsiden? Der var nogen der var bange for at MCerene (600cc vel at
mærke) ville komme til at køre for hurtigt, så der var en grum grum
chikane lige inden langsiden, men kun for MCerene.

Mvh.

Emil S. Hansen

P.S. Flotte billeder du tager.