Last på MC foran ?
Fra : Henrik Mahler

Dato : 20-05-07 21:05

Hejsa ,... ferie-bagagen skal fordeles

Jeg ser af og til bagage-anordninger foran på MC

Både hvad ligner proff og hjemmelavede løsninger

Da forskærmen på den ny GS500 er ganske flad ved
gaffelbenene forsøgte jeg at spænde teltet fast
her, bare forsøgsvist, og jeg skal love for det
var rart at få flyttet noget vægt fremad, bedre
køre/styre egenskaber, mere plads frigjort bag,
der skal laves et par støtte-bøjler for at gøre
bespændingen endu mere sikker,. men det virker !

Teltet ligger med sin vægt på den nederste del
af gaflen, altså den uafjedrede del, var lidt
bange for dette, men det er blødt og "gir sig"
ved stød, og virker altså ikke som en mursten

Jeg vil godt lige høre andre erfaringer og syn:

1. Om der skulle være utilsigtede bivirkninger
2. Eventuelt efaringer med lignende placering
3. Kan telt evt "stjæle" køleluft fra motor

Her er et billede:

http://www.dubtemple.com/images/frontlast.jpg

Tak for enhver hjælp

MVH Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 21:18

On 20 May 2007 20:05:13 GMT, Henrik Mahler wrote:

> 1. Om der skulle være utilsigtede bivirkninger

Det ville jeg ikke gøre, vindpåvirkninger kan have helt uforudsigelige
konsekvenser for styringen.

> 2. Eventuelt efaringer med lignende placering

Der ses sjældent større vægt end af en simpel lille værktøjstaske, som er
smallere, og fæstnet til den affjedrede del af gaflen.

> 3. Kan telt evt "stjæle" køleluft fra motor

Måske :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-05-07 13:55

Henrik Mahler wrote:

> 2. Eventuelt efaringer med lignende placering

Gjorde det på MZ'en. Jeg spændte det fast under forlygten. Med blæksprutter.
Stængerne til teltet vejede jo et halvt ton, så det hjalp gevaldigt på
styreegenskaberne at flytte dem derud.
Jeg havde jo også passager med rygsæk, og 2 sidetasker. Og en gigantisk
tanktaske.

/jim

Fra : Western

Dato : 21-05-07 14:42

"Henrik Mahler" <ng@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> 1. Om der skulle være utilsigtede bivirkninger
> 2. Eventuelt efaringer med lignende placering
> 3. Kan telt evt "stjæle" køleluft fra motor

Først og fremmest, som skrevet af Orla: Styringen kan påvirkes
uforudsigeligt af vindpåvirkningen.

Dernæst er det ikke just gavnligt for køreegenskaberne at øge "forhjulets"
vægt med 4-5 kg.

Og hvis forskærmen er af plast, så skal du ikke forvente at den i længden
kan tåle at agere bagagebærer.

--
Leif Westen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 21-05-07 22:11

Henrik Mahler skrev den 20 maj 2007 i

> Hejsa ,... ferie-bagagen skal fordeles
> Jeg ser af og til bagage-anordninger foran på MC
> Både hvad ligner proff og hjemmelavede løsninger

Har haft luftmadrasser og soveposer spændt til motorstyrtbøjlerne på DLéren
det virkede fortrinligt og sikkert de 5000 km ferie jeg kørte med dem der.
Ganske dejligt at få flyttet noget vægt frem på mcén.

Har ovenikøbet planer om at montere givimonokeybeslag der, så der kan klakkes
en lille sidetaske på i begge sider, men er ikke rigtig kommet videre med det
endnu.

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-05-07 22:23

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
klakkes
> en lille sidetaske på i begge sider, men er ikke rigtig kommet videre

Hvis du vil videre med projektet kan du smide en mail til mig, jeg har
noget du kan bruge.......
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36