Græsslåmaskine, køb af, hvilken?
Fra : Kert Rats

Dato : 24-05-07 12:22

Jeg skal købe ny græsslåmaskine af rotortypen, med benzinmotor,
græsopsamler, men er lidt i tvivl:

Hvad skal man kikke efter, når man køber?

Jeg har hørt, at især motoren er det kritiske punkt på en sådan maskine.

På svensk tv har jeg set en reklame for et mærke, der hedder Klippo. En
sådan maskine skulle holde evigt - siger de i reklamen Kender nogen her
i gruppen noget til mærket?

Mit plæneareal er på ca. 600 m2 i alt.

Græsset kan godt finde på at blive ret højt - dvs. omkring 20 cm.
Så jeg vil umiddelbart tro, at en kraftig motor vil være på sin plads til
min nye maskine.

Glæder mig meget til at høre fra jer med gode råd, tip og fiduser.

Venligst

Kert Rats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-05-07 13:08

Kert Rats skrev:

> Hvad skal man kikke efter, når man køber?

En B&G motor som udgangspunkt
Hans

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-05-07 13:31

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> En B&G motor som udgangspunkt

Bing og Grøndahl ?
- jeg tror bestemt det er B&S du tænker på
Men jeg ville nu langt foretrække een med en Honda motor, hvis man går efter
lækker motorgang og stor holdbarhed.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-05-07 22:52

Andreas M. Hansen skrev:

> Bing og Grøndahl ?
> - jeg tror bestemt det er B&S du tænker på

My bad!
Hans

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 24-05-07 15:24

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min nye maskine.
>

> Glæder mig meget til at høre fra jer med gode råd, tip og fiduser.

Vi har lige købt en Jonsered LM 2153 CMDAW. Den er udstyret med en Briggs og
Stratton motor på 7 hk.
Klippebredden er 53 cm. og den kan multiklippe, lave sideudkast eller
opsamle.
Og som noget jeg sætter stor pris på er, at den trækker på forhjulene.
Prisen er ca. 3900,- vejledende.
Den klipper rigtig godt i forhold til vores den gamle. Så den tør jeg godt
anbefale.
Hilsen Matthias

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-05-07 17:44

> Jeg skal købe ny græsslåmaskine af rotortypen, med benzinmotor,
> græsopsamler, men er lidt i tvivl:

> Mit plæneareal er på ca. 600 m2 i alt.

Og så er det lige at jeg tænker på hvorfor du vil have en motoriseret? Det
tager vel 20 minutter med en håndskubber og det er betydeligt pænere.

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-05-07 18:11

On Thu, 24 May 2007 18:44:15 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

>Og så er det lige at jeg tænker på hvorfor du vil have en motoriseret? Det
>tager vel 20 minutter med en håndskubber og det er betydeligt pænere.

Men man har et problem hvis man kun kan tage sig sammen til at slå
græsset hver 14. dag og kun har en håndskubber.

Eller .... det kommer an på græstypen på ens plæne. Det minigræs jeg har
langs med indkørslen kunne jeg nemt slå hver 14. dag med en håndskubber.
Græsset i min "have" kan jeg ikke slå med en håndskubber efter bare en
uge .....
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-05-07 18:45

> Men man har et problem hvis man kun kan tage sig sammen til at slå
> græsset hver 14. dag og kun har en håndskubber.

Ja, det kan du jo selvfølgelig godt have ret i, men det er da en
overkommelig opgave.

> Græsset i min "have" kan jeg ikke slå med en håndskubber efter bare en
> uge .....

Heller ikke her, men så længe får det nu ikke lov til at stå urørt.

Mvh Maria

Fra : Leonard

Dato : 24-05-07 19:57

On Thu, 24 May 2007 19:45:17 +0200, Maria Frederiksen wrote:

> Heller ikke her, men så længe får det nu ikke lov til at stå urørt.

Nu er vi jo nogen der ikke har lyst eller tid til at slå græs flere
gange om ugen.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:16 sælges

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-05-07 21:24

> Nu er vi jo nogen der ikke har lyst eller tid til at slå græs flere
> gange om ugen.

Her i huset handler det nu mere om hvordan man smartest, billigst og nemmest
får noget motion. Hos os ville det være smartere at bruge 20 minutter på at
slå græs to gange om ugen frem for at bruge 45 minutter hver 14. dag og så
skulle sætte tid at til anden motion, men sådan er vi så forskellige

Mvh Maria

Fra : Johansen

Dato : 24-05-07 21:06

> [...]
> min nye maskine.
> Glæder mig meget til at høre fra jer med gode råd, tip og fiduser.

Det er nok ret individuelt hvad vi synes er kram!

Jeg har en Klippo som kører på 11. år og aldrig har været på værksted
Jeg har selv skiftet kniven på den (bioklipper), den kostede mig 300 - 400
kr. i Sverige og ellers skiftet luftfilteret, tændrøret og olien hvert år.

Min næste klipper bliver også en Klippo, selvom den koster det dobbelte af
Bilkas modeller
Det er sjældent du fortryder at have købt kvalitet dyrt, men ærgrelsen over
at købe noget billigt bras er enorm.
/Jens

nb. hvis du ferierer i Sverige, så tjek priserne ud der
- sammen med Volvo er Klippo en del af den svenske national arv