Ifö wc skyller dårligt
Fra : Henrik Petersen

Dato : 24-05-07 07:17

Hej, vi har et 4 år gl. Ifö wc/toilet - det med oval knap til hel/halv
skyl - hvor man skal trykke nogle gange for at få det til at skylle rigtigt
igennem.
F.eks. skal man først trykke på halv skyl - derefter på hel skyl - for at få
et helt skyl.
Trykker man kun på helt skyl kommer der kun nogle skvæt.
Skal det afkalkes eller hvad??
Mvh Henrik

Fra : Martin Bak

Dato : 24-05-07 09:02

"Henrik Petersen" <hpaalandetFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> få et helt skyl.
> Trykker man kun på helt skyl kommer der kun nogle skvæt.

Der er sikkert noget mekanik der sætter sig fast. Af med låget og få
indmaden til at virke igen. En afkalkning er altid en god ide.

Martin

Fra : Kert Rats

Dato : 24-05-07 12:25

> "Henrik Petersen" <hpaalandetFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> En afkalkning er altid en god ide.

Ja, også hvis toilettet løber. For så sidder der sikkert kalk mellem
bundprop og bundpakning. Det har jeg selv været ude for en del gange.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henrik Petersen

Dato : 24-05-07 20:51

Tak...
Er det bare en flaske eddikesyre derned? Hvor lang tid? Eller er der bedre
midler/metoder?

Mvh. Henrik

Fra : Martin Bak

Dato : 24-05-07 22:15

> Tak...
> Er det bare en flaske eddikesyre derned? Hvor lang tid? Eller er der bedre
> midler/metoder?

Dit aktuelle problem er sikkert mekanisk. Et eller andet har sat sig fast
hvor det burde kunne bevæge sig. Få først og fremmest det til at virke.
Afkalkningen kan ske med eddikesyre eller citronsyre, men det er ikke det
der løser dit problem lige nu.
Tag låget af, og få mekanikken til at virke.

Martin

Fra : Leo Havmøller

Dato : 25-05-07 05:01

> Der er sikkert noget mekanik der sætter sig fast. Af med låget og få
> indmaden til at virke igen.

Bauhaus har lidt hjælp:
http://www.bauhaus.dk/index.php?id=240
Se "Arbejde i ifö cera cisterne" og "Skift af pakning i ifö cera toilet".

Leo Havmøller.