vinkelsliber
Fra : Stefan Jensen

Dato : 23-05-07 16:31

Jeg er lige købt en Vinkelsliber
i kassen var der 2 små genstande som jeg ikke kan aner hvad er:
det ligner 2 små fjedre med noget kobber i den ene ende og en firkantet
metal i en anden ende!

Jeg har før brugt en vinkelsliber, men jeg har aldrig set de 2 smo dimser:

Er der nogle kloge hoveder som ved noget???

MVH S

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 23-05-07 16:38

"Stefan Jensen" <beowulfdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har før brugt en vinkelsliber, men jeg har aldrig set de 2 smo dimser:
>
> Er der nogle kloge hoveder som ved noget???

Det er ekstra kul til motoren. Dem gemmer du til de en dag trænger til at
skiftes.
Jeg vil gætte på, at du har købt en billig maskine, da ekstra kul sjældent
følger med til de "anerkendte" mærker?
Hilsen Matthias

Fra : tp

Dato : 23-05-07 18:39

> Det er ekstra kul til motoren. Dem gemmer du til de en dag trænger til at
> skiftes.

jep. og er det en 230mm discount, så vil du efter ca 15 mins brug få brug
for dem

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-07 19:05

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> jep. og er det en 230mm discount, så vil du efter ca 15 mins brug få brug
> for dem

nåe, er du sikker på det.

Min discount-230'er til 199,- med tre års garanti har nu kørt i 5 år. og
skåret adskillige fliser mm over uden at skulle bruge ekstrakullene. Hvis
man lader være med at presse den og lader klingen gøre arbejdet, så holder
sådan en discountsliber såmænd temmelig længe.

/bo

Fra : tp

Dato : 23-05-07 19:26

> [...]
> man lader være med at presse den og lader klingen gøre arbejdet, så holder
> sådan en discountsliber såmænd temmelig længe.

jeg har tidligere skrevet et indlæg om en anden oplevelse, men vær glad for
at den stadig kører!

Mvh TP, ex power super sliber, nu svinedyr Dewalt sliber

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 06:54

> jep. og er det en 230mm discount, så vil du efter ca 15 mins brug få brug
> for dem

Arrr.. Tror nu jeg kørte sammenlagt i 1-2 timer med min gamle Harald nyborg
vinkelsliver til 59,95... så sto der røg ud af den.. (blev vist også presset
rimeligt meget sidste gang... )

Men hva faen... en ny kostede 56,95... Og er måske de 60,- værd.... Så er
der alligevel sparet 3 kr.

/SWP

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 23-05-07 16:39

> Jeg er lige købt en Vinkelsliber
> i kassen var der 2 små genstande som jeg ikke kan aner hvad er:
> det ligner 2 små fjedre med noget kobber i den ene ende og en firkantet
> metal i en anden ende!

Tror du ikke, at det er et par reservekul til motoren?

Mvh. Jørgen.