Trykimprægneret træ til fornuftige priser?
Fra : HKN

Dato : 22-05-07 08:04

Hej,

Jeg skal udvide terrassen,og har brug for ca.40 - 50 m2
terrassebrædder/tømmer i trykimprægneret træ. Da den trælast jeg
tidligere handlede hos er blevet opkøbt af en kæde, er jeg på udkig
efter en anden leverandør.

Er der nogen anbefalinger mht pris/kvalitet fra leverandører på
sjælland?

Mvh
Henrik

Fra : johny møller

Dato : 22-05-07 20:21

hejsa.

har selv lige købt brædder 200 stk i jem og fix de koster ca 3,45kr meteren.

mvh
johny

Fra : jones_net

Dato : 23-05-07 07:45

> [...]
>efter en anden leverandør.
>
>Er der nogen anbefalinger mht pris/kvalitet fra leverandører på

Du skal huske, at der er stor forskel på hvor godt der imprægneres, hvorfor
du ikke bare uhæmmet kan sammenligne priser...
Læs her hvilke kvaliteter du kan bruge til hvad:
http://www.bolius.dk/viden/fakta/materialer-og-konstruktioner/generelt/trykimpregneret-tre-godt-og-skidt/

Så det er ikke altid at det billigste er billigst i længden, hvis det ikke
holder...

/J

Fra : Armand

Dato : 28-05-07 13:41

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorfor du ikke bare uhæmmet kan sammenligne priser...
> Læs her hvilke kvaliteter du kan bruge til hvad:

Sidste sommer flyttede jeg et gammelt rønnet flethegn en halv meters penge.
Det gamle har stået der i alle de 15 år jeg har ejet huset og var allerede
dengang godt rønnet, så jeg indkøbte slet og ret frisk tømmer til søjler og
et nyt tilbudsflethegn at sætte imellem - Men da jeg trak de gamle søjler op
var de så upåvirkede af at have stået i muld i 20+ år at jeg et øjeblik
ærgrede mig over at have købt nye
Jeg tror ikke at der er garanti for at de nye vil være tilnærmelsesvis
ligeså friske om 20 års tid :-/

Noget andet, Henrik, Er du kommet igang?
Efter at have bygget hhv. en 15M² løftet terasse (á op i højde med
stuegulvet) og siden en lidt større trælagt terrasse nedenfor, lyder
prisestimatet på:
100X100 til søjler: 1000,-
50X100 til bundramme: 1000,-
Terrassebrædder: 1000,-

Det ér i Taulov, ikke? Kig evt, ind og lur på hvorledes det (også) kan
gøres!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 28-05-07 14:49

Noget andet er at det undrer mig at der ikke er nogen erfaring omkring
prislejet for træ og tømmer syd for grænsen hhv. øst for sundet!

Nå selv det mindste terrassejob kan løbe op i tusindvis af kroner til
materialer skal der ikke være meget besparelse for at det vil kunne svare
sig at køre over grænsen (også) efter dét!

--
Armand.