Støt venligst Gudenåen - skriv under her!
Fra : fishline

Dato : 21-05-07 19:20

Dav allesammen,
http://slipgudenaaenfri.dk/index.htm?id=8
Gå venligst ind på ovenstående link, skriv under og støt Gudenåen - Danmarks
eneste elv/flod. Vidresend venligst dette indlæg til alle på jeres
kontaktliste!!
På forhånd mange, mange tak!
Mvh.
Fishline

Fra : Per A. Hansen

Dato : 22-05-07 08:10

"fishline" <cigarazion@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gå venligst ind på ovenstående link, skriv under og støt Gudenåen -
> Danmarks eneste elv/flod. Vidresend venligst dette indlæg til alle på

Tak for den venlige invitation til at komme i selskab med bl.a. Anders And
og Jesus Kristus, som begge er blandt underskriverne.
Før jeg skriver under, skal nogle af fejlene rettes i argumenterne.

1. Man opfordrer til at give vandet tilbage til Gudenåen.
Faktisk drikker Tangeværket ikke vandet - det ledes skam tilbage
til Gudenåen igen.
2. Der fortælles, at elværket øger temperaturen i vandet med højere
algeproduktion til følge.
Det er forkert - et vandkraftværk forøger ikke temperaturen i vandet ved
passagen gennem turbinerne.
3. Man fortæller at vandets pH øges.
Det er forkert - en vandturbine vil ikke forøge vandets indhold af
brintioner -
eller fjerne hydroxylioner, der er afgørende for vandets pH.
4. Vandrammedirektivet har intet at gøre med om Tangeværket - det er en
stærkt overfortolkning af direktivet.

Ifølge målinger er der passeret et rekordstort antal fisk gennem systemet
det seneste år.

Der mangler en liste til de, der gerne vil bevare det rekreative område
omkring Tangeværket.

Per A. Hansen