Stakit af lærketræ (klink)
Fra : Uni Bull

Dato : 20-05-07 22:02

Hej.

Jeg påtænker at lave et stakit i samarbejde med
min nabo vi er blevet enige om et stakit/plankeværk
af klinkbeklædning - det skal (formodentlig) være
lærketræ.

Jeg ser flere fordele:
Klink:
*Nemmere at behandle end eksempelvis 1-på-2 og
de fleste andre stakitløsninger jeg kan komme på - hvis
vi lige ser bort fra fer og not (men det tror jeg ikke holder
i længden)

Lærk - skulle være pænere end fyr og skal oliebehandles.
Mig bekendt er oliebehandling langt nemmere at gå til end
egentlig maling af stakit.

Mine spørgsmål i denne forbindelse:
*Er I nogenlunde enige i mine betragtninger mht fordele og
ulemper?
*Duer det overhovedet at benytte lærk som egentlig sælges
som til facadebeklædning? Jeg forestiller mig en relativt kraftig
kvalitet (25mm skulle vel kunne gøre det?)...

Andre forslag eller kommentarer er yderst velkomne.
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Uni Bull

Dato : 20-05-07 22:50

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> Andre forslag eller kommentarer er yderst velkomne.

Er det omsonst at vælge lærk frem for alm. tryk.impr.?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Leonard

Dato : 21-05-07 10:27

On Sun, 20 May 2007 23:50:06 +0200, Uni Bull wrote:

> Er det omsonst at vælge lærk frem for alm. tryk.impr.?

Jeg ville vælge trykimpr. da det efter et års tid ser næsten ens ud. Og
så skal det ikke behandles det første år.
Nogen mener at det er usundt for miljøet.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:16 sælges

Fra : Leonard

Dato : 21-05-07 08:11

On Sun, 20 May 2007 23:02:06 +0200, Uni Bull wrote:

> *Nemmere at behandle end eksempelvis 1-på-2 og
> de fleste andre stakitløsninger jeg kan komme på - hvis
> vi lige ser bort fra fer og not (men det tror jeg ikke holder
> i længden)

Forestiller du dig at lave et stakit, der er helt tæt?
Det kan få problemer med at holde til lidt blæsevejr, selvfølgelig
afhøngig af hvordan det står.

Fra : Uni Bull

Dato : 21-05-07 10:14

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Forestiller du dig at lave et stakit, der er helt tæt?
> Det kan få problemer med at holde til lidt blæsevejr, selvfølgelig
> afhøngig af hvordan det står.

Jeg er opmærksom på problemet, men stakittet står ikke udsat.

--
Uni Bull
Vallensbæk