Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoalbum til hjemmeside
Fra : rlauritsen

Dato : 25-05-07 17:12

Jeg har brugt MG2 fotoalbum indtil jeg mistede det ved backup fejl for
nylig.

Derfor vil jeg høre, om der findes et fotoalbum, som kan generere thumbs, og
mindre billeder ud fra en mappe på harddisken? Det ville jo være smart, hvis
der findes et fotoalbum, som tager alle under mapper, og kan vise billederne
ligesom de normalt ligger på harddisken, uden at man selv skal rode noget
særligt med opsætning. Det skulle også gerne kunne opdatere, når der ligges
nye billeder i mappen.

Findes det ? og er der ellers en der hurtigt kan programmere det som
freeware ?

Fra : emj

Dato : 25-05-07 17:28

rlauritsen skrev:

>Findes det ? og er der ellers en der hurtigt kan programmere det som
>freeware ?

Ja og ganske gratis
Picasa
Findes her
http://picasa.google.com/
Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : per f andersen

Dato : 25-05-07 18:23

"rlauritsen" <r-lauritsen@hotmail.com> skrev
> [...]
> billederne ligesom de normalt ligger på harddisken, uden at man selv skal
> rode noget særligt med opsætning. Det skulle også gerne kunne opdatere,

Jeg bruger Jalbum af samme grund, som du angiver: man kan uploade en
biblioteksstruktur, hvor hver (under-)mappe kommer i sit (under-)album, og
man kan selvfølgelig også nøjes med at opdatere nye mapper.
det er freeware.

mvh per

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 25-05-07 22:18

On Fri, 25 May 2007 18:12:26 +0200, "rlauritsen"
<r-lauritsen@hotmail.com> wrote:

>Findes det ? og er der ellers en der hurtigt kan programmere det som
>freeware ?

I al beskedenhed, så prøv at kigge på det jeg har kodet i ASP som er
freeware til privatbrug.

http://www.brinch.it/webgal.asp

Demo (hvor selve designet dog er ændret):

http://www.natart.dk/gallery.asp

Den generer thumbnails dynamisk og nye billeder i mappen er automatisk
med næste gang siden loader. Dog har jeg ikke udbygget galleriet til
at vise exif-info eller kommentarer endnu.

Mvh. Brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-05-07 23:21

> [...]
> harddisken, uden at man selv skal rode noget særligt med opsætning.
> Det skulle også gerne kunne opdatere, når der ligges nye billeder i

Alt det kan MG da...

Claus