Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Coppermine problem
Fra : Morten Jelle

Dato : 23-05-07 22:00

Hejsa

Jeg har et problem, når jeg skal bruge coppermine til mit galleri.

Jeg vælger Upload fil, vælger filen i gennemse, og trykker fortsæt.

"1 filer blev uploadet med succes.

Tryk venligst på 'Fortsæt' for at tilføje billederne til albums." Jeg
trykker så fortsæt, også kommer dette:

"Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried
to allocate 8192 bytes) in /customers/mortenjelle.dk/mortenjelle.dk/
httpd.www/galleri/include/picmgmt.inc.php on line 262"

Nogle der kan give en forklaring? -Hvis ja, så bliver jeg glad.

Med venlig hilsen
Morten Jelle

Fra : Søren Reinke

Dato : 23-05-07 22:15

Morten Jelle wrote:
> [...]
> httpd.www/galleri/include/picmgmt.inc.php on line 262"
>
> Nogle der kan give en forklaring? -Hvis ja, så bliver jeg glad.

Det lyder som om PHP allerede har allokeret de 16 MB den har lov til på
din server. Enten er serveren sat forkert op, eller der er en memory
leak, eller Coppermine har en fejl.

Tag en sludder med administratoren på serveren, og hør om hvert webhotel
har sin egen php engine, eller om alle deler den. Hvis alle deler den,
kan en anden bruger være skyld i problemet.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 24-05-07 14:52

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> wrote in message

>Tag en sludder med administratoren på serveren, og hør om hvert
>webhotel har sin egen php engine, eller om alle deler den. Hvis alle
>deler den, kan en anden bruger være skyld i problemet.

Nej, grænsen rammes for det igangværende script, det har ingen relation
til hvad der ellers afvikles på maskinen.

/Tommy
--
Prof. nørd.
<http://the-coffeeshop.dk/>

Fra : Klaus Thøstesen

Dato : 23-05-07 22:35

Er det store billederne, der uploades (højde x bredde) ?

Prøv evt. at gøre dem mindre - f.eks omkring samme størrelse som det ene
billede det er lykkedes at uploade, 2048 x 1077.
(får nok ikke one.com til at ændre på php opsætningen).

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 24-05-07 14:54

Hejsa,

>Jeg har et problem, når jeg skal bruge coppermine til mit galleri.
[...]
>"Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried
>to allocate 8192 bytes) in /customers/mortenjelle.dk/mortenjelle.dk/
>httpd.www/galleri/include/picmgmt.inc.php on line 262"

Hvis billedet ikke er ualmindelig stort ville jeg nok prøve at tage
kontakt til webhoteludbyderen og høre, om de kan lokkes til at hæve
grænsen lidt. 16MB er ikke voldsomt meget når der skal resizes billeder
mv.

Med venlig hilsen,
Tommy Eriksen

Fra : Morten Jelle

Dato : 25-05-07 18:22

On 24 Maj, 15:53, "Tommy Eriksen" <t...@the-coffeeshop.dk> wrote:
> [...]
> Prof. nørd.
> <http://the-coffeeshop.dk/>
> Nyeste billeder - 2. afdeling af DM, 1:8 offroad:

Jeg tror mere det er et coppermine problem, findes der i stedet ikke
et andet galleri jeg kan benytte. Og lad nu vær at sige JAlbum. Har
brugt det, og det er urimrimelig ringe!

Med venlig hilsen
Morten Jelle

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 28-05-07 18:53

"Morten Jelle" <mojelle@gmail.com> wrote in message

>Jeg tror mere det er et coppermine problem, findes der i stedet ikke
>et andet galleri jeg kan benytte. Og lad nu vær at sige JAlbum. Har
>brugt det, og det er urimrimelig ringe!

Jeg har aldrig prøvet JAlbum, men jeg har været meget forfalden til
Gallery <http://gallery.sf.net>, som jeg har brugt i årevis.

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-05-07 09:26

Morten Jelle skrev i
1180113729.058846.162040@q66g2000hsg.googlegroups.com dette:

> Og lad nu vær at sige JAlbum. Har
> brugt det, og det er urimrimelig ringe!

Kunne du uddybe det?
Er det generelt eller er det specifikke features, du har opdaget problemer
med. Eller er det knyttet til bestemte skins?
Jeg bruger selv jAlbum, men er meget åben for alternativer.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Morten Jelle

Dato : 27-05-07 00:50

Der skulle vel ikke være nogle der ligger inde med en standard version
af DUGallery?

Hvis man har det, er man velkommen til at sende det til mig på

m o j e l l e @ g m a i l . c o m

Selvfølgelig uden mellemrum.

Med venlig hilsen
Morten Jelle

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-05-07 01:17

Morten Jelle skrev :

>Hvis man har det, er man velkommen til at sende det til mig på
>
>m o j e l l e @ g m a i l . c o m

Hvorfor prøver du at spamsikre fin mailadresse på den måde?

Når den står klart og tydeligt i from-feltet. hvor spammerne
høster mailadresser og kun yderst sjældent i brødteksten, så er
det ret overflødigt.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Morten Jelle

Dato : 28-05-07 03:33

On 27 Maj, 02:17, Kerim Ellentoft <k...@mail.tele.invalid> wrote:

> [...]
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«

Mere fordi at det er nemmere for folk at skrive. Desuden har gmail har
spam filter. :) Så spam mails er slettet når jeg siger det.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-05-07 17:16

Morten Jelle <mojelle@gmail.com> skrev :

>Mere fordi at det er nemmere for folk at skrive. Desuden har gmail har
>spam filter. :) Så spam mails er slettet når jeg siger det.

Spørgsmålet gik mere på, hvorfor du skriver den med mellemrum i
brødteksten, når den ikke er camoufleret i from-feltet.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Morten Jelle

Dato : 01-06-07 11:57

On 29 Maj, 10:25, "Jan Boegh" <spamhater@nowhere> wrote:
> Morten Jelle skrev i
> 1180113729.058846.162...@q66g2000hsg.googlegroups.com dette:

> Kunne du uddybe det?
> Er det generelt eller er det specifikke features, du har opdaget problemer
> med. Eller er det knyttet til bestemte skins?
> Jeg bruger selv jAlbum, men er meget åben for alternativer.
>
> vh
> Jan
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for nettet!
> [...]

Mit problem med JAlbum er, at jeg synes ikke de skins/designs der er
til det passer ind til mit brug, samtidig er det ikke muligt at lave
flere forskellige kategorier med det.