Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Side om foto
Fra : Jesper Vels

Dato : 22-05-07 18:30

Hej

Nogle der kender en god side der forklare udtryk omkring
fotografering, som f.eks. iso brændevide osv.
Har læst lidt i et fotoblad hvor de bruger udtrykkende i flæng, lidt
trist når man ikke lige er helt sikker på hvad det betyder.

Mvh
Jesper Vels

Fra : Tonni

Dato : 22-05-07 19:05

"Jesper Vels" <jespervels@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Prøv at kigge på:
www.fotostart.dk

mvh.
Tonni

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-05-07 05:43

On Tue, 22 May 2007 20:05:02 +0200, "Tonni" <hauge@hardware.dk> wrote:

>Prøv at kigge på:
>www.fotostart.dk

Her et par mere:
http://www.photocare.dk/?side=27&tip_id=57

hos photcare butikker kan du gratis hente en eller flere bøger som
også giver det grundlæggende bl.a.:
http://www.photocare.dk/boeger/digitalt2/digitalt2_web.pdf

Der ud over f.eks.:
http://www.naturphoto.dk/Fototips.htm
http://www.fotoviden.dk/?Digitalkameraet:Optik_mv.:Bl%E6nde

Ofte kan du også ved at søge på google finde forklaringer, men mere i
dybden kommer du bedst på biblioteket / i bøgerne.

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 25-05-07 06:59

"Henning Jensen" <hen-jens@mail.REMOVE_THIStele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ofte kan du også ved at søge på google finde forklaringer, men mere i
> dybden kommer du bedst på biblioteket / i bøgerne.

Mange tak for linkene.
/Ole

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 22-05-07 19:48

On 22 May 2007 10:29:48 -0700, Jesper Vels wrote:

> [...]
> Har læst lidt i et fotoblad hvor de bruger udtrykkende i flæng, lidt
> trist når man ikke lige er helt sikker på hvad det betyder.

En mulighed er at gå en tur på biblioteket og låne diverse bøger om foto.
At de kun handler om analog fotografering betyder ikke så meget, da det er
det samme ved digital fotografering. Forskellen ligger i behandlingen af
billedet bagefter.

Svjh bor du i Brøndum ved Hobro og jeg i Klejtrup, så hvis du har mod på
det kan du kontakte mig privat på mail, så kan du måske med dit kamera i
hånden få lidt mere viden.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM

Fra : Ole Christiansen

Dato : 23-05-07 06:31

[...]

Jeg vil anbefale biblioteket.

/Ole