formering af lammeørepil
Fra : Mai-Brit

Dato : 05-07-01 10:58

Hej nyhedsgruppe!
Jeg har en lammeørepil (Salix Lanata), som jeg gerne vil formere. Jeg har
prøvet at tage nogle grene og sat dem i vand, men de krøller bare bladene.
Jeg synes ellers, de fleste pil kan formeres på denne måde. Er der nogen som
har et bud, evt. også om tidspunktet for forsøget?
På forhånd tak
Hilsen Mai-Brit

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-07-01 14:16

On Thu, 5 Jul 2001 11:58:13 +0200, "Mai-Brit" <mai-brit@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg synes ellers, de fleste pil kan formeres på denne måde. Er der nogen som
>har et bud, evt. også om tidspunktet for forsøget?

Træagtige stiklinger. (Der var den igen
Klip nogle af de nye skud af i februar-marts måned inden de springer
ud, de skal være ca. på størrelse med en blyant. De stikkes i jorden
så 3-5 cm er over, passes godt med vand og så slår de rimeligt hurtigt
rod. Vil du gøre det ekstra godt kan de dækkes med hvid plast, men
hvis bare man sørger for at vande i tørre perioder så er det ikke
nødvendigt.

På denne måde burde de ret hurtigt slå rod.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mai-Brit

Dato : 08-07-01 13:58

> På denne måde burde de ret hurtigt slå rod.

> http://www.gartneriet.dk
>
> Directory Opus - nu også til windows - http://www.gpsoft.com.au

Tak for tippet. Jeg har haft problemer med mine nyhedsgrupper, og har først
set dit svar nu.
Venlig hilsen
Mai-Brit