Sportextreme.com
Fra : M. Lock

Dato : 22-05-07 17:13

Hej

Er der nogen der har erfaringer med at handle hos sportextreme.com?
Jeg har bestilt en bcd, finner og et par støvler hos dem, alt var i
følge hjemmesiden på lager da jeg bestilte.
Selve bestillingen gik også fint, men nu kan jeg så gå ind på deres
side og se at min ordre ikke er afsendt, "awaiting delivery" skriver
de, hvilket er mærkeligt da der ellers stod at tingene var på lager.
Jeg har så sendt en mail via deres kontakt formular, de har ikke nogen
offentligt tilgængelig e-mail adresse, men har ikke fået noget svar.
Herefter prøvede jeg så at finde et telefon nummer, men det var ikke
muligt. Efter en søgning på degulesider fandt jeg ud af at der på den
fysiske adresse de oplyser på deres hjemmeside ikke liiger noget firma
af navnet sportextreme, men noget der hedder jydsk distribution, har
prøvet at ringe til dem, men uden held.
Da syntes jeg at det hele virkede så mistænkeligt, og jeg læste nogle
knap så heldige kommentarer om andres oplevelser med dem, at jeg
besluttede mig for at annulere min ordre. Men... På deres ordre status
side er der ingen mulighed for at annulere ordren, på deres kontakt-
form side står der at man skal bruge ordrestatus siden. Har så prøvet
at sende en annulering via kontaktsiden, men jeg aner jo ikke om de
overhovedet læser, eller modtager post der bliver sendt fra den side.
Må indrømme at jeg synes det hele stinker langt væk.
Måske overreagerer jeg bare, men jeg synes det virker mistænksomt at
det er så svært at få fat i firmaet.

Er der nogle i gruppen her der ved hvordan man kommer i kontakt med
sportextreme, evt. en mail adresse man ved virker, eller et telefon
nummer?

Mvh
Martin Lock-Andersen

Fra : KC

Dato : 22-05-07 19:05

Deres lager er i Herning - du kan køre lige forbi og fortsætte til et
"fysisk dykkercenter" i Holstebro (afhængig af hvor du kommer fra).

KC
www.kcdk.com

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 22-05-07 19:11

Jeg har handlet der to gange.

1. gang gik fint, men jeg ville bestille en størrelse som ikke var på
deres Side, så det tog noget tid, men gik fint.

2. gang gik knapt så fint, da jeg havde bestilt en ny inderdragt, af
tykkere materiale, men igen samme specielle størrelse. Det lykkedes
dem at sende den til mig i forkert størrelse, selvom jeg på forhånd
havde haft fat i dem. Og de specifikt blev gjort opmærksomme på dette.
Herefter skulle produktet sendes tilbage, og jeg skulle bruge en del
tid på at få dem til at bestille det korrekte.

De er MEGET langtsomme til at svare, og jeg havde også problemer med
at finde dem. Mend et er jydsk distribution. Kan ikke huske hvordan
men jeg fandt et andet nr. til dem (eller jydsk distribution) og fik
her igennem fat i dem. Alt i alt ikke et firma jeg ville anbefale, men
de fusker altså ikke, og har til tider haft nogle meget atraktive
priser. Det virker ikke som om de har et fuldautomatisk ordre-system,
så ordrebehandlingen tager vist noget længere.

Hvis de tog deres email alvorligt, ville jeg nok have et andet syn på
dem.

Nicolai

Fra : skawdiver

Dato : 22-05-07 19:33

Måske ikke lige noget omkring deres varer, men jeg kender til at de blot
"stjæler" andres uv-billeder og bruger dem ukritisk på deres hjemmeside.

Se mere her: http://wetpixel.com/forums/index.php?showtopic=17881

Uanset hvad man gør for at få dem i tale, eller få dem til at lade være med
at "stjæle" andres arbejde, så sker der intet.

I bund og grund har jeg det indtryk at de "skider højt og flot" på andre end
dem selv.

Alene af den grund, kan jeg personligt ikke anbefale dem.

HC
www.skawdiver.dk

Fra : M. Lock

Dato : 23-05-07 05:24

Hej igen

Tak for jeres svar.
Måske var mine indledende bange anelser, om at det var noget luskeri
ikke korrekte, hvilket jo er rart. Dog virker det stadig mærkeligt at
den eneste fysiske adresse de opgiver på deres hjemmeside er i Aulum,
men de har så også noget i Herning, hvilket jeg også fandt frem til
ved at google dem. Uanset hvad, så er det uprofessionelt at det skal
være så svært at komme i kontakt med virksomheden. Alle de mail-
adresser jeg har fundet frem til og prøvet at skrive til, eksisterer
ikke, så som shop@sportextreme.com, som de selv angiver på
hjemmesiden. Det ville være noget nemmere hvis de havde et
telefonnummer.

Mvh
Martin Lock-Andersen

Fra : tz@cdnet.dk

Dato : 23-05-07 12:37

On 23 Maj, 06:23, "M. Lock" <l...@mail.dk> wrote:
> [...]
> ikke, så som s...@sportextreme.com, som de selv angiver på
> hjemmesiden. Det ville være noget nemmere hvis de havde et

Hej Martin

Der er flere ting på siden som ikke lever op til forbrugerloven. Du
skal foreksempel ikke begrunde din returnering hvis det er inden for
de første 14 dage fra modtagelses tidspunkt.
En ting du kan gøre er at kvit og frit gå ind på Forbruger.dk og
anonymt give et tip om at de måske ikke levere op til loven.

mvh
TZ

Fra : J.B. Martin

Dato : 25-05-07 11:56

Jeg har givet ophavshaveren flg. råd mht. Sportsextreme.

Er der andre der har nogle gode forslag?

---- cut ---

Hi Bonnie,

I've been reading your posts about Sportextreme's misuse of your
photos.

It is my opinion that you are taking the easy way out, when you only
rely on word of mouth to stop the misuse.

You might consider contacting a Danish lawyer, and have him bring the
case to danish city court for you. If you find others that have had
their material used, you could file a group complaint (new in Danish
law). I belive it might also be possible to have the courts order the
hostmaster to close access to the homepage untill the case has been
decided.
Copyright in Danish is "Ophavsret". Here are a few links (in Danish)
that you could refer to
http://147.29.40.91/_GETDOCI_/ACCN/A20060076329-REGL
http://www.ophavsret.dk/Ophavsret/ophavsretsloven.htm

And (5. §1) http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=89

And in Danish, the word for lawyer is Advokat - if you want to finde
one on the net.

Good luck.

- J.B. Martin

I'll also post this on the Danish scuba divers group.

--- Cut ---

Fra : Lars Damkjær

Dato : 25-05-07 15:00

Man kan tage fat i journalistforbundet og hører hvem der normalt går i
retten for dem.
De er ihverttilfæde efektive i ophavsretssager.

Der er ikke noget som helst at rafle om. Så snart spotsextreme taler med
deres egen advokat vil de være meget motiverede for at indgå et forlig.
Problemet er bare at man skal have ret mange penge op af lommen for at få
sin ret. Hvis ikke de tror på at man er klar til at gå i retten vil de jo
nok ikke forhandle.

Fogdeforbud tror jeg ikke er værd at bøvle med.

Mvh

Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-05-07 15:04

On Fri, 25 May 2007 16:00:28 +0200
"Lars Damkjær" <lad@tvkoege.dk> wrote:

> Man kan tage fat i journalistforbundet og hører hvem der normalt går
> i retten for dem.
> De er ihverttilfæde efektive i ophavsretssager.

I Danmark varetages dette af Copydan -> http://www.copydan.dk. Har det
interesse, kan jeg godt fremskaffe en direkte mail adresse på den
ansvarlige person i copydan?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-05-07 17:19

On Fri, 25 May 2007 17:36:17 +0200
"Lars Damkjær" <lad@tvkoege.dk> wrote:

> Øhh. Nej. Hvis nogen har krænket din ophavsret er det et
> civilretsligt spørgsmål.

Det er en forkert antagelse. Copydan har fået overdraget retten til at
håndhæve rettighedshaveres rettigheder indenfor kunst og kultur i
Danmark. Det kan derfor på deres medlemsorganisationers vegne, i
tilfælde af rettighedsovertrædelser, føre retssager af egen drift.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen