rhodos
Fra : Peter Skallebæk

Dato : 22-05-07 16:19

hej ng

jeg skal en uge til rhodos med fam. her til juni og tænkte på et dyk
er der nogle der har noget erfaring med dykning der

mvh
peter skallebæk

Fra : Jacob Mondrup

Dato : 23-05-07 10:40

Hej.

Det er ganske få steder på øen hvor det er tilladt at dykke. Man er vist
bange for at dykkere finder ting og sager af historisk betydning og ikke
afleverer det.....

Jeg har dykket der for en del år tilbage - og husker det ikke som det helt
store. Der er selvsagt rigtigt mange dykkere lige der hvor det ér tilladt at
dykke. Men de laver en del "Discover Scuba Diving", og det egner stedet sig
rigtigt godt til.

MVH

Jacob Mondrup

Fra : Nikolaj M

Dato : 24-05-07 09:58

Hej

Jeg snorklede der for nogle år siden det eneste jeg husker var at ved
rodhos by som ligger på nordspidsen var der absolut mest aktivitet på
øst siden da der var bedre strande(sand ikke grus) og samtidigt
betydeligt færre bølger.

/VH Nikolaj

Fra : john

Dato : 25-05-07 18:42

> [...]
>
> jeg skal en uge til rhodos med fam. her til juni og tænkte på et dyk
> er der nogle der har noget erfaring med dykning der

Hej Peter

Har aldrig selv dykket på Rhodos, men i tyrkiet, på Cypern og på Kreta.

Tidligere var dykkerreglerne i Grækenland ekstremt restriktive, og så vidt
jeg kunne finde ud af var der kun en lille bugt på Rhodos hvor man måtte
dykke, men sidste år blev lovgivningen ændret, så der nu er åbnet for
dykning overalt i Grækenland, så der bør være mange spændende steder.

Skal selv til Samos i efteråret, hvor der tidligere var totalt dykkerforbud,
men nu er der lukket op - det glæder jeg mig helt vildt til.

Dykning i Middelhavet er jo ikke rødehavet, men vandet er klart og varm, og
der er en anden flora og fauna. Det er måske ikke spektakulært, men jeg kan
altså stadig facineres af klippevægge med blæksprutter, fiskestimer, og en
hule at kigge ind i, og hvem ved næste gang måske lidt ruiner etc. som en
afveksling til de grumsede, kolde farvande.

Go' tur

Og gi' lige en melding når du kommer hjem

Hilsen John

Fra : Peter Skallebæk

Dato : 28-06-07 16:28

jeg fik en enkelt dyk med http://www.waterhoppers.com/ og det kostede 50 eur
alt er nyt der nede så de har ikke rigtig fånet de gode dykker steder inu .
dykket var okay nogle klipper men vandet var koldt 23 grader

Fra : john

Dato : 29-06-07 18:45

> [...]
> .
> dykket var okay nogle klipper men vandet var koldt 23 grader

Når jeg kigger ud af vinduet her lige nu, så lyder 23 grader klart vand som
lidt af en drøm )

Tak for meldingen, som tidligerre skrevet glæder jeg mig til et par dyk på
Samos til efteråret.

hilsen John