Position Wihelmine
Fra : René Kofoed

Dato : 21-05-07 15:46

Er der nogen der har nøjagtigt position Wihelmine ved Romsø i Storebælt

René

Fra : Allan Jensen

Dato : 21-05-07 19:07

Wilhelmine ligger på: 55.30.514 - 10.49.719

En M-boot er en minestryger og noget større en en motortorpedobåd (ikke en
T-boot).

Jeg tror ikke der ligger sådan et vrag ved Kerteminde. Men der skulle
angiveligt ligge en minestryger lidt nordvest af Røsnæs, men vraget ligger
med bunden i vejret og jeg synes den er for lille til at være en
minestryger.

mvh. Allan Jensen

Fra : René Kofoed

Dato : 22-05-07 16:20

> Wilhelmine ligger på: 55.30.514 - 10.49.719

WGS 84 eller ED50?

MVH

René

Fra : Allan Jensen

Dato : 22-05-07 16:34

wgs84

det var da så lidt...

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 22-05-07 17:39

Endnu en årsag til man ikke gider at dele...
Utak er værtens løn....

Fra : René Kofoed

Dato : 22-05-07 19:21

Jeg takker..............

MVH

René

Fra : René

Dato : 22-05-07 00:28

On 21 Maj, 20:06, "Allan Jensen" <a...@vrag.dk> wrote:
> [...]
> angiveligt ligge en minestryger lidt nordvest af Røsnæs, men vraget ligger
> med bunden i vejret og jeg synes den er for lille til at være en

hej

der ligger en minestryger ved røsnæs som går under navnet der kaiser
http://www.vragguiden.dk/wreck.asp?wreckid=1805

størrelsen passer godt nok, den er dog spængt helt i stykker men
stadig et flot natur dyk med mulighed for at finde ting på den.

position på vragguiden er god nok, har selv skrevet den.

mvh

René A.

Fra : Allan Jensen

Dato : 22-05-07 07:08

....nej det er ikke den, den som kaldes "Der Kaiser" er rigtigt Elsass, som
er minelægger (det modsatte af en minestryger kan man sige). Elsass er på
over 3000 t. en minestryger er normalt mellen 500 og 800 t. (deplacement).
En motortorpedobåd kun ca. 100 t.

Den som ligger med bunden i vejret er hel og ligger længere ude vestpå, men
jeg er slet ikke sikker på at det er en minestryger.

Finder i en M-boot i Storebælt er det virkeligt et scoop, men hvis den kun
står i vragguiden, så glem det

mvh. Allan Jensen

Fra : René

Dato : 22-05-07 09:16

Hej Allan

jeg mener ellers elssas både blev brugt til at lægge og rydde miner,
men det er lige meget.

er mere nysgerrig med den du tænker på, findes den på vragguiden og
hvad hedder den?

mvh

René A.

Fra : René

Dato : 22-05-07 22:19

til claus

hvad mener du?

mvh

René A.

Fra : anders

Dato : 23-05-07 08:27

On 22 Maj, 18:38, "Claus Grell Hansen" <c...@nospam.dk> wrote:
> Endnu en årsag til man ikke gider at dele...
> Utak er værtens løn....

Ja, det er hårdt.......

mvh
Anders