Ungt par dræbt, efterlader to børn
Fra : Møller

Dato : 25-05-07 13:42

I Klampenborg blev 2 på motorcykkel dræbt da en taxa foretog en ulovlig
U-vending:
http://ekstrabladet.dk/112/article302158.ece

To børn på samme alder som ved "spøgelsesbillisulykken" ved Fredericia er nu
forfædreløse, måske der startes en indsamling, for børnene er lige så
uskyldige i deres skæbne som de fra Fyn.

Hvilken dom skal taxachaufføren have?

Møller

Fra : Mr J..

Dato : 25-05-07 14:30

> [...]
> nu forfædreløse, måske der startes en indsamling, for børnene er lige så
> uskyldige i deres skæbne som de fra Fyn.

Uagtsomt dobbelt manddrab, jeg ville gi ham 4år.. måske 5..

Han skal ikke have mere efter min mening, da det er et uheld at han overser
MC'en.. det kan i bund og grund ske for os alle, selv der hvor man må lave
u-vending..

Mvh
Morten

Fra : Tom

Dato : 25-05-07 14:50

"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu forfædreløse, måske der startes en indsamling, for børnene er lige så
> uskyldige i deres skæbne som de fra Fyn.

En betinget dom på et år og ubetinget frakendelse af kørekortet i 1 år =
andet job

--
Tom

Fra : J

Dato : 25-05-07 14:53

On Fri, 25 May 2007 14:42:10 +0200, Møller <eamz@get2net.dk> wrote:

> [...]
>forfædreløse, måske der startes en indsamling, for børnene er lige så
>uskyldige i deres skæbne som de fra Fyn.

Kan nogen forklare hvordan det bliver en dødsulykke. Det var
igangsætning for begge parter.

mvh

John

Fra : Møller

Dato : 25-05-07 15:13

J skrev:
> On Fri, 25 May 2007 14:42:10 +0200, Møller <eamz@get2net.dk> wrote:
>

> Kan nogen forklare hvordan det bliver en dødsulykke. Det var
> igangsætning for begge parter.

MC er startede fra Dyrehavevej da
Taxa vendte ud for Bellevue teater ca 400 m væk
MC ned af bakke, kan let komme op på tilladelig hastighed
ttp://tinylink.com/?cHbIe0JnXm

Taxa vender snude mod Kbh. MC rammer den i bagerste venstre side.
I avisen er det skrevet som det er samme kryds, forvirrende.
Det er det ikke.

Møller

Fra : Møller

Dato : 25-05-07 15:22

Møller skrev:

> [...]
>
> Taxa vender snude mod Kbh. MC rammer den i bagerste venstre side.
> I avisen er det skrevet som det er samme kryds, forvirrende.

Klip fra avis:
- Parret havde umiddelbart inden kollisionen accelereret op i fart efter at
have holdt for rødt i krydset Dyrehavevej/Strandvejen/Taarbæk Strandvej,
fortæller vagthavende ved Gentofte Politi, Leif Bonde.

Møller

Fra : SB

Dato : 26-05-07 15:11

> [...]
> at have holdt for rødt i krydset Dyrehavevej/Strandvejen/Taarbæk
> Strandvej, fortæller vagthavende ved Gentofte Politi, Leif Bonde.

Gør alle vel der har holdt ved et lyskryds
men selvf. en måde at få det til at lyde som om de har kørt 150 km/t uden at
sige det.
et beklageligt uheld, men hvis taxaer køre der, som de gør her i Århus, så
er det mere arrogance end det er at overse
Her kører de som de ejer det hele, kun respekt for hvad der vejer over 20
tons, og det ikke engang altid

Søren

Fra : Møller

Dato : 26-05-07 16:59

SB skrev:
> [...]
> er det mere arrogance end det er at overse
> Her kører de som de ejer det hele, kun respekt for hvad der vejer over 20

Jeg klippede kun fra avisen, da der blev spurgt om hvordan det kunne ske da
det var igangsætning fra begge parter.

jeg henviste til, at det var to forskellige kryds, og bilagde kort fra Krak,
samt "avisudklip" på trods af jag ved, at aviser sjældent er sandhedsvidne.

Jeg skrev at man let kunne komme op på den tilladte og er man uheldig, så er
det bl.a. mange kantsten der, som gør et fald yderst farligt.

Jeg startede tråden med en sammenligning med en anden tragisk hændelse med
en spøgelsesbillist der efter manges mening skulle ristes over en sagte ild
og bures inde i min 8 år. ved begge ulykker blev to børen på 2-8 år
forældreløse, og på Fyn blev der straks sat en indsamling i gang til børnene
fordi deres forældre var blevet dræbt af en spirritusbillist, burde det
samme ikke ske her.

Og til Taxaers kørsel.
Når en taxa laver en U-vending se det oftest fordi de ligge har hørt om en
tur i den anden retning, måske over radio eller mobiltilefon, om det er
tilfældet her, håber jeg at politiet opklarer.
Efter min mening burde test af mobilsamtaler op til et uheld være lige så
obligatorisk som en spiritusprøver.
Om du er beruset eller taler i tlf. gør nogenlunde det samme ved din evne
til at opdage, at der er ved at ske noget som du skal reagere på.

Møller

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-05-07 09:42

On 25 Maj, 14:42, Møller <e...@get2net.dk> wrote:
> [...]
> forfædreløse, måske der startes en indsamling, for børnene er lige så
> uskyldige i deres skæbne som de fra Fyn.

Uagtsomt manddrab.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : elskerdario@hotmail.~

Dato : 30-05-07 12:52

Årh det var så forfærdeligt at se. Det skete lige overfor mit vindue,
og græd hele aftenen & natten.
Det er så synd for de to & chaufføren. Chaufføren burde ikke straffes,
da han orienterede sig som han skulle.
- han har det dårligt nok i forvejen.

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-05-07 14:06

<elskerdario@hotmail.com> skrev i en meddelelse
<Det er så synd for de to & chaufføren. Chaufføren burde ikke straffes,
<da han orienterede sig som han skulle.
<- han har det dårligt nok i forvejen.

Dvs. det er fuldt ud lovligt at køre ud foran MC'er i en Taxi ?
Eller stikker han måske en lille hvid løgn til strømerne ?
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-05-07 14:24

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in

> [...]

> Dvs. det er fuldt ud lovligt at køre ud foran MC'er i en Taxi ?
> Eller stikker han måske en lille hvid løgn til strømerne ?

Eller mener han måske selv at han orienterede sig godt nok? sådan vil det
jo tit være, jeg mener, ingen normale mennesker kører vel frem når de ved
det vil gå galt?

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-05-07 14:31

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> jo tit være, jeg mener, ingen normale mennesker kører vel frem når de

Det har du ret i, men så har hans standard altså været for lav, og det
kommer til at koste dyrt.
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-05-07 14:41

> Det har du ret i, men så har hans standard altså været for lav, og det
> kommer til at koste dyrt.

Eller også har han bare ikke været opmærksom nok, MC'er er hurtige, også
når de kører lovligt. Kan sagtens tænkes han "bare" har fejlvurderet
afstanden til dem og hvor lang tid det ville tage dem at komme hen til ham.

Ikke at det undskylder det skete eller skal betyde han slipper for straf -
men det kan da være en forklaring på hvorfor han formentlig, i hvert fald i
første omgang, mener han havde orienteret sig korrekt selvom det gik galt.

Fra : Jan Petersen

Dato : 30-05-07 16:17

> [...]
> når de kører lovligt. Kan sagtens tænkes han "bare" har fejlvurderet
> afstanden til dem og hvor lang tid det ville tage dem at komme hen til

De er vel ikke hurtigere end biler, når de kører lovligt, og en af
betingelserne for at være indehaver af et kørekort er vel at han skal være
istand til at vurdere andres fart og afstand uanset køretøjets art, traktor
eller motorcykel!

> [...]
> første omgang, mener han havde orienteret sig korrekt selvom det gik galt.

Vi kan da konkludere at han ikke har orienteret sig korrekt!

Mvh
Jan Petersen

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 30-05-07 22:04

"Jan Petersen" <jan@kosmo.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> [...]
> betingelserne for at være indehaver af et kørekort er vel at han skal være
> istand til at vurdere andres fart og afstand uanset køretøjets art,

Jo, når de skal lægge fra land er de MEGET hurtigere. Også selvom de holder
sig indenfor hastighedsbegrænsningen.

Ivan, Århus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-05-07 08:26

"Jan Petersen" <jan@kosmo.dk> wrote in

> [...]
> betingelserne for at være indehaver af et kørekort er vel at han skal
> være istand til at vurdere andres fart og afstand uanset køretøjets

Jo da, en MC kan være meget meget meget hurtigere end en bil når den
starter fra 0.

Derudover er det en klassisk fejl at en billist kører ud foran en MC fordi
han tror det er en knallert eller ud foran en knallert fordi han
undervurderer dennes fart. Det er måske blevet endnu værre efter man
indførte knallert45 - nu har man 3 typer 2 hjulede køretøjer der på afstand
ligner hinanden men som du kan møde med (lovlige) hastigheder på mellem 30
og 80km/t.

> Vi kan da konkludere at han ikke har orienteret sig korrekt!

Men derfor vil han formentlig alligevel mene han har - som sagt, der er vel
ingen der med vilje kører ud foran et andet køretøje vel vidende at det vil
gå galt.

Fra : Jan Petersen

Dato : 31-05-07 21:24

> [...]
> afstand
> ligner hinanden men som du kan møde med (lovlige) hastigheder på mellem 30

Eneste løsning - fjern 45 knallert fra trafikbilledet og forbyd lys på
knallert i dagstimerne, med 30 km i timen behøver de ingen lys, de ses inden
de er så tæt på at deres hastighed udgør en fare.
I tidernes morgen var det kun mc'er der kørte med lys netop med det formål
at gære dem synlige - og gør det bevidst blandt bilisterne at et lys = mc.

Mvh
Jan Petersen

Årlig kørsel: 20K på MC og 30 K i bil

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-06-07 08:30

> Eneste løsning - fjern 45 knallert fra trafikbilledet og forbyd lys på
> knallert i dagstimerne, med 30 km i timen behøver de ingen lys, de ses
> inden de er så tæt på at deres hastighed udgør en fare.

Og når nu knallert 30 ofte kører både 40 og 60km/t så er der i høj grad en
farlig situation alligevel...

Men jeg er helt enig i at knallert 45 er en plage i trafikken, den burde
fjernes.

Fra : Lars Holst

Dato : 01-06-07 11:02

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> said in

> [...]
> grad en farlig situation alligevel...
>
> Men jeg er helt enig i at knallert 45 er en plage i trafikken, den

Eller i det mindste ikke drosle dem så de i stedet for den nuværende
situation kan følge med den trafik de er iblandt.
Sådan er det jo i alle andre lande.
Og 50% af dem der kører i DK kører i forvejen 70-115 km/t på toppen.
Og jeg kan godt forstå det. De fleste af dem er jo bygget til den
hastighed.

--
Lars Holst

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-06-07 11:06

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote in

> Eller i det mindste ikke drosle dem så de i stedet for den nuværende
> situation kan følge med den trafik de er iblandt.

Enig, at de skal køre de der 5km/t langsommere er latterligt, de er til
gene og kan skabe farlige situationer bare ved at være til stede. På en
smal landevej med mange modkørende kan de jo nærmest sætte det hele i stå.

Men lader man dem køre hurtigere så er forskellen på en knallert 45 og en
MC jo udelukkende at knallert 45 må køres med bilkørekort...

Fra : Lars Holst

Dato : 01-06-07 11:16

> [...]
>
> Men lader man dem køre hurtigere så er forskellen på en knallert 45 og
> en MC jo udelukkende at knallert 45 må køres med bilkørekort...

Den væsentlige forskel ville være at en MC er alt fra 50-5800 ccm og en
knallert 45 er på 50ccm vejer ganske lidt.
Knallert 45 vil stadig være let at tumle og slår knap så hårdt når en ung
nybegynder får den over sig i et af de mange styrt som de sikkert skal
igennem før de lærer det.
Navnet kunne så ændres til mc-50 for at få dem til at føle sig lidt større,
dem der kører dem.

De skal bare kunne køre over 80 km/t for at indpasses landevejstrafikken.

--
Lars Holst

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-06-07 13:10

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Den væsentlige forskel ville være at en MC er alt fra 50-5800 ccm og en

Det bliver så op til 8200, da Boss Hoss kan fås med en 502cui bigblock
motor.

--
mvh Uffe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-06-07 23:20

Lars Holst wrote:

> De skal bare kunne køre over 80 km/t for at indpasses
> landevejstrafikken.

Jeg startede mit 2. liv på 2 hjul på en 80km/t scooter. 80 er for lidt. Så
fik jeg en 110km/t scooter, det var okay - den sidste, 140 km/t, var
super.

De 80 km/t var for farligt for mig pga bagfrakommende bilister, som troede
de skulle se hvad jeg havde under sædet - mens vi kørte.

Jeg husker især en lastbil fra Hvalpsund, der i den grad skulle have haft et
par på hovedet. Ser den regelmæssigt, så jeg glemmer ham ikke, selv om det
er en del år siden.

--
Per, Esbjerg

Fra : tom jensen

Dato : 04-06-07 23:27

> [...]
et
> par på hovedet. Ser den regelmæssigt, så jeg glemmer ham ikke, selv om det

og du er sikker på at det er lige "den " lastbil fra hvalpsund.

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : TheTransporter

Dato : 01-06-07 13:00

On 01 Jun 2007 10:06:15 GMT, Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
wrote:

> [...]
>smal landevej med mange modkørende kan de jo nærmest sætte det hele i stå.

Tja, men når der er kø er de nu meget nyttige ;)

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Jan Petersen

Dato : 01-06-07 19:46

> Tja, men når der er kø er de nu meget nyttige ;)

Og husk - at det er venstre om, eller er den pludselig konverteret til en
knallert!

Mvh
Jan Petersen