Jydekrog på Toyota Aygo ?
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 24-05-07 19:00

Var ude og prøve en Toyota Aygo, og var (i forhold til dens størrelse
og pris) rimeligt godt tilfreds med prøveturen. Spurgte sælger, hvad
det vil koste at sætte en jydekrog på, og til det svarede han, at det
kunne man ikke.

Er der rigtigt ?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Jesper Juul

Dato : 24-05-07 19:15

mbk112@hotmail.com skrev:
> [...]
> og pris) rimeligt godt tilfreds med prøveturen. Spurgte sælger, hvad
> det vil koste at sætte en jydekrog på, og til det svarede han, at det

Det ser sådan ud, eks. opgives Peugeot 107 der er den samme bil også
uden anhængervægt:
http://www.peugeot.dk/web/configurator_pu/spec/107.pdf?showroom=1938&showroom=3534

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 19:24

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det ser sådan ud, eks. opgives Peugeot 107 der er den samme bil også uden
> [...]

Det er vel fordi at traileren stikker afsted med den lille potte og ikke
omvendt

/HB

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 20:36

> Det er vel fordi at traileren stikker afsted med den lille potte og ikke
> omvendt

Tja, den gamle Saab 99 (frem til 1985 vist nok) vejede 955kg, 250 kg mindre
end aygo'ens 1200 !!

tpt

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 21:08

"Troels Thomsen" <nej tak ...> skrev i meddelelsen

> Tja, den gamle Saab 99 (frem til 1985 vist nok) vejede 955kg, 250 kg
> mindre end aygo'ens 1200 !!
>
> tpt

Ok! Aygo'ens knap 1200 er totalvægt hvad var Saab'ens fra 85'?

/HB

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-07 00:35

> Ok! Aygo'ens knap 1200 er totalvægt hvad var Saab'ens fra 85'?

Ja, ok, point taken, Aygoen vejer kun 800-825 i egenvægt.
Det er formodentlig en egenvægt af saaben der er 955.

Det er bare tankevækkende at bilerne er blevet så tunge i dag.
.... nææh en Uno turbo ! Der var effekt/vægt forholdet ikke ødelagt af al det
sikkerhed.
Er der nogen der lige kan huske hvad den vejede og kunne yde. (Orker ikke
lige at google det lige nu)

tpt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-07 06:40

Troels Thomsen skriver:

> [...]
> sikkerhed.
> Er der nogen der lige kan huske hvad den vejede og kunne yde. (Orker ikke

Pas, men Golf GTI af første årgang var svjh 750 kg og 115 HK

Unoturbo var svjh 140HK

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-07 07:57

> Troels Thomsen skriver:

> Pas, men Golf GTI af første årgang var svjh 750 kg og 115 HK
>
> Unoturbo var svjh 140HK

Ja derfor den gamle golf GTI er hurtigere end den nye (golf4)

Kommer 40 sek henne i klippet

http://www.metacafe.com/watch/104090/top_gear_old_vs_new/

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 21:53

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel fordi at traileren stikker afsted med den lille potte og ikke
> omvendt

Alle fra 1989 og med bremse på traileren

Citroên AX 10 Egenvægt = 650Kg traileren = 500Kg
Fiat Panda 750L Egenvægt = 650Kg traileren = 700Kg !!!!
vw polo Egenvægt = 700Kg traileren = 650Kg
Peugeot 205 XL Egenvægt = 750Kg traileren = 700Kg

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 17:23

"Lars G" <lbg-at-aplusmail-dot-dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vw polo Egenvægt = 700Kg traileren = 650Kg
> Peugeot 205 XL Egenvægt = 750Kg traileren = 700Kg

Underligt at føre et køretøj hvor påhænget er tungere end køretøjet selv.
For hulen hvis man kom i slyng med sådan én på motorvejen :-/

/HB

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-05-07 17:09

HB wrote:

> Underligt at føre et køretøj hvor påhænget er tungere end køretøjet
> selv. For hulen hvis man kom i slyng med sådan én på motorvejen :-/

Min vejer 1150 og må trække 1200 total. Den kører som på skinner op til 120
km/t.

Ikke lige som en Mondeo 93, der vejede 1250 og måtte trække 1500 kg. Selv
med betydelig vægt i form af personer og bagage havde den ofte problemer med
ligeudkørslen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 17:32

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> med betydelig vægt i form af personer og bagage havde den ofte problemer

Ja - det jeg mener er at en lille bil (ca 800kg) må være underlig at føre
med et påhæng der er tungere hvis man eks kører over storebæltsbroen i en
storm.

En tungere bil (ca 1250kg) må da være mere stabil og have bedre evne til at
rette op (trækkraft) bortset fra Pers gamle Mondeo fra 93.

Men det er bare noget der foregår i min bevidsthed - ikke noget jeg påstår

--
/HB

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 24-05-07 19:34

mbk112@hotmail.com wrote:
> [...]
> og pris) rimeligt godt tilfreds med prøveturen. Spurgte sælger, hvad
> det vil koste at sætte en jydekrog på, og til det svarede han, at det

Den ser ud til at være god nok. Hvis du går ind på
http://www.fstyr.dk/sw22275.asp og slår dens typegodkendelse op vil du
se at maksimal påhængsvægt er 0 kg.

Det samme se på http://www.monoflex.nu/index.php?page=&lang_id=3 men de
har et træk der kan bruges til cykelstativ.

Knus
Regnar

Fra : Leo Jensen

Dato : 24-05-07 19:54

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

> Den ser ud til at være god nok. Hvis du går ind på
> http://www.fstyr.dk/sw22275.asp og slår dens typegodkendelse op vil du se
> at maksimal påhængsvægt er 0 kg.

Ligesom Lupo 3L og Ferrari'er. Vægten af bilen (og i dit tilfælde nok også
prisen) har betydet mere end at tilfredstille et par tusinde danskere.
Resten af verden bruger ikke trailer i samme omfang.

Leo

Fra : Henrik

Dato : 26-05-07 09:42

On 2007-05-24 20:00:18 +0200, "mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com> said:

> [...]
> og pris) rimeligt godt tilfreds med prøveturen. Spurgte sælger, hvad
> det vil koste at sætte en jydekrog på, og til det svarede han, at det

Jeps, den primære årsag er registrerings og afgifts beregningen, hvis
den monteres med træk, vil den ikke kunne leve op til de
specifikationer der gør at den er så billig.

Man kunne heller ikke få monteret træk på Lupo eller A2.

Henrik

Fra : Jan Vennike

Dato : 26-05-07 12:40

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gør at den er så billig.
>
> Man kunne heller ikke få monteret træk på Lupo eller A2.

Nja

På Lupo 3L kunne man ikke - min Lupo 1.4 TDi må slæbe 450 kg uden bremser og
850 med.

/Jan

Fra : Jesper Juul

Dato : 26-05-07 18:49

Henrik skrev:

> [...]
> der gør at den er så billig.
>
> Man kunne heller ikke få monteret træk på Lupo eller A2.

Hmmm: http://www.dtj-handel.dk/shop/vw-lupo-su60312-4231p.html

Jesper