Abcon virker (også)
Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 16:30

På vej hjem fra Karup begyndt 'den røde' at gå på 3 cylindre.
Æv. Skulle den nu på værksted og renses og justeres ??

Næste dag købte jeg noget ABCON injectionrens
og smed en halv flaske i tanken...der er ca. til 400 ltr.
benzin i en hel flaske...samt ½ ltr. kaburatorsprit.

Kørte en tur på 10 km. Stadig på 3 cyl.
Pludselig sagde det 'wop' og så var alle 4 med igen.
Den havde dog stadig en nervøst område ved 70-80
hvor den gik lidt ujævn.

Så i lørdags var jeg på motorvej 20 km. hvor
den fik lidt pedal. Ved en mindre pause efter
frakørslen på motorvejen gik den simpelthen
som en ny(ere) motor. Fuldstændigt jævnt i tomgang
og ingen bøvl ved de 70-80.

Så går din bil mærkeligt, så prøv et additiv,
gerne ABCON..det virker...jeg vil fremover
køre med det konstant i tanken.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 24-05-07 16:48

Egue skrev:
> [...]
> Æv. Skulle den nu på værksted og renses og justeres ??
> Så går din bil mærkeligt, så prøv et additiv,
> gerne ABCON..det virker...jeg vil fremover

Det er nok ikke nødvendig at bruge det hele tiden, den skal bare at
nogle omdrejninger en gang i mellem og så en sjat en sjældent gang i mellem.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Tom

Dato : 24-05-07 19:59

"Egue" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> og ingen bøvl ved de 70-80.
>
> Så går din bil mærkeligt, så prøv et additiv,
> gerne ABCON..det virker...jeg vil fremover

Er heldigvis ikke nødvendig at hælde sådan noget skrammel i en mondeo. Min
lyder stadig som en ny motor selv med 340.000 Km bag sig....ja min mondeo
har ikke engang fået Nitro3000 og hvad benzinselskaberne ellers kalder deres
superbenzin....og den kører stadig som en drøm , omend der kun er 115 heste

--
Tom

Fra : TheTransporter

Dato : 25-05-07 03:07

On Thu, 24 May 2007 20:59:22 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>superbenzin....og den kører stadig som en drøm , omend der kun er 115 heste

Tja, jeg har så mine egne erfaringer med VPower og det er at skidtet
virker et eller andet sted.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Henrik B.

Dato : 25-05-07 07:29

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, jeg har så mine egne erfaringer med VPower og det er at skidtet
> virker et eller andet sted.

Vel fordi din bil har bankesensor, og derfor yder en smule bedre med 97
Oktan...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 25-05-07 08:18

> Vel fordi din bil har bankesensor, og derfor yder en smule bedre med 97
> Oktan...

Jeg tvivler nu meget stærkt på at det har en effekt på en Almera 1.6 fra
'96, hvis det er den han har testet det på.

Vi skal op i turbobiler før det virkelig gør noget..

Troels

Fra : TheTransporter

Dato : 26-05-07 06:44

On Fri, 25 May 2007 09:18:05 +0200, "Troels Plougmann-Olsen"
<troels112@plougmann-olsen.dk> wrote:

>Jeg tvivler nu meget stærkt på at det har en effekt på en Almera 1.6 fra
>'96, hvis det er den han har testet det på.

Tja jeg kunne ihvertfald mærke at motoren gik væsentligt bedre samt at
den ikke larmede nær så meget tomgang den gang at udstødningen var
smadret.

---

Fra : Tom

Dato : 25-05-07 13:53

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, jeg har så mine egne erfaringer med VPower og det er at skidtet
> virker et eller andet sted.

Måske har jeg misforstået Vpover, men jeg mente nu det bliver solgt som et
additiv der skal mindske sodbelægninger på ventiler og topstykke. Hvordan
kan du teste at det virker?

--
Tom

Fra : TheTransporter

Dato : 26-05-07 06:45

On Fri, 25 May 2007 14:53:00 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>additiv der skal mindske sodbelægninger på ventiler og topstykke. Hvordan

VPower er "97" oktan benzin med extra additiver.

---

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 18:58

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> har ikke engang fået Nitro3000 og hvad benzinselskaberne ellers kalder
> deres superbenzin....og den kører stadig som en drøm , omend der kun er

Nu kører min også som en drøm. En gammel men trofast drøm.
Uden at ha' været svejst i .o)
Så Abcon virker (også).

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 24-05-07 20:59

> På vej hjem fra Karup begyndt 'den røde' at gå på 3 cylindre.
> Æv. Skulle den nu på værksted og renses og justeres ??

Jeg tror nærmere du havde fugt i tændingen.

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 19:00

"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:4655ee85$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Jeg tror nærmere du havde fugt i tændingen.

Efter 70-90 km. burde det være fordampet.
Abcon virkede efter ca 10 km.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 29-05-07 22:32

> Efter 70-90 km. burde det være fordampet.
> Abcon virkede efter ca 10 km.

Jeg kørte 120 km i min gamle Peugeot 205 1.4 XS, efter en motorvask, før den
var oppe på alle propper igen.

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 08:44

"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:465c9bd7$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Jeg kørte 120 km i min gamle Peugeot 205 1.4 XS, efter en motorvask, før
> den var oppe på alle propper igen.

sir de ikke også at selv undervognsvask er forbudt.
Så en motorvask er vel direkte farligt.,o)

Fra : Søren

Dato : 24-05-07 21:06

"Egue" <-> skrev i meddelelsen
> [...]
> den fik lidt pedal. Ved en mindre pause efter
> frakørslen på motorvejen gik den simpelthen
> som en ny(ere) motor. Fuldstændigt jævnt i tomgang

Hvilket mærke og bil er der tale om?

Der er visse mærker med bestemte motor størrelser som er fejlkonstrueret så
de kan kokse til.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-07 14:04

Søren skriver:

> Hvilket mærke og bil er der tale om?

Sierra fra det sidste årtusinde.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 19:01

> Søren skriver:

> Sierra fra det sidste årtusinde.

Ja. Kvalitet holder som regel, og ender til sidst
på udstilling.....

Fra : Tom

Dato : 29-05-07 21:42

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:4656DEAC.9C203140@du.kan.finde.den...

> Ja. Kvalitet holder som regel, og ender til sidst
> på udstilling.....

Nu har sierra som sådan ALDRIG været indbegrebet af kvalitet. Langt de
fleste er da også rådnet op i vangerne for mange år siden. Sierra var en ok
bil fra den tid, fordi næsten alle biler rustede lige så meget som
sierra'en, men det gør den ikke bedre end den var.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 08:41

> [...]

> ok bil fra den tid, fordi næsten alle biler rustede lige så meget som
> sierra'en, men det gør den ikke bedre end den var.

Den skulle ha' sin undervognsbehandling som bilerne idag, ja.
At din Mondeo så måske har vist sig at være en dårligere model
skal jeg helt sikkert lade være usagt.

Men Sierra'en var en stærk bil. Mondeo har haft
flere svagheder gennem tiden. Rust, dårlig konstrueret
bagtøj og bøsninger mv.

Sierra er sej og har altid budt på flere
fede varianter end Mondeo.)

Fra : Tom

Dato : 03-06-07 09:05

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> Den skulle ha' sin undervognsbehandling som bilerne idag, ja.
> At din Mondeo så måske har vist sig at være en dårligere model
> skal jeg helt sikkert lade være usagt.

Tja jeg kan så heller ikke lige se hvad mondeo har med sierra at gøre.

> Men Sierra'en var en stærk bil. Mondeo har haft
> flere svagheder gennem tiden. Rust, dårlig konstrueret
> bagtøj og bøsninger mv.

Dårligt bagtøj. Sikke da noget vrøvl, mondeo er altså forhjulstrukket og
bagtøjet er derfor hverken kompliceret eller specielt belastet. Du sidder og
digter. Mondeo havde været en udmærket bil hvis ikke den havde haft så store
rustproblemer.

Aner ikke hvad du mener med at Sierra var en stærk bil, så vil jeg mene at
man skal tilføje ..."af sin tid". For sammenligner man en sierra med
nutidens biler, så har sierra altid har seriøse rusproblemer og jeg har haft
3 af dem.

> Sierra er sej og har altid budt på flere
> fede varianter end Mondeo.)

Jep nu mener Ford at det fede er at man kan vælge mellem forskelligt udstyr
og kun har et par motorer på programmet. Vil tror det hænger sammen med at
kunderne heller ikke efterspørger en V8....og så det at Ford også skal tjene
penge på alle de modeller de sælger.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 21:49

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Tja jeg kan så heller ikke lige se hvad mondeo har med sierra at gøre.

Du snakker om kvalitet og er selv et godt eksempel på,
Mondeo måske har lidt i at komme op på siden af Sierra-serien ??

> Dårligt bagtøj. Sikke da noget vrøvl, mondeo er altså forhjulstrukket og
> bagtøjet er derfor hverken kompliceret eller specielt belastet. Du sidder
> og digter.

Mondeos baghjulsophæng er noget skod. Fejlkonstrueret.

> Mondeo havde været en udmærket bil hvis ikke den havde haft så store
> rustproblemer.

Et par døre og nogle klapper ?
Ja det er sandelig massivt især når Ford
dækker en pæn del af det på garanti mv.

> [...]
> man skal tilføje ..."af sin tid". For sammenligner man en sierra med
> nutidens biler, så har sierra altid har seriøse rusproblemer og jeg har

Jamen du holder jo heller ikke særlig meget af din bil.
Selv din Mondeo kan du ikke holde rustfri *lol*.
Vi har både mondeo og sierra i min familie og alle
har været pæne og regulære. Og vi bor ved vestkysten
men bilerne har alle fået hvad de sku' ha'.

> [...]
> med at kunderne heller ikke efterspørger en V8....og så det at Ford også
> skal tjene penge på alle de modeller de sælger.

Sierra kunne fåes med en 1.3 på 60 HK til en XR8i (begrænset mængde)
i sydafrika med V8 5.0 hentet fra en 80'er Mustang.,o)
Bag og 4-hjulstræk, fede XR4i modeller og Cossie's.:,o)
Hvad bød Mondeo på ?
En ST og thats it ???
Og så var der jo P100..

Fra : Tom

Dato : 03-06-07 22:55

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> Du snakker om kvalitet og er selv et godt eksempel på,
> Mondeo måske har lidt i at komme op på siden af Sierra-serien ??

åh, ja nu er sierra sørme blevet bedre end mondeo
Det bør du huske når du fylder begge spor på motorvejen ved lidt blæsevejr,
eller når du prøver at bremse med 4 stk blokerede hjul, eller mens du river
i dit rat u. servo, eller når du kysser panden mod rattet i en kollision.

> Mondeos baghjulsophæng er noget skod. Fejlkonstrueret.

Gad vide hvad du beror disse udtalelser på?. Vel ikke noget med at din bror
har ramt en kansten og ødelagt noget og så........

> Et par døre og nogle klapper ?
> Ja det er sandelig massivt især når Ford
> dækker en pæn del af det på garanti mv.

Du KUNNE jo læse hvad branchen der laver sammenlignelige test siger om
mondeo og rust.....det ville lette diskussionen noget mere

> Jamen du holder jo heller ikke særlig meget af din bil.
> Selv din Mondeo kan du ikke holde rustfri *lol*.

Jo det kan jeg faktisk ved at sende den til maleren med jævne mellemrum. Du
har bare ikke forstået at det IKKE er undervogn og vanger vi taler om men
rust under lakken....og trods evindelig gentagelser .......

> Vi har både mondeo og sierra i min familie og alle
> har været pæne og regulære. Og vi bor ved vestkysten
> men bilerne har alle fået hvad de sku' ha'.

Jep men hvad ændrer det ved at sierraen er ved at være helt uddø og
mondeoerne lystigt ruster i andre familier end olsens. HINT læs hvad
fagpressen skriver.

> Sierra kunne fåes med en 1.3 på 60 HK til en XR8i (begrænset mængde)
> i sydafrika med V8 5.0 hentet fra en 80'er Mustang.,o)

Nu har sierra eksisteret i temmelig mange år og når du ligefrem regner
sydafrika med, så se hvad mondeo ind til nu byder

> Bag og 4-hjulstræk, fede XR4i modeller og Cossie's.:,o)
> Hvad bød Mondeo på ?
> En ST og thats it ???
> Og så var der jo P100..

Mondeo 1.6 90 HK
Mondeo 1.8 115 HK
Mondeo 1.8 125 HK
Mondeo 2.0 135 HK
Mondeo 2.0 145 HK
Mondeo 2.5 175 HK
Mondeo ST200 205 HK
Mondeo ST220 220 HK
Mondeo TD 2.0 88 HK
Mondeo 2.0 4x4
Mondeo 2.0 TDCi 131 HK
Mondeo 2.2 TDCi 155 HK

Desuden er mondeo OGSÅ lavet til det amerikanske og australske marked hvor
man har valgt at kalde den Contour eller SVT.
Mondeo findes i temmelig mange udstyrsvarianter og mange flere end danmark
nogensinde har importeret. Man behøver bare nævne Mondeo ST24 og de
forskellige Limited Editions.
Så der er faktisk 4-5 ST udgaver af mondeo'en.

Men altid en glæde at diskuttere Sierra og mondeo med dig

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 22:27

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> åh, ja nu er sierra sørme blevet bedre end mondeo

Ikke sagt. Men de massive problemer som man hører om i
Mondeo (SUK) nåede Sierra ALDRIG op på. Den var
mere regulær og havde ikke alle de svagheder som ny model
som vi (så) med Mondeo.

> [...]
> mens du river i dit rat u. servo, eller når du kysser panden mod rattet i

Hehe..fatte kan du jo heller ikke.
Er da fuldstændig klar over, Mondeo kører
som een af de bedste i klassen, men jeg snakker
kvalitet og der har Mondeo haft flere alvorlige fejl
end Sierra'erne.

> Gad vide hvad du beror disse udtalelser på?. Vel ikke noget med at din
> bror har ramt en kansten og ødelagt noget og så........

Han kører i modellen fra 99 og det er de senere som
har et svagt hjulophæng i bag.
Alment kendt problem. Aner ikke om de fik det rettet.
At læse i FDM får en del tid tilbage.

> Du KUNNE jo læse hvad branchen der laver sammenlignelige test siger om
> mondeo og rust.....det ville lette diskussionen noget mere

Ja. Sealingen er et ord som går igen igen.
Klart tale.

> Jo det kan jeg faktisk ved at sende den til maleren med jævne mellemrum.

Haha..du MÅ joke.

> Du har bare ikke forstået at det IKKE er undervogn og vanger vi taler om
> men rust under lakken....og trods evindelig gentagelser .......

Ak ja. Find dog en anden maler, siden gentagende omlakeringer
åbenbart ikke kan holde din vogn rustfri:,o)

> Jep men hvad ændrer det ved at sierraen er ved at være helt uddø og
> mondeoerne lystigt ruster i andre familier end olsens. HINT læs hvad
> fagpressen skriver.

Så er det sært min holder sig som den gør.
Passende pleje er nøgleordene, som supplerende
beskyttelse er et must.
Fagpressen skriver bla. også, at Mondeo er blevet
bedre i nogle årgange end andre. At din er en ret
så uheldig årgang er jo synd for dig men til glæde
for maleren *S*.

> Nu har sierra eksisteret i temmelig mange år og når du ligefrem regner
> sydafrika med, så se hvad mondeo ind til nu byder

Ja, de var jo stærke.
Og 'ligefrem'.
Mondeo er jo en verdensbil som sådan.
Sierra var en europæisk model, som Ford
ønskede skulle slå an i USA m.fl. - dog uden succes
pga. japserbilernes indtog for alvor.

> Mondeo 1.6 90 HK
> Mondeo 1.8 115 HK
> Mondeo 1.8 125 HK
> Mondeo 2.0 135 HK
> Mondeo 2.0 145 HK
> Mondeo 2.5 175 HK
> Mondeo ST200 205 HK
> Mondeo ST220 220 HK
> Mondeo TD 2.0 88 HK
> Mondeo 2.0 4x4
> Mondeo 2.0 TDCi 131 HK
> Mondeo 2.2 TDCi 155 HK

Hehe...bortset fra ST hvad er så udpræget fedt dêr ?
Dieselmodellerne findes jo hos alle mærker i tilsvarende
effekt..

> Desuden er mondeo OGSÅ lavet til det amerikanske og australske marked hvor
> man har valgt at kalde den Contour eller SVT.

Ja, verdensbilen for Ford.

> Mondeo findes i temmelig mange udstyrsvarianter og mange flere end danmark
> nogensinde har importeret.

Transit kan klart stikke det tal du end vil nævne *S*.

> Så der er faktisk 4-5 ST udgaver af mondeo'en.

Tror jeg nemt Sierra Cosworth modellerne kan stikke
til hver en tid.

> Men altid en glæde at diskuttere Sierra og mondeo med dig

Tjah..der er vel ikke så meget at diskutere andet end din ruster,
og min er en ægte diametral(?) modsætning til samme ,o))

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 04-06-07 22:33

> Transit kan klart stikke det tal du end vil nævne *S*.

Ja, men en Transit er jo ikke en Sierra, mester. Puds brillerne!

> Tror jeg nemt Sierra Cosworth modellerne kan stikke
> til hver en tid.

Køredynamisk? Næppe

Troels

Fra : Tom

Dato : 05-06-07 13:59

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> Ak ja. Find dog en anden maler, siden gentagende omlakeringer
> åbenbart ikke kan holde din vogn rustfri:,o)

Vi taler ikke om HEL-omlakeringer, men om nye steder der dukker op. Altså at
man maler bilen i flere etaper.

> [...]
> bedre i nogle årgange end andre. At din er en ret
> så uheldig årgang er jo synd for dig men til glæde

Jeg vil gerne se hvilken fagpresse det er du refererer til. Jeg har ikke
kunnet læse andet end at Ford stadig er temmelig middelmådig. Maleren glæder
sig ikke over at få min bil,

> [...]
> ønskede skulle slå an i USA m.fl. - dog uden succes
> pga. japserbilernes indtog for alvor.

> Hehe...bortset fra ST hvad er så udpræget fedt dêr ?

Vel det samme som at sige "bortset fra cosworth, hvad er så fedt ved en
Sierra"
Generelt laver Ford biler til den jævne middelklasse og det er den strategi
de har valgt.

> Dieselmodellerne findes jo hos alle mærker i tilsvarende
> effekt..

Hmm jeg mener nu ikke det er SÅ let at finde biler der standard har 400 Nm i
boost.

> Transit kan klart stikke det tal du end vil nævne *S*.

Det er fuldstændig grebet ud af luften.

> Tror jeg nemt Sierra Cosworth modellerne kan stikke
> til hver en tid.

Ja og nej. Tiden er en anden nu. Kunderne efterspørger ikke så meget
forskellige motorer og 4x4 / RWD, men mere udstyr og her er tilbehørslisten
MEGET længere end den var til Sierra/cosworth. Du bør kigge i
salgsbrochurene.

> Tjah..der er vel ikke så meget at diskutere andet end din ruster,
> og min er en ægte diametral(?) modsætning til samme ,o))

Min bliver også brugt til kørsel hver dag og står udenfor meget af tiden.
Der er faktisk temmelig meget at diskuttere netop fordi bilerne bruges vidt
forskelligt. Det har ikke en sk*d at gøre med passen og plejen som du nok så
meget holder fast i.
Min bil bliver OGSÅ undervognsbehandlet (4 gg), den bliver også vasket ofte,
den bliver også plejet og får olieskift osv. Vi burde begge være så "kloge"
at vi ved når en bil kører hver dag om vinteren i en saltlage, så gavner det
nada at vaske bilen 1-2 gange i ugen fordi saltet vil komme op på lakken
igen efter ganske få Km.

Derfor vil min flittige brug af bilen, få den til at være mere udsat end
din, der dårligt bliver brugt. Det er også folk som dig der KUNNE finde på
at påstå at Sonax holder i 6-12 mdr hvor jeg kan komme med tal om 1-2 mdr
før den skal have igen, der er en forklaring på hvorfor du kan holde din bil
i live endnu. Som jeg ser det er det fordi du bruger bilen så lidt at tidens
tand slet ikke har fået fat i metallet. Jeg husker også dine gentagne
påstande om hvor godt du passer bilen, hvilket jeg svært kan få til at
harmonere med f.eks hvor ofte du skifter tandrem. Jeg kan ikke se den røde
tråd i din "pasning" af bilen, men jeg medgiver den står fin i lakken på de
billeder du har vist engang. Et andet tegn for mig på at din bil ikke bliver
brugt meget eller står udenfor, er at den røde lak ikke er falmet. Det sker
ved alle Fords biler fra dengang når de står ude i solen. Men det må du jo
selv kunne svare hvor udsat din bil er.

Det er sådan set også ok med mig at du stadig har en bil der er fin i
lakken, men jeg vil nok mene at du prøver at forgøjle læserne et noget andet
billede af Ford end hvad de fleste vil opleve hvis de køber en. Du fornægter
næsten alle de test som bilbladene laver og hvor Ford altid ligger fra
middel og ned til bunden mht. modstand mod rust. Jeg har det indtryk at du
bevidst er blevet tonedøv mht. hvor ringe ford er (vedr rust), fordi lige
dig og din bror ikke har problemer......grundet i et andet brugsmønster end
folk er flest.

Så du har ret i at din bil er en modsætning til min, men det kan vi ikke
takke Ford for, det tilskrives mere brugen af bilerne og så pasning. Hvis
jeg var ligeglad med pasning af min bil, så røg den nok heller ikke til
maleren så ofte.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 20:27

> Vi taler ikke om HEL-omlakeringer, men om nye steder der dukker op. Altså
> at man maler bilen i flere etaper.

OK.
Men det kan jo blive en dyr affære fornemmer jeg.
Men du burde næsten ha været alle steder henne med
penslen efterhånden ?

> Jeg vil gerne se hvilken fagpresse det er du refererer til.

FDM har omtalt det i gennemgangen af forskellige årganges
modstandsdygtig.

> Jeg har ikke kunnet læse andet end at Ford stadig er temmelig middelmådig.

Gennemsnitlig ?
Fiesta er et sikkert valg, endda uden speciel grundig
behandling fra fabrikkens side. Bare godt konstrueret.

> Maleren glæder sig ikke over at få min bil,

Der er da tale om steady income ?

> Vel det samme som at sige "bortset fra cosworth, hvad er så fedt ved en
> Sierra"

Cosworth er eet af verdens bedste kontruktører og vel også
eet af verdens mest vindende 'mærker'.
Og så var der XR4i, XR6i, XR8i, 4wd osv.

> Generelt laver Ford biler til den jævne middelklasse og det er den
> strategi de har valgt.

Og opnået blandt de bedst kørende i alle klasser, ja. Ikke dårligt.

> Hmm jeg mener nu ikke det er SÅ let at finde biler der standard har 400 Nm
> i boost.

Vel ikke et særsyn som sådan. Plus minus.

> Det er fuldstændig grebet ud af luften.

Nix. Blot et eksempel. Mondeo tilbyder IKKE noget specielt.

> Ja og nej. Tiden er en anden nu.

Ja, teknologien er blevet så meget bedre, der burde
findes flere og lækrere modeller nu end dengang Sierra
regerede mht. udvalget af spændende udgaver.

> Kunderne efterspørger ikke så meget forskellige motorer og 4x4 / RWD, men
> mere udstyr og her er tilbehørslisten MEGET længere end den var til
> Sierra/cosworth. Du bør kigge i salgsbrochurene.

Jep. Ipod stik og follow-me-home lys.:) Cool.
Jeg mener dog, kunderne mere end nogensinde
netop går op i motorene.
Selv Octavia fåes nu i 'cross country' stilen.

> Min bliver også brugt til kørsel hver dag og står udenfor meget af tiden.

Min kørte 7 år i Esbjerg fra ny uden behandling.
Har nu gået 348.000 km. og lakken er stadig rød.
Min har været base for en familie på 4 excl. hund
og ført en 'aktiv tilværelse' også i fritiden.

> Der er faktisk temmelig meget at diskuttere netop fordi bilerne bruges
> vidt forskelligt.

Du ved vel ikke hvordan jeg anvender mit køretøj gætter jeg på.

> Det har ikke en sk*d at gøre med passen og plejen som du nok så meget
> holder fast i.

Haha..det er netop dêt som er det TOTALT altafgørende, hvordan
den passes. Antal km. er får den sags vedkommende FULDSTÆNDIG
ligegyldigt.

> [...]
> gavner det nada at vaske bilen 1-2 gange i ugen fordi saltet vil komme op

Jeg burde om nogen så være træt af min røde lak.
Men det er ikke tilfældet. Vinterkørsel slider ikke specielt
hvis bilen er ordentlig beskyttet og blir' ordnet grundigt om
foråret. Det handler om at få 'lagen' vasket af så ofte som muligt
inden det 'sætter' sig for alvor.
En ren bil er altid nemmere at gøre ren efterfølgende.

> Derfor vil min flittige brug af bilen, få den til at være mere udsat end
> din, der dårligt bliver brugt.

Min blir' rigtig meget brugt. Og står ude i den salte vestjydske luft

> Det er også folk som dig der KUNNE finde på at påstå at Sonax holder i
> 6-12 mdr hvor jeg kan komme med tal om 1-2 mdr før den skal have igen, der
> er en forklaring på hvorfor du kan holde din bil i live endnu.

Nej. Lakkens tilstand har intet med det mekaniske at gøre.
Sonax m.fl. holder heller ikke 12 måneder. 3-4 mdr.
er dog INTET problem for 'dråber preller-af effekten'.

> Som jeg ser det er det fordi du bruger bilen så lidt at tidens tand slet
> ikke har fået fat i metallet.

Sig mig er du rigtig klog Tom ?
En bil som står stille slides i min bog mere end een
som jævnligt blir' rørt og får luft under vingerne..

> Jeg husker også dine gentagne påstande om hvor godt du passer bilen,
> hvilket jeg svært kan få til at harmonere med f.eks hvor ofte du skifter
> tandrem.

Hvad har det med sagen at gøre ?
Jeg vil da hellere passe på rusten end eks. slide
bremserne ned til metallet...Og så ved jeg, min tandrem
ikke sidder i en Opel som skal skiftes for hver 60.000 km.
og springer den endelig, så er en 1.6 motor let at finde til
småpenge...)
Du kan få meget motor for kr. 2500,- men næppe lavet
megen rust, endsige få bilen lakeret ORDENTLIG...

> Jeg kan ikke se den røde tråd i din "pasning" af bilen

Jo. Du ved, den får hvad den skal ha' og måske 10% mere.

> men jeg medgiver den står fin i lakken på de billeder du har vist engang.

Så må min omsorg jo være passende for vogntypen:,o)

> Et andet tegn for mig på at din bil ikke bliver brugt meget eller står
> udenfor, er at den røde lak ikke er falmet.

Det var den får 7 år siden inden jeg overtog den fra min bror.
Siden har den fået en omgang 2-4 gange årligt alt efter behov.
Hvilket min Regatta Blue-metallic Polo også fik. Samme turnus.

> Det sker ved alle Fords biler fra dengang når de står ude i solen. Men det
> må du jo selv kunne svare hvor udsat din bil er.

Ved du hvad. Jeg kan meddele dig, at den røde lak ikke er blevet
stærkere IDAG END for 20 år siden !!!! Påstand ? Nej. Facts.
Dyrk eks. røde Peugeot Partnere, sågar Opel Zafira'er m.fl.
Hvis lakken er forbedret, pigmentmæssigt, så er folk blåøjede
og ikke ved deres fulde fem. Men ja, jeg turde ikke købe en
rød bil idag.

> Det er sådan set også ok med mig at du stadig har en bil der er fin i
> lakken,

Jeg takker.

> men jeg vil nok mene at du prøver at forgøjle læserne et noget andet
> billede af Ford end hvad de fleste vil opleve hvis de køber en.

Nej. Men folk som dig og et par stykker andre, vil gøre mærket
langt ringere end det er. Det handler i mine øjne kun om misundelse
på et lavt niveau. Ford har modsat VW aldrig lovet noget. VW
lover kvalitet, men tests viser altid noget andet. Det burde istedet
angribes.

> Du fornægter næsten alle de test som bilbladene laver og hvor Ford altid
> ligger fra middel og ned til bunden mht. modstand mod rust.

Har jeg studeret de kilder som er lagt i gruppen, så kan jeg godt
se, der har været dårlig omtale om Escort samt Focus/Mondeo
af visse årgange. Længere er den faktisk ikke. Igen er det
bla. dine skræmmehistorier som blæses op og forsøges
gøres permanente. At vi i min familie så IKKE kan nikke
genkende til jeres stunt, bekræfter bare min påstand.

> Jeg har det indtryk at du bevidst er blevet tonedøv mht. hvor ringe ford
> er (vedr rust),

Du holder stædigt fast i sealerproblemet og stolperne ved Escort ?
Igen typiskt når man ikke kan andet.

> fordi lige dig og din bror ikke har problemer......grundet i et andet
> brugsmønster end folk er flest.

Ej nu stopper du. Du kender jo slet INTET til herken min
eller andre i familiens brugsmønster ? *S*....jeg fornemmer
du er på tyndt vand og der går lidt 'Klaus D' i den.
-undskyld sammenligningen iøvrigt.

> Så du har ret i at din bil er en modsætning til min,

Og de fleste andre jeg har kendskab til. Mondeo incl.
Aldrig hørt om gentagende omlakeringer overhovedet.

> men det kan vi ikke takke Ford for, det tilskrives mere brugen af bilerne
> og så pasning.

Pasningen har du temmelig meget ret i dêr.

> Hvis jeg var ligeglad med pasning af min bil, så røg den nok heller ikke
> til maleren så ofte.

Forstår jeg ikke ?
Ryger den til lakering jævnligt, fordi du er go ved den eller ?

Fra : Tom

Dato : 06-06-07 23:14

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> Gennemsnitlig ?
> Fiesta er et sikkert valg, endda uden speciel grundig
> behandling fra fabrikkens side. Bare godt konstrueret.

Nope og du HAR fået link til FDM artikler der skriver det modsatte, og det
både for Fiesta og Ka sidst vi diskuterede det.

> Vel ikke et særsyn som sådan. Plus minus.

Men sandelig heller ikke så udbredt at man kan tale om normalen

> Nix. Blot et eksempel. Mondeo tilbyder IKKE noget specielt.

Igen grebet ud af luften. Du underbygger det på ingen måde med hvad der
reelt findes af udstyr og tilbehør de forskellige modeller,

> Ja, teknologien er blevet så meget bedre, der burde
> findes flere og lækrere modeller nu end dengang Sierra
> regerede mht. udvalget af spændende udgaver.

Det er jo forskelligt hvad kunderne synes et fedt. Nu er det så blevet
økonomiske dieselpotter fremfor stærke benzinslugere......og så alt
udstyret.

> Min kørte 7 år i Esbjerg fra ny uden behandling.
> Har nu gået 348.000 km. og lakken er stadig rød.
> Min har været base for en familie på 4 excl. hund
> og ført en 'aktiv tilværelse' også i fritiden.

Jep "500 Km hver weekend thats it"

> Du ved vel ikke hvordan jeg anvender mit køretøj gætter jeg på.

øhhhh, nu SKRIVER du jo faktisk hvordan du bruger det )

> Haha..det er netop dêt som er det TOTALT altafgørende, hvordan
> den passes. Antal km. er får den sags vedkommende FULDSTÆNDIG
> ligegyldigt.

åhhh, det er derfor at folk er så vilde med at hente biler fra sydtyskland
som aldrig har set salt......at det er ligegyldigt

> [...]
> hvis bilen er ordentlig beskyttet og blir' ordnet grundigt om
> foråret. Det handler om at få 'lagen' vasket af så ofte som muligt

P-pladsen ved firmaet har desværre intet vaskeanlæg så man kan vaske den
inden den stilles hen. Så vinterperioden er hård ved bilen. Rusten kommer
IKKE om sommeren på min mondeo, det er altid om vinteren.....TRODS hyppige
vask

> Min blir' rigtig meget brugt. Og står ude i den salte vestjydske luft

Citat:
" 500 Km hver weekend, thats it"

> Nej. Lakkens tilstand har intet med det mekaniske at gøre.
> Sonax m.fl. holder heller ikke 12 måneder. 3-4 mdr.
> er dog INTET problem for 'dråber preller-af effekten'.

Så lang tid holder det ikke her.

> Sig mig er du rigtig klog Tom ?
> En bil som står stille slides i min bog mere end een
> som jævnligt blir' rørt og får luft under vingerne..

Jeg har den stik modsatte opfattelse. Jeg har aldrig oplevet mine biler er
blevet slidt ved at stå stille

> Hvad har det med sagen at gøre ?

Jeg ser ikke nogen rød tråd mellem lakpleje og motorpleje når jeg tænker på
dine skriverier. For mig at se virker det ikke logisk at man "passer" sin
bil så godt i lakken og så er ligeglad med at tandremmen kører langt over
skifteintervallet.

> Jeg vil da hellere passe på rusten end eks. slide
> bremserne ned til metallet...Og så ved jeg, min tandrem
> ikke sidder i en Opel som skal skiftes for hver 60.000 km.

Det SKAL den også i en Sierra 1.6, selv om du er af en anden opfattelse.

> og springer den endelig, så er en 1.6 motor let at finde til
> småpenge...)

okay, jeg ville have troet at bare transportudgifterne for at hente en
motor let udgør det samme som en ny tandrem.

> Du kan få meget motor for kr. 2500,- men næppe lavet
> megen rust, endsige få bilen lakeret ORDENTLIG...

Jeg har fået en ny skærmkant for 1.000 Kr som er malet ordentligt.

> Jo. Du ved, den får hvad den skal ha' og måske 10% mere.

Ud fra hvad du skriver så Nej, så ved jeg det faktisk ikke. Det er ikke for
at være på tværs, men jeg plejer at huske rimelig godt hvad der bliver
skrevet i denne NG.

> Så må min omsorg jo være passende for vogntypen:,o)

Ja

> Ved du hvad. Jeg kan meddele dig, at den røde lak ikke er blevet
> stærkere IDAG END for 20 år siden !!!! Påstand ? Nej. Facts.

Det samme siger min ven der er autolakerer.

> Nej. Men folk som dig og et par stykker andre, vil gøre mærket
> langt ringere end det er.

Folk som jeg har rent faktisk ofret MANGE penge på at udbedre alt det l*rt
som Ford ikke har lavet ordentligt......og Ford er kun en mellemklasse bil
med flere grove fejl. Jeg er ikke blevet skået med 3 Sierra'er, 2 Fiesta'er
og en Mondeo

> Det handler i mine øjne kun om misundelse
> på et lavt niveau. Ford har modsat VW aldrig lovet noget. VW
> lover kvalitet, men tests viser altid noget andet. Det burde istedet
> angribes.

Så godt kender jeg ikke VW, men den er bestemt heller ikke fejlfri.

> Har jeg studeret de kilder som er lagt i gruppen, så kan jeg godt
> se, der har været dårlig omtale om Escort samt Focus/Mondeo
> af visse årgange. Længere er den faktisk ikke.

Jo fordi du glemte Fiesta, Focus, Galaxy og Ka som også er serdeles "kendt"
for rustproblemer. Bilblade og pladesmede kender godt Ford.

> Igen er det
> bla. dine skræmmehistorier som blæses op og forsøges
> gøres permanente. At vi i min familie så IKKE kan nikke
> genkende til jeres stunt, bekræfter bare min påstand.

De er lige så reelle som at Opel Vectra og Astra fra 90-erne knækkede
tandremme for et godt ord og A-klasse der væltede og 307 der brænder bedre
end en Webergrill. Sådan ER det bare.

> Du holder stædigt fast i sealerproblemet og stolperne ved Escort ?
> Igen typiskt når man ikke kan andet.

hehe, ordet "sealing" har jeg ALDRIG læst i forbindelse med en Escort, det
er først fremkommet fra 2000 og frem hvor mondeo og focus har været ramt af
det. Ford Ka ruster som et ondt dyr inde i dørene og ved skærmkanter og
benzindeksel. Escort rustede vel over det hele sådan mere eller mindre.

> Ej nu stopper du. Du kender jo slet INTET til herken min
> eller andre i familiens brugsmønster ? *S*....jeg fornemmer
> du er på tyndt vand og der går lidt 'Klaus D' i den.
> -undskyld sammenligningen iøvrigt.

Din korttidshukommelse må være enddog meget "kort"
Du har da selv skrevet om dit kørselsmønster, så jeg ved da ikke lige hvem
det er der er på tyndt vand her.

> Og de fleste andre jeg har kendskab til. Mondeo incl.
> Aldrig hørt om gentagende omlakeringer overhovedet.

Så tag ned til en autolakerer
Eller bare kig på en p-plads, så kan du se alle de mondeo'er hvor ejeren har
valgt ikke at køre til maleren. JEG har ingen problemer med at se rusten.

> Forstår jeg ikke ?
> Ryger den til lakering jævnligt, fordi du er go ved den eller ?

Ja, den står jo stadig flot, men det er ikke Fords fortjeneste......

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 20:49

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse news:46673197$0$15878

> Nope og du HAR fået link til FDM artikler der skriver det modsatte, og det
> både for Fiesta og Ka sidst vi diskuterede det.

FDM roser Fiestas modstandsdygtighed over for rust
selvom den er spartansk beskyttet fra fabrikken.
KA er en anden snak.

> Igen grebet ud af luften. Du underbygger det på ingen måde med hvad der
> reelt findes af udstyr og tilbehør de forskellige modeller,

Der findes klart mere lir idag end 'dengang'.
Men modelmæssigt er der stadig ikke noget
revolutionerende ved Mondeo i forhold til det,
Sierra bød på i sin tid.

> Det er jo forskelligt hvad kunderne synes et fedt. Nu er det så blevet
> økonomiske dieselpotter fremfor stærke benzinslugere......og så alt
> udstyret.

Ser vi bort fra alt elektronisk gejl, så var Sierra programmet
mere spændende.

> Jep "500 Km hver weekend thats it"

Det er behovet idag.
Under den forrige ejer kørte den dagligt
og sørgede for transporten for en familie på 4.
Man skal tænke på de gamle og ikke slide
unødigt. Bla. derfor er cyklen en god ting
i hverdagen og når vejret er godt..

> øhhhh, nu SKRIVER du jo faktisk hvordan du bruger det )

Og du begynder at snakke rust og rød farve i dên sammenhæng ))

> åhhh, det er derfor at folk er så vilde med at hente biler fra sydtyskland
> som aldrig har set salt......at det er ligegyldigt

Biler dør ikke pga. km. idag.
De dør pga manglende passen og plejen.
Og kan man få en tilsv. model fra D uden rust,
er den jo nemmere at holde end en tilsv. fra DK
som er misligeholdt.

> [...]
> IKKE om sommeren på min mondeo, det er altid om vinteren.....TRODS hyppige

Luften er mere fugtig om sommeren end om vinteren.:
Så derfor er sommeren ikke den bedste årstid som mange tror.

> Citat:
> " 500 Km hver weekend, thats it"

Alt er relativt.
Men luften er den samme.

> Så lang tid holder det ikke her.

Det gør det her i den vestjydske luft.
Men måske smoggen er værre.

> Jeg har den stik modsatte opfattelse. Jeg har aldrig oplevet mine biler er
> blevet slidt ved at stå stille

Nej de ruster op uanset hvad.,o)

> [...]
> på dine skriverier. For mig at se virker det ikke logisk at man "passer"
> sin bil så godt i lakken og så er ligeglad med at tandremmen kører langt

Sådan er min opfattelse ikke.
Jeg ved det er kram og den får hvad den skal ha'.
Derfor 'tør' man godt gå lidt over tid. Intet problem i dêt.
Men har man en 'svag' model, ser man klart på den med
helt andre øjne. 130000 km. blev det vidst med forrige rem
og den var ok ved skiftet for 2 års tid siden.

> Det SKAL den også i en Sierra 1.6, selv om du er af en anden opfattelse.

Mit værksted sagde noget andet.
60000 km. er jo kun 3 års kørsel ved typisk brug.
Sådan har vi aldrig gjort i vores familie og har aldrig
haft problemer dêr.

> okay, jeg ville have troet at bare transportudgifterne for at hente en
> motor let udgør det samme som en ny tandrem.

Okay.

> Jeg har fået en ny skærmkant for 1.000 Kr som er malet ordentligt.

Ordentligt..dvs. du skal ikke ha' det sted omlakeret mere ??
Og mig bekendt, kan du ikke nøjes med een af slagsen.

> Ud fra hvad du skriver så Nej, så ved jeg det faktisk ikke. Det er ikke
> for at være på tværs, men jeg plejer at huske rimelig godt hvad der bliver
> skrevet i denne NG.

Ok, det kan jeg ikke ændre på, men i min bog er karosseriet
langt den dyreste komponent at holde 'in mint condition' hvorimod
en motor i bund og grund kun er en sliddel som kan skiftes til rimelig
penge.

> Folk som jeg har rent faktisk ofret MANGE penge på at udbedre alt det l*rt
> som Ford ikke har lavet ordentligt......

Jeg tror dig faktisk ikke.
De fleste ville ha' afskaffet bilen langt før.
Hvad får dig til at ofre så meget på en bil
som kan anskaffes til lav pris ?

> og Ford er kun en mellemklasse bil med flere grove fejl. Jeg er ikke
> blevet skået med 3 Sierra'er, 2 Fiesta'er og en Mondeo

3 Sierra og EEN Mondeo.
Sierra var jo en drøm.)

> Jo fordi du glemte Fiesta, Focus, Galaxy og Ka som også er serdeles
> "kendt" for rustproblemer. Bilblade og pladesmede kender godt Ford.

KA er en gammel model som er på vej ud.
Den havde sine svagheder som alle andre biler
i den prisklasse men kørte langt bedre.
Focus led af 3M sealingen.
Galaxy er en del af 3-kløveret, som INGEN har rost
for modstandsdygtighed for NOGET som helst. Desværre.
Men Fiesta'en er paradoksalt nok den mest fejlfri og 'perfekte'
Ford i disse år. Nu må vi se hvad fremtiden siger til nyMondeo.

> De er lige så reelle som at Opel Vectra og Astra fra 90-erne knækkede
> tandremme for et godt ord og A-klasse der væltede og 307 der brænder bedre
> end en Webergrill. Sådan ER det bare.

Nej. Det er det desværre bare ikke.
Fusion blev iøvrigt nr. 2 i seneste TÛV test.

> hehe, ordet "sealing" har jeg ALDRIG læst i forbindelse med en Escort, det

Jeg nævnte netop derfor problemet med stolper og tilføjer
pladen under vinduet som er det man har hørt mest om.

> er først fremkommet fra 2000 og frem hvor mondeo og focus har været ramt
> af det.

Nemmelig.

> Ford Ka ruster som et ondt dyr inde i dørene og ved skærmkanter og
> benzindeksel.

Har altid været en billig-bil. Deraf kun 6 års garanti mod gennemtæringer.

> Escort rustede vel over det hele sådan mere eller mindre.

Mere eller mindre, men især i ovennævnte.

> Din korttidshukommelse må være enddog meget "kort"
> Du har da selv skrevet om dit kørselsmønster, så jeg ved da ikke lige hvem
> det er der er på tyndt vand her.

Mig og min bror. Du ved vel ikke hvad han har kørt
tidligere som ejendomsmægler i min den gamle, og hvad
han køer nu i Mondeo'en ???
Mine 500 km. er også kun løseligt anslået da jeg
har valgt kun at køre når det er mest nødvendigt,
og det så er i week-enderne.

> Så tag ned til en autolakerer

Der finder du ikke biler fra 'vores flok'.

> Eller bare kig på en p-plads, så kan du se alle de mondeo'er hvor ejeren
> har valgt ikke at køre til maleren. JEG har ingen problemer med at se
> rusten.

Det har jeg heller ikke på så mange andre mærker og modeller.
Men man er også altid mere opmærksom på 'sin egen slags' end
de andre.

> Ja, den står jo stadig flot, men det er ikke Fords fortjeneste......

Så pasning og pleje og ekstra beskyttelse må igen være
kodeordet, som jeg har ladet gå igen op til flere gange
i forskelige tråde..
Vi blev enige om det basale til sidst.

Fra : Tom

Dato : 07-06-07 22:12

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> FDM roser Fiestas modstandsdygtighed over for rust
> selvom den er spartansk beskyttet fra fabrikken.
> KA er en anden snak.

Det er først de sidste nye modeller, alle andre Fiesta'er er som vi kender
Ford.
Og der findes flere ældre fiesta'er end nye her i dk.

> Der findes klart mere lir idag end 'dengang'.
> Men modelmæssigt er der stadig ikke noget
> revolutionerende ved Mondeo i forhold til det,
> Sierra bød på i sin tid.

Det bliver en gentagelse....ud over cosworth og ST, så er hver Sierra eller
Mondeo noget at skrive hjem om. 99,9% af de sierraer der blev solgt i dk var
endnu mere kedelige end mondeo....din egen sierra laser indberegnet.

> Ser vi bort fra alt elektronisk gejl, så var Sierra programmet
> mere spændende.

Vås, der har sgu aldrig været noget spændende ved en 1.6 laser eller en 2.0
V6 med 90 heste......men omvendt så er en mondeo heller ikke "spændende" men
alligevel knap så kedelig som Sierra. Jeg KAN ikke se det spændende i at
sejle i begge spor på motorvejen når det blæser lidt, eller blive total døv
pga. larmen fra en 4 gears 1.6 sierra. Du har ganske simpelt ikke prøvet
spændende biler, sorry to say.

> Biler dør ikke pga. km. idag.
> De dør pga manglende passen og plejen.

Hvad ved du om det?
De fleste biler af dem jeg har hentet stumper fra hos ophuggerne gennem
tiderne er oftest smidt ud fordi de bare har været total nedslidte i ALT.
Sæderne har være udhulede, dørhængsler med slør, klaprende ventilstyr og
slidte knaster, rust i skærmkanter, bilka buler, og generelt bare trætte
biler efter et langt liv.
Og jeg har hentet mange stumper i hele jylland, fyn og tyskland....gennem
årene.

> Luften er mere fugtig om sommeren end om vinteren.:
> Så derfor er sommeren ikke den bedste årstid som mange tror.

Men kan SE hvornår bilerne ruster mest. Det har intet med tro at gøre.
og med alt det rust mine Ford'er har haft så VED JEG BEDRE.

> Nej de ruster op uanset hvad.,o)

Den ruster ikke når den står i en tør garage og sjældent bliver kørt. Dette
ved alle der opbaverer deres veteranbiler.....det giver slet ingen mening at
prøve at fortælle det modsatte som du gør.

> Sådan er min opfattelse ikke.
> Jeg ved det er kram og den får hvad den skal ha'.

Ikke i flg. de konstruktører der engang har specificeret bilen.

> Derfor 'tør' man godt gå lidt over tid. Intet problem i dêt.

Du spurgte selv til hvornår tandremmen skulle skiftes dengang og du spurgte
flere gange om det samme. Det er fuldstændig at gamble at køre længere end
det tandremmen er specificeret til og det ER et problem, men bevares det er
jo din motor og dine penge.

> Men har man en 'svag' model, ser man klart på den med
> helt andre øjne. 130000 km. blev det vidst med forrige rem
> og den var ok ved skiftet for 2 års tid siden.

Jeg ville i hvert fald aldrig købe en af dine aflagte biler, med sådan en
alternativ service hvor man selv opfinder sine egne regler for hvor ofte
tingene skal skiftes
Jeg gider slet ikke spørge om hvor ofte kølervæsken og bremsevæsken bliver
skiftet.

> Mit værksted sagde noget andet.
> 60000 km. er jo kun 3 års kørsel ved typisk brug.
> Sådan har vi aldrig gjort i vores familie og har aldrig
> haft problemer dêr.

Dit værksted aner ikke en noget om hvordan levetiden på en tandrem beregnes.
De bruger heller Autodata eller andet software når bilen skal serviceres,
kan jeg høre. Jeg har INGEN respekt for sådan noget klamphuggeri.
Intervallerne er ikke bare skrevet for at genere bilejerne.

> Ordentligt..dvs. du skal ikke ha' det sted omlakeret mere ??

Tror jeg ikke.

> [...]
> langt den dyreste komponent at holde 'in mint condition' hvorimod
> en motor i bund og grund kun er en sliddel som kan skiftes til rimelig

Det er lige så dyrt/ billigt at skifte pladedele som at skifte andre
komponenter i en bil. Prøv du bare at høre hvad det koster i timeløn at
skifte en motor, med miljøafgifter og pakninger osv.....så vil du opdage et
motorprisen er den mindste i den sammenhæng.

> Jeg tror dig faktisk ikke.
> De fleste ville ha' afskaffet bilen langt før.

Før hvad????, jeg HAR skam afskaffet mange af mine Ford'er.

> Hvad får dig til at ofre så meget på en bil
> som kan anskaffes til lav pris ?

Når man ofrer på reservedele så koster de ikke det samme som en anden bil
hver gang. Troede det var rimelig basal viden.

> 3 Sierra og EEN Mondeo.
> Sierra var jo en drøm.)

Jep det var fedt at køre i stop&go i tyskland for så et se at den smed alt
kølervæsken pga. mangelfuld køler...hvilken drøm, det var.

> Men Fiesta'en er paradoksalt nok den mest fejlfri og 'perfekte'
> Ford i disse år. Nu må vi se hvad fremtiden siger til nyMondeo.

Du siger ER, så ser du bort fra de mange millioner fiestaer som Ford har
sendt på vejene gennem årene.

> Mig og min bror. Du ved vel ikke hvad han har kørt
> tidligere som ejendomsmægler i min den gamle, og hvad
> han køer nu i Mondeo'en ???

Nej og jeg ved heller ikke hvad han har fået lavet på sierra'en og mondeo'en

> Der finder du ikke biler fra 'vores flok'.

Hvor ofte kommer du der?

> Det har jeg heller ikke på så mange andre mærker og modeller.
> Men man er også altid mere opmærksom på 'sin egen slags' end
> de andre.

Næh, jeg kommer hver dag forbi mange forskellige biler og kigger altid i
forbifarten

> Så pasning og pleje og ekstra beskyttelse må igen være
> kodeordet, som jeg har ladet gå igen op til flere gange
> i forskelige tråde..
> Vi blev enige om det basale til sidst.

.....du glemte ordet REPARATIONER som også er et kodeord Ford og deres ejere
kender......pleje og din sierra er det vist så som så med hvilket dine
skriverier også tyder på.......man kan måske sige lakpleje men så er det
vist også kommet

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-07 22:21

Tom skriver:

> [...]
> Mondeo noget at skrive hjem om. 99,9% af de sierraer der blev solgt i dk var
> endnu mere kedelige end mondeo....din egen sierra laser indberegnet.

Det der gør en Sierra spændende og fin er jo netop at den er
laserjusteret.

> [...]
> kender......pleje og din sierra er det vist så som så med hvilket dine
> skriverier også tyder på.......man kan måske sige lakpleje men så er det

Nej, den får bare noget Abcon, så virker den igen - eller hvordan er det
nu det er....

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 22:58

> Det der gør en Sierra spændende og fin er jo netop at den er
> laserjusteret.

Nu vil jeg ikke blande mig i din og Toms debat, blot nævne,
du sjovt nok altid holder fast i de få guldkorn du magter at samle op og
anvender
dem efterflg. i årevis..

> Nej, den får bare noget Abcon, så virker den igen - eller hvordan er det
> nu det er....

Hvad er der galt med Tec2000 som næsten alle traktorpullere eks. anvender ?
Eller Abcon som havde positiv resultat i et større dansk bilmagasin for år
tilbage ?
Nåeh nej. Du tanker jo i Hammel...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-07 18:27

Egue skriver:

> Hvad er der galt med Tec2000 som næsten alle traktorpullere eks. anvender ?

Igen tilsætningsstoffer eller "EPO" om man vil. Det gøre ikke nogen
street "respect", eller "mint condition".

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 09:26

> Egue skriver:

> Igen tilsætningsstoffer eller "EPO" om man vil. Det gøre ikke nogen
> street "respect", eller "mint condition".

Nej for det virker indvortes..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-07 12:38

Egue skriver:

> Nej for det virker indvortes..

Ja EPO, jeg forstår det sådan at du mner at Bjarne Riis har en del
"Steet Respect" da hans stoffer også kun virkede indvortes...

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 22:55

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Det er først de sidste nye modeller, alle andre Fiesta'er er som vi kender
> Ford.

Sealingsproblemet er ovre nu.
Forbedringer er vel en del af udviklingen.
Det samme gælder Fiesta.
Men igen kan Tom ikke glædes over
Fords succes.) Ser du billedet ??
Man er som andre konstant i angreb.

> Og der findes flere ældre fiesta'er end nye her i dk.

Ja. De kører trods en rustplet eller to og er mekanisk
åbenbart ret sejlivede. Gennemprøvede konstruktioner
omend ikke nyeste designs teknisk.

> [...]
> eller Mondeo noget at skrive hjem om. 99,9% af de sierraer der blev solgt
> i dk var endnu mere kedelige end mondeo....din egen sierra laser

Ja. Havde folk råd idag, kørte de måske også alle i ST'ere.
Udvalgt Tom..jeg snakker udvalget, og ikke hvad hr. og fru
jensen nu valgte dengang i 80'erne.
Dog var det 80'er designet som blev nævnt og udstillet
www.dcc.dk under "fascination of transportation"...
OG 80'er ikonet kunne fåes med ægte Mustang motor
i begrænset oplag i sydamerika...historiens vingesus Tom.
Findes ikke i samme omfang i nok den fedeste Mondeo 2007...

> Vås, der har sgu aldrig været noget spændende ved en 1.6 laser eller en
> 2.0 V6 med 90 heste......men omvendt så er en mondeo heller ikke
> "spændende"

Njæh..det har du vel ret i. Men hvad spændende er der i en 1.6 Mondeo 2007 ?
Til sammenligning. Du er jo ikke kommet videre med din idê om, at Mondeo
har budt på mere.

> men alligevel knap så kedelig som Sierra.

En Cosworth Sierra er i min bog mere sjov end end Mondeo 1.8 Flair.)
Igen..vælg fra paletten til det der passer dit temperament. Hvis modelle
findes..

> Jeg KAN ikke se det spændende i at sejle i begge spor på motorvejen når
> det blæser lidt,

Det gør man så ikke. Igen en skrøne som holdt ved.
En Alfa 146 'sejler' om du vil lige så meget.

> eller blive total døv pga. larmen fra en 4 gears 1.6 sierra.

Holder man sig på 100-110 er den bekvem.
Men læs og studêr mange nybiltests idag og se,
flere kommenterer støjen ved motorvejsfart.
2007 årgange er ikke lige med total-komfort.:

> Du har ganske simpelt ikke prøvet spændende biler, sorry to say.

Hvad er en fed vogn i dine øre ?
Jeg prøvede en 2007 Croma Multijet tingest
forrige torsdag og den gik da pænt.
-og bør være passende repræsentant
for 'den type bil' og årgang.

> Hvad ved du om det?

Det er normen idag. Omvendt for 30 år siden.

> De fleste biler af dem jeg har hentet stumper fra hos ophuggerne gennem
> tiderne er oftest smidt ud fordi de bare har været total nedslidte i ALT.

Ligger vel også til dig at opsøge skrammel.
Og hvis det er nedslidt, hvorfor kan DU så bruge stumper derfra hehe..

> Sæderne har være udhulede, dørhængsler med slør, klaprende ventilstyr og
> slidte knaster, rust i skærmkanter, bilka buler, og generelt bare trætte
> biler efter et langt liv.

Men ikke langt nok til du ikke kan bruge dele derfra.

> Og jeg har hentet mange stumper i hele jylland, fyn og tyskland....gennem
> årene.

haha..og lavet din egen blog om fænomenet 'slidt vogn'.

> Men kan SE hvornår bilerne ruster mest. Det har intet med tro at gøre.
> og med alt det rust mine Ford'er har haft så VED JEG BEDRE.

Nej. Det gør du desværre ikke.
Din bil er unik i dên retning der hedder massivt angreb.
Det ærgrer dig naturligt nok og er dit eneste udgangspunkt.
Alligevel har du haft 5-6 Ford. Så at handle så mange biler
hvis de er SÅ ringe ødelægger så MIN røde tråd i det du skriver..
Andre ville i det tilfælde løbe skrigende bort.

> Den ruster ikke når den står i en tør garage og sjældent bliver kørt.
> Dette ved alle der opbaverer deres veteranbiler.....det giver slet ingen
> mening at prøve at fortælle det modsatte som du gør.

Du opstiler også et eksempel som ikke er særlig typisk.
En veteran er gjort klar til lang ophold under unikke forhold.
En møjbeskidt bil som stilles hen dør før den som står ude
og blir ventileret. En hermetisk lukket usund garage er ikke
det bedste. Det ved ALLE.

> Ikke i flg. de konstruktører der engang har specificeret bilen.

Den får så rigelig og trives åbenbart.
Køb to eens biler og de vil 'udvikles' forskelligt
gennem 10-15 år selv under samme forhold.

> [...]
> længere end det tandremmen er specificeret til og det ER et problem, men
> bevares det er jo din motor og dine penge.

Uheld sker pludselig og ikke hvad der måtte stå på et km-tæller...

> Jeg ville i hvert fald aldrig købe en af dine aflagte biler, med sådan en
> alternativ service hvor man selv opfinder sine egne regler for hvor ofte
> tingene skal skiftes

Nej. Du vil hellere købe de totalt nedslidte syd for grænsen.,o))))
Det matcher sikkert også bedre din stil.
Alene transportudgiften derned overstiger vel prisen på en evt.
stump, købt i DK....

> Jeg gider slet ikke spørge om hvor ofte kølervæsken og bremsevæsken bliver
> skiftet.

Se...nu fik jeg jo desværre en uoriginal køler for 3 år siden.
Den gik utæt for ½ års tid siden. Fik da en ny original.
Så kølervædsken er vel 6 mdr. gammel ca.
Bremsevæsken blev tjekket til synet her for et par mdr. siden.
Så ser du..den får hvad den skal ha'.

> Dit værksted aner ikke en noget om hvordan levetiden på en tandrem
> beregnes.

Jo de gør.
Det er autoriseret Ford forhandler.
De kender bilen og dens grænser.
Det gør du ikke.
Du har kun dine egne slidste og rustne
enheder at vurdere ud fra.

> De bruger heller Autodata eller andet software når bilen skal serviceres,
> kan jeg høre. Jeg har INGEN respekt for sådan noget klamphuggeri.
> Intervallerne er ikke bare skrevet for at genere bilejerne.

De arbejder ud fra den procedure som er foreskreven fabrikken
ku' jeg forestille mig.

> Tror jeg ikke.

Damn..så få da hele bilen fixet på samme vis hvis
nu de dele der monteres er som var de fra en Sierra.,o)

> Det er lige så dyrt/ billigt at skifte pladedele som at skifte andre
> komponenter i en bil.

Kommer da sandelig an på hvad.
Men arbejdet og lakeringen tar' kroner.

> Prøv du bare at høre hvad det koster i timeløn at skifte en motor, med
> miljøafgifter og pakninger osv.....så vil du opdage et motorprisen er den
> mindste i den sammenhæng.

Enig.
Men en motor kræver ikke samme omhu at skifte
som det gør at fjerne og montere karosseridele med
efterflg. montage og lakering-samling osv.
Vi skiftede engang motor i en 120Y Datsun
på 3 timer.

> Før hvad????, jeg HAR skam afskaffet mange af mine Ford'er.

Før de har ofret de summer du antyder er anvendt blot på een vogn.

> Når man ofrer på reservedele så koster de ikke det samme som en anden bil
> hver gang. Troede det var rimelig basal viden.

Men du sætter jo også dele på fra biler som er helt nedslidte.
Ikke betryggende.
Dêt er basal viden. Spar ikke på originale reservedele.

> Jep det var fedt at køre i stop&go i tyskland for så et se at den smed alt
> kølervæsken pga. mangelfuld køler...hvilken drøm, det var.

Bøjer du en linial knækker den på et tidspunkt.
Var der ikke en sag med dig og en 'prøvetur' engang ?
Isåfald siger det alt.
Du har gjort disciplinen tyskland flere gange mener jeg
sikkert for sjov, uden at ta' ved lære.
Det sir' mere om dig end bilen.
Men støjen må jo ikke ha været SÅ slem
som du omtaler tidligere.))

> Du siger ER, så ser du bort fra de mange millioner fiestaer som Ford har
> sendt på vejene gennem årene.

Ja. Selv Fiesta'er ruster med tiden. Selv den nye vil gøre det.
Men det er jo basal viden, at alle bler ruster så hvorfor ikke
de ældre Fiestaer ??
Og du mener jo også der kører flere gamle rundt end nye,
så med Fiestas salgstal gennem alle tider er det sært
de ikke er forsvundet helt eller ?

> Nej og jeg ved heller ikke hvad han har fået lavet på sierra'en og
> mondeo'en

Sierra'en fik ny knastaksel 'under ham' pga. for blødt
metal hed det sig dengang. Ny benzintank pga. en større sten
+ alm. sliddele. Mondeo har kun fået service samt
en ny skrabeliste ved den ene dør.

> Hvor ofte kommer du der?

'Vores flok' kommer der aldrig.
Og hvis du ser så mange Mondeoer på P-pladserne,
burde de jo istedet holde ved malerne som du mener
ikke laver andet end Fordvogne.)

> Næh, jeg kommer hver dag forbi mange forskellige biler og kigger altid i
> forbifarten

Tjah nu er rust jo ikke et problem eller emne som sådan for mig så jeg nøjes
med at se efter trafikken.

> ....du glemte ordet REPARATIONER som også er et kodeord Ford og deres
> ejere kender......

haha...ja nu skyder du igen med skarpt mod Ford.
Nu er det ikke rusten, men reparationerne og det mekaniske
den er gal med..

Men kik så på:
http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=75
og vurdêr, om Focus nu også er så slem mekanisk..,o)
Bevares, tallene rykker sig fra år til år, men nu har du
det jo generelt, ja, generelt dårligt med Ford.

> pleje og din sierra er det vist så som så med hvilket dine skriverier også
> tyder på.......man kan måske sige lakpleje men så er det vist også kommet

Jeg vurderer bare på basis af sund fornuft og lader ikke følelserne
bestemme for meget. Utallige biler kører uden problemer år efter år uden at

den form for service du nærmest kræver.
Og nej, alt jeg får udskiftet sker autoriseret og originalt
da jeg føler jeg har en mere 'ægte' bil end hvis det var stumper
fra østtyskland jeg henter hjem. Og så er bilen klar til fyraften.

Fra : Tom

Dato : 08-06-07 18:15

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Sealingsproblemet er ovre nu.
> Forbedringer er vel en del af udviklingen.
> [...]

Øh, jeg skulle da være fjols hvis jeg sad og glædede mig over at Ford i flg
dig kan lave gode biler. Hvad glæde har jeg af det?
Desuden siger tallene nu også at Ford bestemt ikke har succes. De har så
mange milliader i minus at det kunne få et land som danmark til at gå
bankerot hvis vi havde det samme. Af samme grund har Ford måtte sælge fra
igen for bare at få en smule cashflow. Næh som det ser ud nu, så er det BMW,
Porsche og Toyota der har succes....

> Ja. Havde folk råd idag, kørte de måske også alle i ST'ere.
> Udvalgt Tom..jeg snakker udvalget, og ikke hvad hr. og fru
> jensen nu valgte dengang i 80'erne.

Jeg har listet udvalget af mondeo'er....der er både et stort motorprogram og
stor udstyrliste og mange varianter. Hvor er din liste over sierra'er?

> [...]
> i begrænset oplag i sydamerika...historiens vingesus Tom.
> Findes ikke i samme omfang i nok den fedeste Mondeo 2007...

Giver det nogen mening at tale om under 200 biler der er lavet til sydafrika
hvoraf der aldrig har været en eneste importeret til danmark.....det lige så
teoretisk som at omtale en RS500 hvor næsten alle er blevet ødelagt i
motorløb. Men nej mondeo er ikke produceret i V8 med mustang motor.

> [...]
> ?
> Til sammenligning. Du er jo ikke kommet videre med din idê om, at Mondeo

Du læser ikke hvad jeg skriver, jeg har da nævnt de nye 125, 145 og 220
hestes benzinere og de nye TDCi.
Men enig så spændende er disse hyldevarer ikke, som Sierra 1.6 L heller ikke
var.

> En Cosworth Sierra er i min bog mere sjov end end Mondeo 1.8 Flair.)

Ja og en Porsche 911 carrera4 er mere spændende end en Sierra 1.3........

> Det gør man så ikke. Igen en skrøne som holdt ved.

Nej det er bestemt ingen skrøne, jeg VED det og jeg har kørt mange Sierra
modeller i mange år. Jeg har haft en 1982, en 1991 og en 1992'er og
prøvekørt over 10 andre Sierra'er. Lige dette BEVISER din manglende
objektivitet og forherligelse af Sierra bare fordi du selv kører i en.

> En Alfa 146 'sejler' om du vil lige så meget.
og?

> Hvad er en fed vogn i dine øre ?

Porsche 911 med alt i udstyr, eller Ferrari. BMW laver også enkelte biler
der skønne. Skal det være af det jeg har råd til, så er Audi også en million
gange bedre omend designet er lidt konservativt....og nej jeg tænker ikke
på en A2.

> Det er normen idag. Omvendt for 30 år siden.

Uden at vide det, så skulle det undre mig om du roder så meget med biler som
jeg gør, endsige har været på så mange skrotpladser at du kan vurdere det.

> Ligger vel også til dig at opsøge skrammel.
> Og hvis det er nedslidt, hvorfor kan DU så bruge stumper derfra hehe..

Kunne f.eks være for at få synet en Sierra med RS-rat man ikke har papirer
på og man derfor er nød til at køre til en hugger for midlertidig at finde
et originalt.....bare som eksempel.

> Men ikke langt nok til du ikke kan bruge dele derfra.

Næh, læs ovenover. Jeg kunne komme med masser af andre eksempler på hvorfor
det ikke blev til nye dele.

> haha..og lavet din egen blog om fænomenet 'slidt vogn'.

Det har da været skrevet her i denne NG gennem årene sammen med alle de
andre indlæg fra andre sierra skribenter af dengang.

> Nej. Det gør du desværre ikke.
> Din bil er unik i dên retning der hedder massivt angreb.

Nej, jeg har adskillige gange DOKUMENTERET over for dig at Mondeo mk2 er
født med dårlig rustbeskyttelse. Jeg ved bedre end dine fornægtelser, du
ejer ikke engang en mondeo som du nu prøver at gøre dig klog på.

> Det ærgrer dig naturligt nok og er dit eneste udgangspunkt.

total vrøvl og sludder fra din side. Jeg har ejet flere Ford end du har, ud
fra vores skriverier gennem årene, føler jeg mig også overbevist om at jeg
har læst mere om Ford end du har og sådan kunne jeg blive ved. Du har et par
2007 artikler du refererer til og så din og brormands Ford samt en eller
anden Ka i familen hvis jeg husker rigtigt. Du har i hvert fald ikke
dokumenteret noget om at mk2 skulle være godt rustbeskyttet fra fabrikkens
side....men det kan du så passende gøre nu.

> Alligevel har du haft 5-6 Ford. Så at handle så mange biler
> hvis de er SÅ ringe ødelægger så MIN røde tråd i det du skriver..
> Andre ville i det tilfælde løbe skrigende bort.

Jep, men jeg kan selv lave bilerne og kender også folk der kan hjælpe mig
med f.eks malerarbejdet. Dette gør at jeg kan have bil til meget billige
penge, da Ford ofte har meget billige biler.

> [...]
> En møjbeskidt bil som stilles hen dør før den som står ude
> og blir ventileret. En hermetisk lukket usund garage er ikke

Er det din materialelære det her? Jeg medigver jeg ofte har læst det samme i
denne NG som du skriver og jeg har ikke gidet diskutere det . Det er ILT som
får metal til at OXIDERE og bedre ventilation ............fortsæt selv.

> Den får så rigelig og trives åbenbart.
> Køb to eens biler og de vil 'udvikles' forskelligt
> gennem 10-15 år selv under samme forhold.

Det har sådan set intet at gøre med at man "skal" lave service i bilerne med
specifikke intervaller.

> Uheld sker pludselig og ikke hvad der måtte stå på et km-tæller...

Service er for at UNDGÅ uheld. Km-tællereren hænger uhjælpeligt sammen med
levetiden på de enkelte dele. Det er fuldstændig grotesk at modsige at alle
servicemanualer og instruktionsbøger tager fejl og du og din mekaniker ved
bedre.

> Nej. Du vil hellere købe de totalt nedslidte syd for grænsen.,o))))
> Det matcher sikkert også bedre din stil.

Jeg forstår ikke hvad du mener, generelt er bilparken i tyskland i bedre
stand end i danmark og væsentlig yngre. Det hænger sammen med bilpriserne.

> Alene transportudgiften derned overstiger vel prisen på en evt.
> stump, købt i DK....

??

> [...]
> Så kølervædsken er vel 6 mdr. gammel ca.
> Bremsevæsken blev tjekket til synet her for et par mdr. siden.

Målte de kogepunktet på bremsevæsken ved bilsyn?

> Jo de gør.
> Det er autoriseret Ford forhandler.
> De kender bilen og dens grænser.

Nej, det eneste Ford forhandlere modtager af information af denne art er
gennem servicebulletiner....og de jeg selv har disse informationer i
elektronisk form kan jeg helt klar modsige dig og din mekaniker. Ford
fabrikken og dens ingeniører har ALDRIG udsendt rettelser om at
tandremsskiftefe pludselig skal være længere. Det værksted ud frekventerer
lyder til at være klamphuggere......Ford danmark vil ALDRIG yde kullance
hvis en tandrem springer når man kører længere end den er specificeret til
fra fabrikken. Det er fuldstændig useriøst og vandvittigt at have en
mekaniker i sit hus, der siger til kunderne at man bare kan køre
længere.....

> Det gør du ikke.
> Du har kun dine egne slidste og rustne
> enheder at vurdere ud fra.

Du aner ganske simpelthen ikke hvad du taler om Olsen. Du ligger slet ikke
inge med de officielle foreskrifter fra Ford på hvordan deres biler skal
serviceres. Du laver det ene selvmål efter det andet.

> De arbejder ud fra den procedure som er foreskreven fabrikken
> ku' jeg forestille mig.

Det SKAL de faktisk for at kunne bevare deres autorisation. Det vås din
mekaniker bilder dig ind, det er stik mod fabrikkens foreskrifter.

> Damn..så få da hele bilen fixet på samme vis hvis
> nu de dele der monteres er som var de fra en Sierra.,o)

Det ville tage over 2 rene arbejdsuger at "slibe bilen ned", udbedre skader
og male den.

> [...]
> som det gør at fjerne og montere karosseridele med
> efterflg. montage og lakering-samling osv.
> Vi skiftede engang motor i en 120Y Datsun

Ja og jeg ligger stadig inde med en kvitering fra den tidl. ejer til min
første Sierra for et motorskifte. Regningen dengang var på 16.000 Kr hvoraf
motoren kostede 7.500 Kr og det var en regning fra 90'erne.

> Men du sætter jo også dele på fra biler som er helt nedslidte.
> Ikke betryggende.

Er du bange for at et elektrisk rudehejs fra en ophugger udgør en reel
sikkerhedsrisiko?

> Dêt er basal viden. Spar ikke på originale reservedele.

OK

> Bøjer du en linial knækker den på et tidspunkt.
> Var der ikke en sag med dig og en 'prøvetur' engang ?

Vi tale nu om 2 biler. Jeg omtaler den sprungne køler i Sierra 1.6 1982 og
du begynder at ville inddrage min Sierra 2.0 med turbo som ikke har haft
problemer med køleren.

> Isåfald siger det alt.

Du blander tingene.

> Du har gjort disciplinen tyskland flere gange mener jeg
> sikkert for sjov, uden at ta' ved lære.

Jeg har kun haft en bil med turbo, så du forklare nærmere hvad du mener med
flere gange. En bil kan oftest kun brænde én gang.

> Det sir' mere om dig end bilen.

Så siger vi det, jeg vil nu godt nok ikke påstå at jeg er motortuner, men
jeg har da kørt bilen.

> Men støjen må jo ikke ha været SÅ slem
> som du omtaler tidligere.))

Støjen er højere end i mondeo, det viser de målinger som bilbladene for
foretaget da mondeo'en kom frem i 1993.

> [...]
> Og du mener jo også der kører flere gamle rundt end nye,
> så med Fiestas salgstal gennem alle tider er det sært

En bil "forsvinder" ikke selv om den gennem længere tid har rustangreb. Det
kræver at ejeren smider den ud, eller at bilsynet stopper den fordi der er
tale om alvorlige gennemtærringer. Bilsyn kasserer ikke biler med
overfladerust.

> Sierra'en fik ny knastaksel 'under ham' pga. for blødt
> metal hed det sig dengang. Ny benzintank pga. en større sten
> + alm. sliddele. Mondeo har kun fået service samt
> en ny skrabeliste ved den ene dør.

Hvorfor nævner du så bagtøjet som åbenbart er noget skrammel? Er det fordi
din bror ikke får lavet de fejl som opstår eller er det fordi mondeo nu også
skal gøres til en bil der er blevet behandlet uretfærdigt af FDM, bilpressen
og andre ejere.

> 'Vores flok' kommer der aldrig.
> Og hvis du ser så mange Mondeoer på P-pladserne,
> burde de jo istedet holde ved malerne som du mener
> ikke laver andet end Fordvogne.)

Det har en Ford ejer slet ikke råd til

> Tjah nu er rust jo ikke et problem eller emne som sådan for mig så jeg
> nøjes
> med at se efter trafikken.

Ja når man som fodgænger ikke har så meget overblik, så må man jo nøjes med
at kigge på det man kan overskue

> haha...ja nu skyder du igen med skarpt mod Ford.
> Nu er det ikke rusten, men reparationerne og det mekaniske
> den er gal med..

Olsen jeg skrev jo "den er ikke rusten" fordi jeg har valgt at lade det lave
hver gang.

> Jeg vurderer bare på basis af sund fornuft og lader ikke følelserne
> bestemme for meget. Utallige biler kører uden problemer år efter år uden
> at få
> den form for service du nærmest kræver.

Muligt og et endnu større tal har problemer med rust som man kan vælge ikke
at gøre noget ved.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 09:25

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Øh, jeg skulle da være fjols hvis jeg sad og glædede mig over at Ford i
> flg dig kan lave gode biler. Hvad glæde har jeg af det?

Du vil igen overveje Ford som dit kommende mærke, HVIS
du for skiftet...

> Desuden siger tallene nu også at Ford bestemt ikke har succes.

Ford har overskud i Tyskland. Hjemmemarkedet er
ramt som ved andre amerikanske mærker.

> [...]
>fra igen for bare at få en smule cashflow. Næh som det ser ud nu, så er det
>BMW, Porsche og Toyota der har succes....

En lykke for dem.
Lada har vel også overskud ?

> Jeg har listet udvalget af mondeo'er....der er både et stort motorprogram
> og stor udstyrliste og mange varianter. Hvor er din liste over sierra'er?

Behøver ingen liste.
Både Sierra og nyeste Mondeo tilbød/byder 1.6 og op.
Sierra havde flere spændende modeller.

> [...]
> er blevet ødelagt i motorløb. Men nej mondeo er ikke produceret i V8 med

Arven Tom...arven..Sierra VAR bla. dêrfor en mere spændende bil,
modelmæssigt. Foruden antallet af Cosworths.

> Du læser ikke hvad jeg skriver, jeg har da nævnt de nye 125, 145 og 220
> hestes benzinere og de nye TDCi.

Og ?
Det er da trationelle hyldevarer som fåes ALLE andre steder ?

> Men enig så spændende er disse hyldevarer ikke, som Sierra 1.6 L heller
> ikke var.

Godt så. Men man kunne ha valgt en Cosworth 4x4 eks.
Eller noget andet exotiskt.

> Ja og en Porsche 911 carrera4 er mere spændende end en Sierra 1.3........

Helt sikkert. men hvad nytter det at nævne en 1.3 som næsten ikke
blot solgt i Danmark eller Sydafrika ...
Men designet på 1.3'eren blev fornylig udstilliget
sammen med omtalte porsche.
De valgte ikke Mondeo..

> [...]
> prøvekørt over 10 andre Sierra'er. Lige dette BEVISER din manglende
> objektivitet og forherligelse af Sierra bare fordi du selv kører i en.

Min sejler godt nok ikke.
Den sidevind man mærker, opleves i langt de fleste biler.
Man skal altid korrigere en anelse.

> og?

Det beviser jo bare, at forskellen på bilernes 'sejlen'
er større i skrønerne end i virkeligheden.

> [...]
> der skønne. Skal det være af det jeg har råd til, så er Audi også en
> million gange bedre omend designet er lidt konservativt....og nej jeg

Ingen af nævnte mærker er det jeg vil kalde
'hverdagsbiler'....du lever i en drømmeverden.

> Uden at vide det, så skulle det undre mig om du roder så meget med biler
> som jeg gør, endsige har været på så mange skrotpladser at du kan vurdere
> det.

Det er jo fakta idag biler ruster før de slides.
Medmindre man hedder Tom og kører gamle biler
med bundgas til østtysklands skrotpladser.

> Kunne f.eks være for at få synet en Sierra med RS-rat man ikke har papirer
> på og man derfor er nød til at køre til en hugger for midlertidig at finde
> et originalt.....bare som eksempel.

Troede ikke du gad Sierra'er ?
Gætter på et had-kærlighedsforhold istedet.
Derfor du bla. bevarer din rustne og tærrede
Mondeo.

> Næh, læs ovenover. Jeg kunne komme med masser af andre eksempler på
> hvorfor det ikke blev til nye dele.

Kom igen.

> Nej, jeg har adskillige gange DOKUMENTERET over for dig at Mondeo mk2 er
> født med dårlig rustbeskyttelse. Jeg ved bedre end dine fornægtelser, du
> ejer ikke engang en mondeo som du nu prøver at gøre dig klog på.

Vi har flere Mondeoer i vores omgangskreds som slet ikke har rust.
Endda flere af samme årgang, alle typer, dem med forskelligt
baglygte design.

> total vrøvl og sludder fra din side.

Desværre nej. Du har været uheldig og råber nu højest.
Men har alligevel vognen stående i indkørslen.

> Jeg har ejet flere Ford end du har

Æv bæv busse. Vi har flere Ford i familien
end du har ejet, og ingen er så fatale som du ønsker
de skal være.

> , ud fra vores skriverier gennem årene, føler jeg mig også overbevist om
> at jeg har læst mere om Ford end du har og sådan kunne jeg blive ved.

Igen. Du er farvet af din egen lidelseshistorie. Det mærker man tydeligt
i dit had til Ford generelt.
Men du har alligevel een, og meget dårlig eksemplar, og kører
til tyskland efter dele til en endnu ældre Sierra...

> [...]
> fald ikke dokumenteret noget om at mk2 skulle være godt rustbeskyttet fra
> fabrikkens side....men det kan du så passende gøre nu.

Jeg har utallige gange nævnt, at supplerende er et must
ved langt de fleste biler, ja.

> Jep, men jeg kan selv lave bilerne og kender også folk der kan hjælpe mig
> med f.eks malerarbejdet. Dette gør at jeg kan have bil til meget billige
> penge, da Ford ofte har meget billige biler.

Såeh ?
Hvor er det lige de er så fandens billige ?
Og malerarbejdet må der være en vis øvelse i..

> [...]
> i denne NG som du skriver og jeg har ikke gidet diskutere det . Det er ILT
> som får metal til at OXIDERE og bedre ventilation ............fortsæt

Ilt betyder intet, hvis pladen er beskyttet ordentligt.
Og det er dine biler tydeligvis IKKE.

> Det har sådan set intet at gøre med at man "skal" lave service i bilerne
> med specifikke intervaller.

Det var et eksempel.

> [...]
> levetiden på de enkelte dele. Det er fuldstændig grotesk at modsige at
> alle servicemanualer og instruktionsbøger tager fejl og du og din

Nej.
Problemet er blot at køre efter speedometret og så
håbe på det er årsagen til aldrig at havarere.

> Jeg forstår ikke hvad du mener,

Tror jeg du gør.

> generelt er bilparken i tyskland i bedre stand end i danmark og væsentlig
> yngre. Det hænger sammen med bilpriserne.

Det plejer at være manglen på salt og mere udstyr
som er udslagsgivende.

> Målte de kogepunktet på bremsevæsken ved bilsyn?

Ved jeg ikke. Men jeg ku' da motionere bremserne
ved en 5-6 100-0 bremseprøver inden jeg kørte ind.

> Nej, det eneste Ford forhandlere modtager af information af denne art er
> gennem servicebulletiner....

Og så har de erfaringen om hver enkelt model.

> og de jeg selv har disse informationer i elektronisk form kan jeg helt
> klar modsige dig og din mekaniker.

Vrøvl igen.
Eet ar papir andet erfaring. Jeg er mest til en kombination af begge.

> [...]
> fra fabrikken. Det er fuldstændig useriøst og vandvittigt at have en
> mekaniker i sit hus, der siger til kunderne at man bare kan køre

Jeg snakker ikke om garanti men om sund fornuft.
Det er ingen garanti at en rem ikke springer uanset
hvor kort den har kørt. Så bedre at vurdere
remmen individuelt.

> Du aner ganske simpelthen ikke hvad du taler om Olsen. Du ligger slet ikke
> inge med de officielle foreskrifter fra Ford på hvordan deres biler skal
> serviceres. Du laver det ene selvmål efter det andet.

Nej desværre.
Det handler ikke om, om Ford siger: skift ved eks. 50.000 km.
Hvad hjælper det, hvis den springer før ?
Jeg har blot valgt at køre noget længere da jeg forventer,
den kører mere end kun 50.000.

> Det SKAL de faktisk for at kunne bevare deres autorisation. Det vås din
> mekaniker bilder dig ind, det er stik mod fabrikkens foreskrifter.

Hvad bilder han mig ind ?
Lad mig lige få den igen.

> Det ville tage over 2 rene arbejdsuger at "slibe bilen ned", udbedre
> skader og male den.

Utroligt at du gider.
Men så kan du jo også dele din harme og erfaring
her i gruppen og ha 'dokumentationen' iorden, ikke ? *S*

> Ja og jeg ligger stadig inde med en kvitering fra den tidl. ejer til min
> første Sierra for et motorskifte. Regningen dengang var på 16.000 Kr
> hvoraf motoren kostede 7.500 Kr og det var en regning fra 90'erne.

Har du ikke mange venner som hjælper dig sagde du ?

> Er du bange for at et elektrisk rudehejs fra en ophugger udgør en reel
> sikkerhedsrisiko?

Ja. Den kan jo være marginalt anderledes konstrueret
og alene dên faktor ville irritere mig grænseløst.

> Vi tale nu om 2 biler. Jeg omtaler den sprungne køler i Sierra 1.6 1982 og
> du begynder at ville inddrage min Sierra 2.0 med turbo som ikke har haft
> problemer med køleren.

Nej jeg hentydede til en lånebil engang. Var det ikke dig ?

> Jeg har kun haft en bil med turbo, så du forklare nærmere hvad du mener
> med flere gange. En bil kan oftest kun brænde én gang.

Du har mg bekendt gjort distancen flere gange.
Du nævnte selv engang " op til flere gange " og
dengang rystede jeg også på hovedet.

> Støjen er højere end i mondeo, det viser de målinger som bilbladene for
> foretaget da mondeo'en kom frem i 1993.

Jep. Ser vi igen på Mondeo 2007.
En naturlig udvikling.

> En bil "forsvinder" ikke selv om den gennem længere tid har rustangreb.

Synsmanden gør vel sit.

> Det kræver at ejeren smider den ud, eller at bilsynet stopper den fordi
> der er tale om alvorlige gennemtærringer. Bilsyn kasserer ikke biler med
> overfladerust.

Og det er en sikkerhedsrisiko ?
Sådanne biler blir' typisk ikke 'renoveret' i flere omgange
som du gør med din.

> Hvorfor nævner du så bagtøjet som åbenbart er noget skrammel?

Fordi det skrev FDM for en stund siden.
De var konstrueret for svagt.

> Er det fordi din bror ikke får lavet de fejl som opstår eller er det
> fordi mondeo nu også skal gøres til en bil der er blevet behandlet
> uretfærdigt af FDM, bilpressen og andre ejere.

Nej. Det er den nyeste udgave af Mondeo som er
svagt konstrueret. Og hvor der skal skiftes mere
end nødvendigt, fordi det er en 'enhed' som er svag.
Skrev de. Beklager hvis jeg ikke husker det ordret.

> Olsen jeg skrev jo "den er ikke rusten" fordi jeg har valgt at lade det
> lave hver gang.

Nå.

> Muligt og et endnu større tal har problemer med rust som man kan vælge
> ikke at gøre noget ved.

Tjah..man holder jo sin bil som man evner og reparer hvad
er nødvendigt..

Fra : Tom

Dato : 10-06-07 12:42

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> Min sejler godt nok ikke.
> Den sidevind man mærker, opleves i langt de fleste biler.
> Man skal altid korrigere en anelse.

Dette beviser med alt tydelighed hvilken objektivitet du har med
Sierra'en....

> Ingen af nævnte mærker er det jeg vil kalde
> 'hverdagsbiler'....du lever i en drømmeverden.

Nogen har måske større indtægter end dig, jeg ser ikke audi og bmw som
uopnåelig. men jeg respekterer da at du anser audi og bmw som noget fra
drømmeverdenen.

> Det er jo fakta idag biler ruster før de slides.
> Medmindre man hedder Tom og kører gamle biler
> med bundgas til østtysklands skrotpladser.

jep de gamle Ford kan ikke holde til 160 eller mere så ryger ventilerne
fordi ventilerne begynder at svømme. Jeg er ikke til de gamle Ford motorers
hastigheder, det lægger fast.

> Troede ikke du gad Sierra'er ?

Det gør jeg heller ikke mere, der er for meget rep. på dem

> Gætter på et had-kærlighedsforhold istedet.
> Derfor du bla. bevarer din rustne og tærrede
> Mondeo.

Du HAR fået forklaringen, men jeg kan da gentage når du ikke forstod det
første gang. Min mondeo er praktisk taget uden rust fordi jeg har fået det
lavet hver gang. Jeg beholder mondeo'en fordi den i lige mit tilfælde er
billig i drift når jeg kan lave det meste selv og kender nogen der kan lave
resten.

> Kom igen.

Hvad fabler du om

> Vi har flere Mondeoer i vores omgangskreds som slet ikke har rust.
> Endda flere af samme årgang, alle typer, dem med forskelligt
> baglygte design.

....og der er solgt tusindvis af mondeo'er i danmark,

> Desværre nej. Du har været uheldig og råber nu højest.
> Men har alligevel vognen stående i indkørslen.

Olsen, du er så vidende en mand og så påståelig at man korser sig.
Prøv at se hvad FDM skriver om mk2. Den ligger på næst sidstepladsen mht.
rustbeskyttelse. Du er da helt utrolig, man kan linke til den ene
undersøgelse efter den anden og så forstår du ikke at læse dem.
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D6B42A85-44E1-4FE7-AEC9-62D262A171C9/0/1417.pdf

Her er citatet fra FDM
"Ford Mondeo...Bilen har markant flere rustangreb end gennemsnittet. Særligt
bagskærmens samling (punktsvejsning) og dørpanelerne er meget udsatte for
rustangreb. I 1998/99-årgangene var der udbredte rusttærringer på alle de
undersøgte bilers bagskærm"

Alt dette får mig til at tænke over hvad som er årsagen til at "du ved
bedre"?

> Æv bæv busse. Vi har flere Ford i familien
> end du har ejet, og ingen er så fatale som du ønsker
> de skal være.

Ja og dit kendskab til Ford er OVERBEVISENDE

> Igen. Du er farvet af din egen lidelseshistorie. Det mærker man tydeligt
> i dit had til Ford generelt.

Jeg er objektiv, jeg hader ikke. Du er total ignorende over for fakta.

> Men du har alligevel een, og meget dårlig eksemplar, og kører
> til tyskland efter dele til en endnu ældre Sierra...

Jeg KØRTE til tyskland efter dele til en Sierra, jeg har ingen Sierra nu.
Det er mange år siden jeg havde den sidste Sierra.

> Jeg har utallige gange nævnt, at supplerende er et must
> ved langt de fleste biler, ja.

Det ænder jo ikke ved at bilen er dårlig rustbeskyttet fra fabrikken og at
man ikke kan rustbeskytte klarlakken. Hvor svært kan det være at forstå at
vi taler om rust der optræder andre steder end der hvor man sprøjter PAVA
på?

> Såeh ?
> Hvor er det lige de er så fandens billige ?

Efterspørgsel. Tag f.eks en ST200, den koster ca. det samme som en BMW 5
serie og har flere heste end BMW. I dag lille BMW snart 100.000 Kr over en
ST200 i pris hos forhandleren.

> Og malerarbejdet må der være en vis øvelse i..

Han maler biler hver dag som prof. så om det er 9. gang for min Ford eller
en anden bil gør ikke den store forskel for ham.

> Ilt betyder intet, hvis pladen er beskyttet ordentligt.
> Og det er dine biler tydeligvis IKKE.

BINGO
Min mondeo er undervognsbehandlet 4 gange men det gavner jo ikke så meget
når det f.eks ruster ved cromhåndtaget på bagklappen.

> Nej.

Så bør vi stoppe dette tema. Jeg har sagt hvad min (og Fords) holdning er og
jeg har læst din og din mekanikers til hvordan din bil bliver serviceret.

> Og så har de erfaringen om hver enkelt model.

Hvorfor tror du at man LØBENDE udsender nye servicebulletiner som supplement
til de originaler servicemanualer og at disse bulletiner kommer fra Ford når
de omhandler Ford?

> Vrøvl igen.
> Eet ar papir andet erfaring. Jeg er mest til en kombination af begge.

Jeg kan næsten læse mellem linierne at din mekaniker har en større viden om
Ford end selve fabrikken har det.
Til info, så kommer servicebulletinerne som et resultat af de rapporteringer
som bilfabrikken efterfølgende får ind. Men Ford har nok glemt at lytte til
din mekanikers erfaring og så få udsendt en rettelse med at tandremmen ikke
skal skiftes for hver 60.000 Km.

> Jeg snakker ikke om garanti men om sund fornuft.
> Det er ingen garanti at en rem ikke springer uanset
> hvor kort den har kørt. Så bedre at vurdere
> remmen individuelt.

....mit klare indtryk er at du er en af de få som vælger at se bort fra de
officielle skifteintervaller for en tandrem og så bruge din "sunde fornuft".

> Nej desværre.
> Det handler ikke om, om Ford siger: skift ved eks. 50.000 km.

60.000 Km ikke 50.000 Km. Desuden at der også sat tid på for at tage højde
for at nogen person kører meget få Km pr år. Men hvad, det kan jo være
ligemeget, bare man bruger sin sunde fornuft

> Hvad hjælper det, hvis den springer før ?

Det er en forebyggende handling for at minimere risikoen, det er ikke en
garanti.

> Jeg har blot valgt at køre noget længere da jeg forventer,
> den kører mere end kun 50.000.

Du kørte meget over 60.000 Km i flg dit eget skriveri i denne NG.
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så burde remmen igen være udskiftningsklar
da det er ved at være nogen år siden du sidst skrev da du HAVDE fået den
skiftet...langt om længe.

> Hvad bilder han mig ind ?
> Lad mig lige få den igen.

Jeg tror ikke en gentagelse vil kunne ændre noget

> Utroligt at du gider.
> Men så kan du jo også dele din harme og erfaring
> her i gruppen og ha 'dokumentationen' iorden, ikke ? *S*

Ja, det skorter det så noget på fra din side. Det ligner mest af alt en
TEC2000 historie om igen.

> Har du ikke mange venner som hjælper dig sagde du ?

Gentagelse: Jeg har kviteringen fra den TIDLIGERE ejer af min første Sierra.
(Altså den ejer der ejede bilen FØR mig)

> Ja. Den kan jo være marginalt anderledes konstrueret
> og alene dên faktor ville irritere mig grænseløst.

Der findes 2 typer originale el-rudehejs til Sierra. Den ene er med en
fleksibel tyk slange og den anden med en "saks"....men det giver ingen
mening at uddybe dette yderligere.

> Nej jeg hentydede til en lånebil engang. Var det ikke dig ?

Nej

> Du har mg bekendt gjort distancen flere gange.
> Du nævnte selv engang " op til flere gange " og
> dengang rystede jeg også på hovedet.

Hvad op til flere gange? At køleren smed vandet hver gang jeg kørte en varm
sommerdag med Stop&Go i tyskland?. Ja så har du ret, men JEG har sgu da ikke
konstrueret en køler som ikke har elektrisk blæser men en mekanisk der er
drevet af vandpumpen og som er utilstrækkelig når bilen står over 20 min i
tomgang som det hænder ved Stop&Go kørsel. Jeg rystede også på hovedet og
sådan en konstruktion.

> Og det er en sikkerhedsrisiko ?
> Sådanne biler blir' typisk ikke 'renoveret' i flere omgange
> som du gør med din.

Næh fordi det er temmelig dyrt at køre til maleren.

> Fordi det skrev FDM for en stund siden.
> De var konstrueret for svagt.

okay, jeg kan bare ikke finde artiklen selv om FDM plejer at lægge dem alle
online. Kan du evt. finde den?

> Nej. Det er den nyeste udgave af Mondeo som er
> svagt konstrueret. Og hvor der skal skiftes mere
> end nødvendigt, fordi det er en 'enhed' som er svag.
> Skrev de. Beklager hvis jeg ikke husker det ordret.

Hmm så taler vi forbi hinanden, jeg kunne nemlig heller ikke forstå hvad der
skulle være af svagheder ved bagtøjet i en mk1 eller mk2 som er dem jeg
kender noget til.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 19:01

"Søren" <ufi@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket mærke og bil er der tale om?

Sierra OHC fra 1986.

> Der er visse mærker med bestemte motor størrelser som er fejlkonstrueret
> så de kan kokse til.

Det kan alle motorer hvis de er stillet forkert.
Uanset om det er ganske mekanisk eller nok så elektronisk styret.
Blyfri benzin brænder mere urent end blyholdigt iøvrigt.

Fra : Tom

Dato : 29-05-07 21:48

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> Blyfri benzin brænder mere urent end blyholdigt iøvrigt.

Nej, det har ingen indflydelse på forbrændingen, det er tilsat for at smørre
ventiler og topstykket. Blyholdigt benzin er i øvrigt mere urent end blyfrit
benzin og derfor indførte danmark i 1991 strammere lovgivning til
emmisionen, som praktisk taget kun kunne opnås med katalysator og blyfrit
benzin. Efter denne ændring fra forbrændingen af vores benzin aldrig været
mere "ren"

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-07 14:05

Egue skriver:

> På vej hjem fra Karup begyndt 'den røde' at gå på 3 cylindre.
> Æv. Skulle den nu på værksted og renses og justeres ??

Utroligt at sådan et køretøj ikke er konstrueret uden at skulle køre på
additiver.

Fra : Tom

Dato : 25-05-07 14:45

> Egue skriver:

> Utroligt at sådan et køretøj ikke er konstrueret uden at skulle køre på
> additiver.

Måske fordi Olsen kun kører motoren under 1.500 RPM hele tiden

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 19:03

> [...]
> meddelelse news:4656DEE4.B396BEBA@du.kan.finde.den...

> Måske fordi Olsen kun kører motoren under 1.500 RPM hele tiden

Den går el 3000 ved 100 km/t ??

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 25-05-07 14:47

Følgende er skrevet af Klaus D. Mikkelsen:
> Egue skriver:

> Utroligt at sådan et køretøj ikke er konstrueret uden at skulle køre på
> additiver.
>

> Klaus

Stammer Fords motorpark ikke fra omkring 1949, med utallige
opdateringer?
Kai

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-05-07 21:55

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> Følgende er skrevet af Klaus D. Mikkelsen:

> Stammer Fords motorpark ikke fra omkring 1949, med utallige opdateringer?

Gør alle ikke det?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 19:04

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> Stammer Fords motorpark ikke fra omkring 1949, med utallige opdateringer?

Min er måske fra 1971...,o)
Ford KA's stødstang fra 60'erne.
Så du har faktisk ret.
Men hvorfor rette på noget som virker.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 19:02

> Egue skriver:

> Utroligt at sådan et køretøj ikke er konstrueret uden at skulle køre på
> additiver.

Den er laserjusteret ab fabrik mht. tændingen.
Additiver trives idag bedre end dengang min
blev 'opfundet'.
En nyere VW kører såmænd bedst på en benzintype
vi ikke engang har i landet...utroligt det burde
være nødvendigt med sådanne et moderne køretøj...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-07 19:39

Egue skriver:

> Den er laserjusteret ab fabrik mht. tændingen.

Fedt, hvad betyder det ?

> Additiver trives idag bedre end dengang min
> blev 'opfundet'.

Og ?
Hvorfor kan den så ikke køre uden ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-05-07 20:08

>Fedt, hvad betyder det ?

At det er en 1,6 Laser...

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com

Fra : Fam. Olsen

Dato : 30-05-07 09:04

> At det er en 1,6 Laser...

ROFL
Av min mave.

MVH Niels

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 08:39

> Egue skriver:

> Fedt, hvad betyder det ?

At det er teknologisk kram:,o)

> Og ?
> Hvorfor kan den så ikke køre uden ?

Kan den sandelig også.
Men hvorfor hælder selskaberne ting og sager
i både olie og benzin idag ??

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-06-07 12:48

Egue skriver:

> At det er teknologisk kram:,o)

Altså du ved det ikke - det er i orden.

> Kan den sandelig også.

Åbenbart ikke. Så var det jo ikke nødvendigt for dig at hælde noget på

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 21:53

> Egue skriver:

> Altså du ved det ikke - det er i orden.

At sige, den er optimeret meget præcist fra fabrikken.
Andet ved jeg ikke - korekt.

> Åbenbart ikke. Så var det jo ikke nødvendigt for dig at hælde noget på
> den.

Men du hælder vel heller ikke OK olie på din egen ?
Hvorfor ikke ?
Du føler måske den har bedre af de tilsætninger
som er i en dyrere olie eller...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-06-07 22:21

Egue skriver:

> At sige, den er optimeret meget præcist fra fabrikken.

Mere præcist end andre biler ?

> Andet ved jeg ikke - korekt.

Hvad brugte man laseren til ?
Som tændingspistiol ?

> Men du hælder vel heller ikke OK olie på din egen ?

Olie ?
Som smøreolie, eller som diesel ?

Smøreolien lader jeg værkstedet om. Diesel tanker jeg hos hovedsageligt
Metax eller OK.

Fra : Brian

Dato : 04-06-07 19:42

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvad brugte man laseren til ?
> Som tændingspistiol ?

Det er et levn fra først i 80'erne, hvor alt der smagte af teknik (indenfor
autobranchen ihvertfald) skulle lyde og se meget high-tech ud.

Et eksempel er en gammel Allen motortester, som der blev solgt mange af i
start 80'erne. For at navigere rundt på sådan en, skal der bruges en lyspen
som man peger på en CRT skærm, som ad den vej virker som tastatur. Total
fjollet design, men dengang lød og så godt ud

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 22:29

> Det er et levn fra først i 80'erne, hvor alt der smagte af teknik
> (indenfor autobranchen ihvertfald) skulle lyde og se meget high-tech ud.

Haha..som om fabrikanterne helt har forladt disse scenarier ?
Selv en RS4 Audi har falske gæller...KUN for et syns skyld.
Find selv på mere gejl.

> [...]
> lyspen som man peger på en CRT skærm, som ad den vej virker som tastatur.
> Total fjollet design, men dengang lød og så godt ud

Er sikker på, der er solgt mere gejl til bilerne idag end
der gjorde dengang. Og der er penge i skidtet.
Reklamerne er lige så lamme som dengang, måske værre.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 22:15

> Mere præcist end andre biler ?

Se det sidder du jo og håber på, var det jeg sagde.

> Hvad brugte man laseren til ?
> Som tændingspistiol ?

Sydtirol

> Olie ?
> Som smøreolie, eller som diesel ?

Additiver er det essentielle i denne tråd.

> Smøreolien lader jeg værkstedet om. Diesel tanker jeg hos hovedsageligt
> Metax eller OK.

Billigmærkerne...fair nok.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-07 22:25

Egue skriver:

> Se det sidder du jo og håber på, var det jeg sagde.

Altså du aner det ikke.
Den laser du er så stolt af kunne det måske være at du skulel skamme dig
over i stedet.....

> Additiver er det essentielle i denne tråd.

Hvor ?

> Billigmærkerne...fair nok.

Ja, men hvilken af dem mente du ?

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 22:36

> Altså du aner det ikke.

Klar jeg ikke kan sidde og fortælle, at Sierra'ens laserjusterede tænding
som skulle være vedligeholdelsesfrit, var mere avanceret end eks. i en
tussegammel
afdanket og gennemkneppet Golf II.

> Den laser du er så stolt af kunne det måske være at du skulel skamme dig
> over i stedet.....

Laser ?
Jeg går ud fra, at det de gjorde dengang var iorden.
Det har da holdt pænt lige siden..

> Hvor ?

Overalt i tråden.

> Ja, men hvilken af dem mente du ?

Metax og OK stilen er gennemført spareånd.
Og det er fint nok hvis man ikke har råd..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-07 22:55

Egue skriver:

> Klar jeg ikke kan sidde og fortælle, at Sierra'ens laserjusterede tænding
> som skulle være vedligeholdelsesfrit, var mere avanceret end eks. i en
> tussegammel afdanket og gennemkneppet Golf II.

Eller en supervedligeholdt Golf I.

> Laser ?

Ja, du skriver at den er laserjusteret.

> Jeg går ud fra, at det de gjorde dengang var iorden.
> Det har da holdt pænt lige siden..

Altså du har ikke justeret tænding ?

> Metax og OK stilen er gennemført spareånd.

Nej, det er praktisk, det er de stationer der er tættest på.

> Og det er fint nok hvis man ikke har råd..

Til ?

Du taler udenom.

Du propper selv yderligere additiver i benzinen til din Sierra da den
ellers ikke kan gå ordentligt. Hvad "kram" er der ved det ?

Så kan tændingen være nok så "laserjusteret"...når den ikek vil trække
på alle cylindre uden at få hjælp af additiver. Det minder mest af alt
som en afdanket cykkelrytter der bliver nødt til at tage SPO for at
kunne hænge på feltet.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 23:12

> Egue skriver:

> Eller en supervedligeholdt Golf I.

Findes de ?
Isåfald er de oftest ødelagt med uoriginalt gejl.
-som de fleste Golf på vejene iøvrigt.

> Ja, du skriver at den er laserjusteret.

Det står i manualen, så det passer ret sikkert.

> Altså du har ikke justeret tænding ?

Aldrig.

> Nej, det er praktisk, det er de stationer der er tættest på.

Man bor på landet hvor der er langt mellem 'de større' ?
Kører du pendler-diesel ?

> Til ?

-at handle dêr man får en oplevelse...

> Du taler udenom.

Ønsketænkning ?

> Du propper selv yderligere additiver i benzinen til din Sierra da den
> ellers ikke kan gå ordentligt. Hvad "kram" er der ved det ?

De kan den såmænd godt, men som vi andre ikke tar
skade af en snaps i kaffen, tar' den ikke skade af en 'snaps'
i benzinen.
Min bror kørte 14 år uden tilsæt, så det gættes
på ikke er et problem.

> Så kan tændingen være nok så "laserjusteret"...når den ikek vil trække
> på alle cylindre uden at få hjælp af additiver.

Andre forhold er lige så interessante at ta' med i overvejelserne.

> Det minder mest af alt
> som en afdanket cykkelrytter der bliver nødt til at tage SPO for at
> kunne hænge på feltet.

Street-respect kommer med alderen hvis man ellers
er clean..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-06-07 05:43

Egue skriver:

> Findes de ?

Jeps, på lige fod med Sierra'er.

> Isåfald er de oftest ødelagt med uoriginalt gejl.

Jeps, på lige fod med Sierra'er.

> -som de fleste Golf på vejene iøvrigt.

Jeps, på lige fod med Sierra'er.

> Det står i manualen, så det passer ret sikkert.

Fedt, du går højt op i noget du ikke aner, hvad er, fordi det lyder
smart.

> Aldrig.

Fint, jeg har samme oplevelse med mine Golfer gennem de sidste 17 år,
den ældste var en slut 70'er model golf I.

> Man bor på landet hvor der er langt mellem 'de større' ?

Hammel, kalde det på landet, hvis du vil.
Der er såmænd både Shell og Statoil.

> Kører du pendler-diesel ?

Hvad er pendler-diesel ?

> -at handle dêr man får en oplevelse...

Får man en oplevelse ved at tanke ved Shell ?

> De kan den såmænd godt

Åbenbart ikke, hvorfor skulle du ellers til at putte det i og køre på
det hele tiden.

> men som vi andre ikke tar
> skade af en snaps i kaffen, tar' den ikke skade af en 'snaps'
> i benzinen.

Men den skal bruge det for at køre ordentlig - det har du selv skrevet.
Skull du altid have snaps i kaffen for at kunne fungere ordentligt, vil
du blive betragtet som alkoholiker.

> Andre forhold er lige så interessante at ta' med i overvejelserne.

Hvilke ?

> Street-respect kommer med alderen hvis man ellers
> er clean..

Det vil sige at den har du lige mistet, ved at køre på additiver, for at
holde din motor kørende...

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 20:01

> Jeps, på lige fod med Sierra'er.

> Jeps, på lige fod med Sierra'er.

> Jeps, på lige fod med Sierra'er.

Hehe..tænk sig at de er så ens i dine øjne.
Hvorfor spilder du så din tid iøvrigt ?

> Fedt, du går højt op i noget du ikke aner, hvad er, fordi det lyder
> smart.

Jeg synes ikke det lyder smart. Jeg synes
det er totalt iorden.

> Hammel, kalde det på landet, hvis du vil.
> Der er såmænd både Shell og Statoil.

http://www.hjerneskader.dk/dk/voksne/tilbud_for_voksne/behandling_og_traening/hammel_neurocenter.htm
"Målgrupperne er: svært hjerneskadede patienter, der kirurgisk er
færdigbehandlede og kredsløbsmæssigt stabile uden respirator, uden behov for
fast vagt"...

> Hvad er pendler-diesel ?

Typisk en ældre Golf med ringe interiørmæssig stand mv.

> Får man en oplevelse ved at tanke ved Shell ?

I Herning gør man. Især fredag aften. Der sker
nemmelig noget. Det gør der temmelig sikkert IKKE
hos Shell i Hammel..,o)

> Åbenbart ikke, hvorfor skulle du ellers til at putte det i og køre på
> det hele tiden.

Hele tiden ?

> Men den skal bruge det for at køre ordentlig - det har du selv skrevet.

Jeg skrev det havde en rensende effekt. Ikke at jeg kørte med det ALTID.
Det postulat kom du med.

> Skull du altid have snaps i kaffen for at kunne fungere ordentligt, vil
> du blive betragtet som alkoholiker.

Nogle kan styre det og så opfattes det som hygge.

> Hvilke ?

Find selv på fler'.

> Det vil sige at den har du lige mistet, ved at køre på additiver, for at
> holde din motor kørende...

Nej.
Det er iøvrigt billigere i længden at hælde Abcon i tanken med mellemrum,
end tanke eks. V-power for at opnå den rensende effekt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-07 21:29

Egue skriver:

> Hehe..tænk sig at de er så ens i dine øjne.
> Hvorfor spilder du så din tid iøvrigt ?

Ved det ikke, måske fordi det er sjovt at se dig dumem dig gang på gang
og udstilel dig selv ?

> Jeg synes ikke det lyder smart. Jeg synes
> det er totalt iorden.

Hvad er det at du finder "totalt i orden" ?

Du ved intet om hvad det er.

> Typisk en ældre Golf med ringe interiørmæssig stand mv.

Golf V med under 3 år på bagen - nej, det er vidst ikke hvad du mener

> I Herning gør man. Især fredag aften. Der sker
> nemmelig noget. Det gør der temmelig sikkert IKKE
> hos Shell i Hammel..,o)

Det ved du jo så ikke

> Jeg skrev det havde en rensende effekt. Ikke at jeg kørte med det ALTID.
> Det postulat kom du med.

Nej, det gjorde du:
"Så går din bil mærkeligt, så prøv et additiv,
gerne ABCON..det virker...jeg vil fremover
køre med det konstant i tanken. "

> Nogle kan styre det og så opfattes det som hygge.

Hvis man har brug for alkohol for at kunne komme ordentligt i gang med
dagen og man ikke selv mener at det er et problem, skal man vidst have
hjælp med sit alkoholproblem....

> Find selv på fler'.

Det er dig der mener at der er flere forhold, men som sædvanlig så taler
du udenom.

> Nej.

Jo

> Det er iøvrigt billigere i længden at hælde Abcon i tanken med mellemrum,
> end tanke eks. V-power for at opnå den rensende effekt.

Det er unødvendigt - altså med mindre at man åbenbart har en udslidt
Sierra 1,6 (med laserjusteret tændign) der går på 3 cylindre.

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 22:32

> Ved det ikke, måske fordi det er sjovt at se dig dumem dig gang på gang
> og udstilel dig selv ?

Måske.
Men natkjolen er stadig for mutter.

> Hvad er det at du finder "totalt i orden" ?

Præcisionindstillingen vha. laserteknik...

> Du ved intet om hvad det er.

Ikke i detaljer. Gør du ?
I såfald fortæl fortæl..

> Golf V med under 3 år på bagen - nej, det er vidst ikke hvad du mener

Den dårligste of em' all..

> Det ved du jo så ikke

Jo. Gør jeg faktisk.
Hammel er for de gamle.

> "Så går din bil mærkeligt, så prøv et additiv,
> gerne ABCON..det virker...jeg vil fremover
> køre med det konstant i tanken. "

Jeg skrev ikke, at jeg kørte med det altid.
Jeg har kun kendt produktet en 14 dages tid..
Jeg skrev, jeg vil køre med det fremover.
Du har det svært med nuancerne.

> [...]
> hjælp med sit alkoholproblem....

Nogle kan styre det, og så opfattes det som hygge.
Er det nødvendigt for at komme igang hver morgen,
så behøver det ikke engang være et problem.
En fyraftensbajer behøver heller ikke være et problem,
man kan være en hyggelig ting som afslutning på en varm dag.

> Det er dig der mener at der er flere forhold, men som sædvanlig så taler
> du udenom.

Jeg inviterer dig blot til at finde fler'.

> Det er unødvendigt - altså med mindre at man åbenbart har en udslidt
> Sierra 1,6 (med laserjusteret tændign) der går på 3 cylindre.

Min Polo gjorde det samme.
Dengang hed det Redex..)
Dvs. karburatoren var så ømfindig,
at var der det mindste gid den i stå
når man koblede ud og rykkede ved 80 km/t.

At Ford'en har været mere stabil både mekanisk
og kosmetisk er så en helt anden snak. I VW-tid
skulle Ford'en ha' været kasseret for 3 år siden..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-07 05:22

Egue skriver:

> Præcisionindstillingen vha. laserteknik...

Jo, men hvad er det de har gjort ?
Som du selv skriver ved du det ikke, men det lyder smart, så derfor
finder du det "totalt i orden".

> Den dårligste of em' all..

Ja, ja, helt sikkert.

Nej, den bedste af dem alle, men så længe du kun har en Sierra at køre
i, jkender du jo ikke til noget som moderne kørekomfort og udstyr.

> Hammel er for de gamle.

Nå. Hvor tit er det lige du er kommet i Hammel en fredag aften ?

> Jeg skrev ikke, at jeg kørte med det altid.

Nej du skrev du villle

> Jeg har kun kendt produktet en 14 dages tid..

Ja, det forstår jeg.

> Jeg skrev, jeg vil køre med det fremover.

Ja, ellers hopper bilen tilbage på 3 cylindre (hvilket den så er igen,
selvom du propper "EPO" på bilen).

> Du har det svært med nuancerne.

Nix.

> Nogle kan styre det, og så opfattes det som hygge.
> Er det nødvendigt for at komme igang hver morgen,
> så behøver det ikke engang være et problem.

Alkoholikerens udtalelse.

> At Ford'en har været mere stabil både mekanisk
> og kosmetisk er så en helt anden snak. I VW-tid
> skulle Ford'en ha' været kasseret for 3 år siden..

Muaahahahahhaha

Se dig omkring. Hvad kører der flest af på de danske landeveje. Sierra
eller Golf II.

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 21:33

> Jo, men hvad er det de har gjort ?

Nu kan jeg desværre ikke beskrive fremgansmåden fra A til Z, desværre.

> Som du selv skriver ved du det ikke, men det lyder smart, så derfor
> finder du det "totalt i orden".

Klart. Men måske det var meget normalt med den slags
teknologi da min var i produktion.

> Nej, den bedste af dem alle, men så længe du kun har en Sierra at køre
> i, jkender du jo ikke til noget som moderne kørekomfort og udstyr.

Ork jo. Jeg har medarbejdende familie hos både en Alfa- og Audi-forhandler
og har prøvet lidt forskelligt foruden et utal af kundebiler, som er
serviceret hos dem.
Og så er der jo lige kammy'ens fatter som har en geschâft i Silkeborg..)

> Nå. Hvor tit er det lige du er kommet i Hammel en fredag aften ?

Har du været i Hobro, har du været i Hong-Kong.
Jeg behøver ikke handle i ALTA for at vide,
der er dømt megadiscount.

> Nej du skrev du villle

Så en anden sag, ja.

> Ja, det forstår jeg.

Prima.

> Ja, ellers hopper bilen tilbage på 3 cylindre (hvilket den så er igen,
> selvom du propper "EPO" på bilen).

Hmm..den slap du ikke så godt fra som du håbede ? *S*.
-og måtte vende tilbage til EPO..)

> Nix.

Jo. Det kan ikke engang diskuteres.

> Alkoholikerens udtalelse.

Postulat. Sidst jeg drak...ej..hold op..du var lige
ved at få mig.)

> Muaahahahahhaha

Jep. Samme pleje og kørselsmønster om du vil.
Langt større træthed og forfald.

> Se dig omkring. Hvad kører der flest af på de danske landeveje. Sierra
> eller Golf II.

Se dig omkring. Hvad køer der flest af på de danske landeveje.
Gamle Sierra'er fra først i 80'erne eller tilsvarende Passat'er ??

http://www.chicorulez.com.br/imagens/carros/passataorulez.jpg
http://faq.ford77.ru/image/CL%202.3D%20'84.jpg

Iøvrigt har Ford 6 mod VW's sølle 2 modeller som årets
bil i danmark gennem tiderne. Og jeg behøver vel ikke
nævne, hvilket mærke som blev årets varebil 2007 i Danmark??
Eller løb med titlen, Van of the year 2001, 2003 og nu 2007 i Europa ?
Eller Årets campingrækker 2007 ? *S*...

Næh du..een gang Golf mand, altid Golf-mand.
Man har jo en hel del at forsvare..)

Se iøvrigt TOP 3 på seneste TUV-rapport.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-07 21:51

Egue skriver:

> Nu kan jeg desværre ikke beskrive fremgansmåden fra A til Z, desværre.

Nej, for du ved ikke hvad det betyder.

> Klart. Men måske det var meget normalt med den slags
> teknologi da min var i produktion.

Fint, her den forchromet mellemgasfordler ?

> Har du været i Hobro, har du været i Hong-Kong.
> Jeg behøver ikke handle i ALTA for at vide,
> der er dømt megadiscount.

Ergo har du aldrig været i Hammel kan jeg forstå.

> Se dig omkring. Hvad køer der flest af på de danske landeveje.
> Gamle Sierra'er fra først i 80'erne eller tilsvarende Passat'er ??

Passater.

> Iøvrigt har Ford 6 mod VW's sølle 2 modeller som årets
> bil i danmark gennem tiderne.

Juhuu, og Fiat har endnu flere. Er Fiat så en bedre bil end Ford ?

> Og jeg behøver vel ikke
> nævne, hvilket mærke som blev årets varebil 2007 i Danmark??

Transvit

> Eller Årets campingrækker 2007 ? *S*...

S-max

> Næh du..een gang Golf mand, altid Golf-mand.
> Man har jo en hel del at forsvare..)

Hvad ?

> Se iøvrigt TOP 3 på seneste TUV-rapport.

Hvor er Sierra henne ?

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 22:16

> Egue skriver:

> Nej, for du ved ikke hvad det betyder.

Jo. Justering af tændingen så alt er optimalt.
Jeg ku' også finde manualen og læse højt ??

> Fint, her den forchromet mellemgasfordler ?

Nej. VW'en havde chrom. Ford'en har
long-life kunststofdele..dog med en chromliste
som stadig er pæn og hel..

> Ergo har du aldrig været i Hammel kan jeg forstå.

Har temmelig sikkert kørt gennem til eet eller andet event
uden at ha' bemærket det på min færd..

> Passater.

Ja det SKAL man jo sige.
Jeg kan ikke huske, hvornår jeg har set anviste model Passat
i real life. Sierra'er findes i stykvis.

> Juhuu, og Fiat har endnu flere. Er Fiat så en bedre bil end Ford ?

Det viser bare, hvor lidt VW er med fremme.
FIAT var med til at færdigsy CommonRail
teknikken før den solgtes til Bosch.
Selv VW anvender nu CR og har indrømmet
teknikken er bedre og vil anvende det mere og mere.
Så Fiat har en teknik, VW anerkender...altså
bedre end deres eget PD som kun blev opfundet
så VW ikke sku' betale royalties til andre.
Så ja, Fiat er åbenbart bedre end VW.

> Transvit

Hehe..bilen som byggede England.

> S-max

> Hvad ?

At mærket er bagud og lever fedt på sit
image. Deres slogan var tidligere,
"Vi holder mere end vi lover".
Idag må det opfattes helt modsat.

> Hvor er Sierra henne ?

Ford er nr. 2 på listen.
Sierra er en Ford.
Golf er en VW.
VW er langt nede på listen.
Dyrtkøbt skrammel.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-07 22:41

Egue skriver:

> Jo. Justering af tændingen så alt er optimalt.
> Jeg ku' også finde manualen og læse højt ??

Det kunen du, men du vil stadigvæk ikek kunne forstå hvad laseren har
gjort.

> Har temmelig sikkert kørt gennem til eet eller andet event
> uden at ha' bemærket det på min færd..

Ergo har du aldrig været her.

Sjovt hvordan du så kan udtale dig om byen....

> Ja det SKAL man jo sige.
> Jeg kan ikke huske, hvornår jeg har set anviste model Passat
> i real life. Sierra'er findes i stykvis.

De Sierra jeg ser er af nyere generationer.
Der er ikek mange tilbage af de grimme runde - de er rustet væk.

> Det viser bare, hvor lidt VW er med fremme.

Nej, det viser at Fiat er en bedre bil end Ford i følge dine
"udregninger".

Ford har haft 1 bil som årets bil i de sidste 20 år.
Citroen 2
Skoda 2
Peugeot 3
Fiat 4

Altså alle mærker der i nyere tid har været mindst dobbelt så langt
fremme i skoene som Ford. Skoda endda i helt nyere tid, bygget på netop
VW teknik.

> FIAT var med til at færdigsy CommonRail
> teknikken før den solgtes til Bosch.

Nej, de har opfundet den.

> At mærket er bagud og lever fedt på sit
> image. Deres slogan var tidligere,
> "Vi holder mere end vi lover".
> Idag må det opfattes helt modsat.

Hvad var det du kører ?
Årets bil 1983 ?

> Ford er nr. 2 på listen.
> Sierra er en Ford.

Aha, hvad siger TÜV om en Sierra ?

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 23:20

> Det kunen du, men du vil stadigvæk ikek kunne forstå hvad laseren har
> gjort.

Manualen er på dansk.

> Ergo har du aldrig været her.

Fysisk måske..men mentalt nåede jeg vidst
ikke at omstille mig 100% til hvad det
var for en plet jeg ramte..måske endda
ved en fejl...

> Sjovt hvordan du så kan udtale dig om byen....

Der sker netop ikke noget Sjovt i byen..

> De Sierra jeg ser er af nyere generationer.

Ja. For det er jo en modelrække som levede
længe.

> Der er ikek mange tilbage af de grimme runde - de er rustet væk.

Dem som er blandt verdens 50 bedste automotive designs mener du

> Nej, det viser at Fiat er en bedre bil end Ford i følge dine
> "udregninger".

Hvordan ?

> Ford har haft 1 bil som årets bil i de sidste 20 år.

20 år ?
Jeg snakker snart 40 år.

http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/vidstedu/aaretsbil.htm

VW 2 stk. gennem snart 40 år

> Altså alle mærker der i nyere tid har været mindst dobbelt så langt
> fremme i skoene som Ford. Skoda endda i helt nyere tid, bygget på netop
> VW teknik.

Men modermærket formår ikke rigtigt noget på helt egen hånd.
Ikke sært, Skodafabrikken anses for den del
af koncernen, som har størst kontrol mht.
kvalitet. Flere mærker anvender samme
råvarer, men sørgerligt selv moderfirmaet
ikke formår at overgå sine billigere søskende...

> Nej, de har opfundet den.

CommonRail prototyperne er fra 60'erne.
Forfinet gennem tiderne af flere
og købt af Bosch i sidste ende,
som gjordet det modent
til masseproduktion.
"The modern ECU controlled common rail system whilst working on the same
principle, is controlled by an electronic control unit which opens each
injector electronically, rather than mechanically. This was extensively
prototyped in the 1990s, with collaboration between Magneti Marelli, Centro
Ricerche Fiat and Elasis. After research and development by the Fiat Group,
the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for
completion of development and making suitable for mass-production"

Så FIAT opfandt ikke CR teknikken, men forfinede den blot til det vi kender
idag.
Og teknikken anvendes først i Alfa 159 JTD:

> Hvad var det du kører ?
> Årets bil 1983 ?

Ja.
Een af årenes biler...6 ialt fra Ford. 2 fra VW...

> Aha, hvad siger TÜV om en Sierra ?

Sierra er blot en Ford-model i en lang række
som har medvirket til at høste de fine resultater vi ser idag.
Kvalitet, erfaring og know-how går i arv fra model til model.
Sierra produceredes forresten på samme fabrik som den nye Mondeo 2007...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-07 05:07

Egue skriver:

> Manualen er på dansk.

Og alligevel aner du ikke hvad laseren har gjort. Men det lyder sjet..

> Der sker netop ikke noget Sjovt i byen..

Du aner intet.

> Ja. For det er jo en modelrække som levede
> længe.

Hvad ?

VW golf startede 6 år før Sierra og lever endnu.
Toyota Corolla har haft 40 års jubilæum.
Sierra nåede 11.

> Dem som er blandt verdens 50 bedste automotive designs mener du

Ja, de er rustede væk.

> 20 år ?
> Jeg snakker snart 40 år.
>
> http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/vidstedu/aaretsbil.htm
>
> VW 2 stk. gennem snart 40 år

Juhuuu, Fiat 10 stk.

> [...]
> kvalitet. Flere mærker anvender samme
> råvarer, men sørgerligt selv moderfirmaet
> ikke formår at overgå sine billigere søskende...

In your dreams.

> After research and development by the Fiat Group,
> the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for
> completion of development and making suitable for mass-production"

Tak.

> Ja.
> Een af årenes biler...6 ialt fra Ford. 2 fra VW...

Juhuu og kørte jeg Fiat Multipla kunne jeg sige det samme.
Eller en Simca 1307 (nok en af de eneste biler der ruster _mere_ end en
Ford)

> Sierra er blot en Ford-model i en lang række
> som har medvirket til at høste de fine resultater vi ser idag.

Hvilke resultater ?
At Escort, Sierra, Ka, Modeo ruster væk blandt hænderne på folk ?

> Kvalitet, erfaring og know-how går i arv fra model til model.

Cool, hvor meget Sierra tror du selv der er i nutidens Mondeo ?

> Sierra produceredes forresten på samme fabrik som den nye Mondeo 2007...

Og ?
HVornår har produktion som for 30 år siden skabt kvalitet i dag ?

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 08:55

> Egue skriver:

> Og alligevel aner du ikke hvad laseren har gjort. Men det lyder sjet..

sjet ?

> Du aner intet.

Aner alt.
Hammel..tsk...

> Hvad ?

Længe.

> VW golf startede 6 år før Sierra og lever endnu.

Escort kom længe før Golf.
Escort lever stadig, blot med nyt friskt navn.
Golf er for de gamle og satte.

> Toyota Corolla har haft 40 års jubilæum.
> Sierra nåede 11.

Som navn.
Toyota startede med at fremstille symaskiner..

> Ja, de er rustede væk.

Hvad ?

40 år ?

> Juhuuu, Fiat 10 stk.

> In your dreams.

Det er jo sandt. Derfor du cutter af. Set mange gange før.

> Tak.

Tak ?

> Juhuu og kørte jeg Fiat Multipla kunne jeg sige det samme.
> Eller en Simca 1307 (nok en af de eneste biler der ruster _mere_ end en
> Ford)

VW...2 stk hehe..intet innovativt eller nyskabende ??

> Hvilke resultater ?

Bla. arven op til den nye Mondeo som er klassens mest
komfortable støjmæssigt samt køredynamiske.

> At Escort, Sierra, Ka, Modeo ruster væk blandt hænderne på folk ?

Nej.

> Cool, hvor meget Sierra tror du selv der er i nutidens Mondeo ?

Arvemassen.
Hvad med Golf 1974 og 2007 ?

> Og ?

Arven..

> HVornår har produktion som for 30 år siden skabt kvalitet i dag ?

Arv og historie.
Noget VW ikke har ret meget af.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 10:40

"Egue" <-> skrev :

>Arvemassen.

Hvilken arvemasse mener du ?

motorer ?

karosseri ?

Sierra var tiltænkt tværstillet motor, og forhjulstræk - men man
betænkte sig alligevel, på trods at at have haft det tidligere, med
rimelig success

Karossen, well, Sierraen var nok aerodynamisk, men langtfra new_edge
stilen - Sierra'en var nok affødt fra proben's design af alle.

Kigger jeg på Sierra kontra Mondeo, er der absolut intet i mondeo, der
minder mig om tidligere biler, fra den kant (bortset fra ovalen i
kølergitteret)

Snakker man derimod om mustangen, kan man i den nye tydeligt se arven
fra 64'eren.

Just my 0.02$

--
Jan_stevns

Fra : Tom

Dato : 10-06-07 12:49

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> Nej.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D6B42A85-44E1-4FE7-AEC9-62D262A171C9/0/1417.pdf

Sådan kan man blive ved med at smide dok. ind og alligevel siger olsen at de
ikke ruster

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-07 12:50

Egue skriver:

> sjet ?

Sejt.

> Aner alt.
> Hammel..tsk...

Ja, netop.

> Escort kom længe før Golf.

Og ?

> Escort lever stadig, blot med nyt friskt navn.

Nej, Escorten er død og begravet for længe siden.

Ellles kan jeg jo bare påstå at golfen er en videreudvikling af boblen,
så er Escort jo bare en ungersvend ved siden af.

> Golf er for de gamle og satte.

Ja, misundelse er en grim ting....

> Toyota startede med at fremstille symaskiner..

Ja, når der er andre der kan overgå Ford med noget, så taler du udenom.

> Tak ?

Design and development by Fiat group.

> VW...2 stk hehe..intet innovativt eller nyskabende ??

Masser.

Men det er fint at du gerne vil have klassificeret din Sierra blandt
biler som Fiat Ritmo, Simca 1307/8 og Fiat Uno. Det er åbenbart biler
_du_ finder på højde med en Sierra (det gør jeg vel egentligt også).

> Bla. arven op til den nye Mondeo som er klassens mest
> komfortable støjmæssigt samt køredynamiske.

Der er _intet_ Sierra i en mondeo. - intet.

> Arvemassen.

Intet

> Hvad med Golf 1974 og 2007 ?

Intet.

> Arven..

Jeg kan se at du går noget op i arv.

> Arv og historie.
> Noget VW ikke har ret meget af.

Muuuuahahahhahahahaha

Fra : Tom

Dato : 10-06-07 12:58

> Der er _intet_ Sierra i en mondeo. - intet.

Næh jeg kan heller ikke lige se hvad det er de har til fælles. Det eneste
jeg kan komme på er Ford emblemet og så at mondeo mk1 og mk2 har samme
fælgmål som sierra så man KUNNE bytte fælge. Men derfra og til at sige at de
to biler har noget til fælles er nok noget af en tilskyndelse. Jeg kan ikke
komme i tanke om noget som helst ellers som de to modeller deler. Hverken
motor, gearkasse, karosse, udstyr eller for den sags skyld bare pærene til
for og baglys er heller ikke de samme

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 08-06-07 19:19

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> Sierra produceredes forresten på samme fabrik som den nye Mondeo 2007...

Sierra er produceret i Köln og England, du kan selv kigge på typeskultet i
din bil. Mondeo produceres i Genk og det blev de første mondeo'er også.
http://www.motorauthority.com/cars/ford/ford-mondeo-production-starts-in-belgium/

Mondeo er dog også ind imellem blevet lavet i kõln for at kunne følge med
efterspørgslen

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 09:31

> "Egue" <-> skrev i en meddelelse

> Sierra er produceret i Köln og England, du kan selv kigge på typeskultet i

manufactured in Germany, Belgium, and the United Kingdom, although also
assembled in Argentina, Venezuela, South Africa, and New Zealand.

Fra : Tom

Dato : 10-06-07 12:50

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> manufactured in Germany, Belgium, and the United Kingdom, although also
> assembled in Argentina, Venezuela, South Africa, and New Zealand.

.....og duratec 2.5 motoren som bliver fremstillet i usa sammen med
tomatkasserne

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 08-06-07 19:15

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:46686FA9.24AFA23B@du.kan.finde.den...

> Jo. Justering af tændingen så alt er optimalt.
> Jeg ku' også finde manualen og læse højt ??

Optimalt er et stort ord i denne sammenhæng. Tændingssystemet i en Sierra er
altså stadig halvt mekanisk med mekanisk vacumavancering.....dette er et
fuldt elektronisk tændingsanlæg temmelig underlegen...set med den viden vi
har i dag.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 09:27

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse news:46699c87$0$15898
> [...]
> et fuldt elektronisk tændingsanlæg temmelig underlegen...set med den viden

Det sjove er samtidigt, at flere og flere har problemet
med elektronikken som ganske let kommer ud af justering
med dårlig motorgang tilfølge.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-06-07 22:51

> Egue skriver:

> Nej, for du ved ikke hvad det betyder.

Det er da tykfilmsmodstandene på tændingsmodulet der er laserjusterede.
(måske

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-07 05:07

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Det er da tykfilmsmodstandene på tændingsmodulet der er laserjusterede.
> (måske

Eller ?

Fra : Tom

Dato : 08-06-07 19:23

> "Uffe Bærentsen" skriver:

> Eller ?

.....en and
Ford bruger samme fis om ST200 som benytter teknologi udvilket af rumfarten
og specielle titanium legeringer af ventilerne....blah blah blah )

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 29-05-07 21:51

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> En nyere VW kører såmænd bedst på en benzintype
> vi ikke engang har i landet...utroligt det burde
> være nødvendigt med sådanne et moderne køretøj...

Jep og din bil sviner sådan ca. 10 gange så meget som en moderne bil med
katalysator, så sådan har udviklingen ført os ind i det 21. århundrede

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 08:43

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Jep og din bil sviner sådan ca. 10 gange så meget som en moderne bil med
> katalysator, så sådan har udviklingen ført os ind i det 21. århundrede

Den er godkendt af myndighederne, ja.,o))
Og med sine snart 22 år har omkostningerne og energiforbruget
været mindre, som hvis jeg har købt 2 biler @ 11 år og de
så kasseres.

Fra : Tom

Dato : 03-06-07 09:11

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> Den er godkendt af myndighederne, ja.,o))

Ja men det blev den ikke i dag fordi den slet ikke kan opfylde lovens
minimumskrav til emmision. Det er en bil fra et andet årtusinde

> Og med sine snart 22 år har omkostningerne og energiforbruget
> været mindre, som hvis jeg har købt 2 biler @ 11 år og de
> så kasseres.

Jeg har heller ikke indtrykket af at din bil bliver brugt så forfærdelig
meget

Men det er fint nok at man ikke smider sine biler ud før de er udtjent.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 21:51

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse news:4662778f$0$15882

> Ja men det blev den ikke i dag fordi den slet ikke kan opfylde lovens
> minimumskrav til emmision. Det er en bil fra et andet årtusinde

Præcis. Samme kan man sige om nutiden biler om 22 år....

> Jeg har heller ikke indtrykket af at din bil bliver brugt så forfærdelig
> meget

Den kører vel 500 km hver weekend. Thats it.

> Men det er fint nok at man ikke smider sine biler ud før de er udtjent.

Nej man kan jo lappe til evig tid.,o)

Fra : Tom

Dato : 03-06-07 22:58

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Præcis. Samme kan man sige om nutiden biler om 22 år....

Næh )

> Den kører vel 500 km hver weekend. Thats it.

Og min kører HVER dag 2x5 Km til arbejde plus alt det andet. På 10 år er det
blevet til 337.000 Km.

> Nej man kan jo lappe til evig tid.,o)

Jah ind til man ikke gider mere

--
Tom

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 05-06-07 16:25

Egue wrote:
> [...]
> den fik lidt pedal. Ved en mindre pause efter
> frakørslen på motorvejen gik den simpelthen
> som en ny(ere) motor. Fuldstændigt jævnt i tomgang

Jeg vil godt lige advare om bare at køre videre på 3 cylindre*. HVIS det
er et kortsluttet tændrør (som jeg engang har prøvet i min bil), så
kommer der masser af frisk benzin lige ned i katalysatoren... tjek
_altid_ tændrørene når motoren fejltænder! Mit tændrør kortsluttede ved,
at et lille stykke koks havde sat sig mellem elektroderne.

*) Det gælder kun hvis din bil har katalysator.

-Thomas Jørgensen.

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 20:31

"Thomas Jørgensen" <thomas@no-spam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil godt lige advare om bare at køre videre på 3 cylindre*. HVIS det
> er et kortsluttet tændrør (som jeg engang har prøvet i min bil), så
> kommer der masser af frisk benzin lige ned i katalysatoren...

Nej. For jeg ejer ingen katalysator.
Mit problem er benzinens rensende effekt
i cylindren med rivninger til følge. Derfor
jeg kører med Tec2000 for en sikkerhedsskyld,
SELVOM jeg er fuldt klar over, det er usundt.

Har også tænkt på skæv varmeudvikling.

Men nu har jeg kørt ca. 1200 km. på 3 cylindre og skal
køre 500 kommende week-end. Værkstedet har ikke tid før desv.

Ved 90 mærkes intet. Men acc. op omkr. de 80
ryster den som en våd hund. Skal på værksted næste uge.
Var bilen spritny og med lave tolerancer og generel mere
"hårdt pumpet" og 'svag' og følsom, turde jeg heller ikke.
Men jeg er dog sikker på det ikke er et problem ellers.

> tjek
> _altid_ tændrørene når motoren fejltænder! Mit tændrør kortsluttede ved,
> at et lille stykke koks havde sat sig mellem elektroderne.

Du har ret. Hellere få det fikset. Det er jo et dårligt tegn uanset hvad
og dyrt i benzin i teorien.

> *) Det gælder kun hvis din bil har katalysator.

-ok, overså jeg tidligere.,o)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-07 21:32

Egue skriver:

> Men nu har jeg kørt ca. 1200 km. på 3 cylindre og skal
> køre 500 kommende week-end. Værkstedet har ikke tid før desv.

Jamen hov, skrev du ikke lige i det første indlæg at Abcon og en tur på
motorvejen havde kureret din rysten?

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 22:35

> Jamen hov, skrev du ikke lige i det første indlæg at Abcon og en tur på
> motorvejen havde kureret din rysten?

Nej.

Jeg vil ha' karburatoren blæst ren og skiftet benzinfiltret.
Jeg ryster ikke. Bilen gik på 3 cylindre og rystede
ved acc. omkring 80 km/t.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-07 05:28

Egue skriver:

Derefter skrev du Onsdag den 7. juni:
"Men nu har jeg kørt ca. 1200 km. på 3 cylindre og skal
køre 500 kommende week-end. Værkstedet har ikke tid før desv.

Ved 90 mærkes intet. Men acc. op omkr. de 80
ryster den som en våd hund."

Kan du bestemme dig ?

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 21:34

> [...]
> køre 500 kommende week-end. Værkstedet har ikke tid før desv.
>
> Ved 90 mærkes intet. Men acc. op omkr. de 80

Op omkring.
Alle mekanismer i bevægelse har
deres resonanspunkt. Jeg kører sjældent 80 km/t.
Så deet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-07 21:51

Egue skriver:

> Op omkring.
> Alle mekanismer i bevægelse har
> deres resonanspunkt. Jeg kører sjældent 80 km/t.
> Så deet.

Øøøøh, hvad ?

Kan du bestemme dig for om den ryster eller ej.

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 22:17

> Egue skriver:

> Øøøøh, hvad ?

Selvforklarende.

> Kan du bestemme dig for om den ryster eller ej.

Du siger den ryster.
Jeg skrev, den ryster når jeg passerer ca. de 80
var det vidst jeg skrev, men ved 90 var der intet
at bemærke. Så nej, den ryster ikke ved jævn fart.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-07 22:43

Egue skriver:

> Du siger den ryster.
> Jeg skrev, den ryster når jeg passerer ca. de 80
> var det vidst jeg skrev, men ved 90 var der intet
> at bemærke. Så nej, den ryster ikke ved jævn fart.

Du skrev at rystelserne ved 80 var der, så hældte du Abcon på og det
forsvandt, nu er det der igen.

Mon snart du skal hve gang i laserjusteringen ?

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 23:24

> Du skrev at rystelserne ved 80 var der, så hældte du Abcon på og det
> forsvandt, nu er det der igen.

Jeg skrev, den ryster op til omkring 80
og over 80 ryster den ikke, lige for at svare
på dit oprindelige spørgsmål/udsagn.

> Mon snart du skal hve gang i laserjusteringen ?

6 modeller gennem årene....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-07 05:09

Egue skriver:

> [...]

køre 500 kommende week-end. Værkstedet har ikke tid før desv.

Ved 90 mærkes intet. Men acc. op omkr. de 80

Oprindeligt rystede den under 80, det har du så skrevet at den gør igen.
Kan du bestemme dig ?

> 6 modeller gennem årene....

Med laserjustering - det er fedt !

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 08:57

> Ved 90 mærkes intet. Men acc. op omkr. de 80
> ryster den som en våd hund."
>
> Oprindeligt rystede den under 80, det har du så skrevet at den gør igen.
> Kan du bestemme dig ?

Den ryster når der er tryk på cylindrene
og det er der op gennem de 80, og planer
man ud er der intet tryk og den går som
normalt, dvs. ingen RYSTEN.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-07 12:51

Egue skriver:

> Den ryster når der er tryk på cylindrene
> og det er der op gennem de 80, og planer
> man ud er der intet tryk og den går som
> normalt, dvs. ingen RYSTEN.

Kan du bestemem dig ?

Fra : Tom

Dato : 08-06-07 19:25

> Egue skriver:

> Du skrev at rystelserne ved 80 var der, så hældte du Abcon på og det
> forsvandt, nu er det der igen.

Måske han bare har spildt noget McDonalds dressing på hjulene som har givet
uballancen?

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-07 19:32

Tom skriver:

> Måske han bare har spildt noget McDonalds dressing på hjulene som har givet
> uballancen?

Nok nærmere cheeseburgerpapir omkring en aksel....

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 09:32

> Tom skriver:

> Nok nærmere cheeseburgerpapir omkring en aksel....

Smed iøvrigt noget ud af vinduet igår.
½ ltr. brik Sun-C samt noget køkkenrulle...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-07 12:52

Egue skriver:

> Smed iøvrigt noget ud af vinduet igår.
> ½ ltr. brik Sun-C samt noget køkkenrulle...

Nå, du så en anden Sierra og skulle lige have taget trykket på
"ratlåsen", før du kunne komme videre ?

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 08-06-07 16:34

Egue wrote:

> [...]
> "hårdt pumpet" og 'svag' og følsom, turde jeg heller ikke.
> Men jeg er dog sikker på det ikke er et problem ellers.

En bil som kun tænder på 3 cylindre har næsten ingen ydelse. Hvis du
tror at den kun tænder på 3 cylindre, og "næsten" ikke kan mærke det ved
90km/t, så tager du godt nok fejl. Den tænder på 4 cylindre, og fejlen
er nok bare noget andet.

-Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 08:58

> [...]
> tror at den kun tænder på 3 cylindre, og "næsten" ikke kan mærke det ved
> 90km/t, så tager du godt nok fejl. Den tænder på 4 cylindre, og fejlen

Desv. nej.