Saxo 1.4 99 - ABS Controller Stik forbinde~
Fra : Flerbizky@gmail.com

Dato : 23-05-07 16:34

Nu har vores ABS lampe lyst lige lovlig længe, så i forb. med at den
skal synes må jeg nok hellere kigge på det. Jeg har konstateret at en
funktionsdygtig ABS sensor skal måle omkring 1080 Ohm. Vores (dvs. 3
af dem) måler 1120 - Men det er målt i stikket ved ABS controlleren.
Problemet er at jeg ikke kan finde en beskrivelse af stikket - ABS er
nemlig næsten ikke omtalt i min Haynes manual, og har ikke lige adgang
til Citroens egen.

I stikket er det den ABS sensor der forbinder til ben 18 & 19 det
drejer sig om...

Håber nogen kan kaste lys over sagen.

På forhånd tak & Mvh,
Steffen

Fra : Brian

Dato : 23-05-07 19:15

Autodata's løsning er at ledningerne i multistikket skal loddes sammen.

Fra : Mikker

Dato : 23-05-07 21:00

Flerbizky@gmail.com skrev:
> [...]
> til Citroens egen.
>
> I stikket er det den ABS sensor der forbinder til ben 18 & 19 det

Hej

Jeg forstår ikke helt det du skriver....

Jeg har prob. med venstre baghjuls føler....

Jeg har 3 der måler ca. samme som dine, men den sidste har over 2 MOhm.

Hvad vil du ellers vide om stikket...jeg kan måske hjælpe dig, men har
desværre ikke adgang til info før fredag..... (hvis abs stik er samme
som fra Xantia ´99 har jeg det her), men skriv lige hvad info du mangler

Hygge

Mikker

Fra : Flerbizky@gmail.com

Dato : 23-05-07 21:57

On May 23, 9:59 pm, Mikker <n...@virker.ej> wrote:

> [...]
> desværre ikke adgang til info før fredag..... (hvis abs stik er samme
> som fra Xantia ´99 har jeg det her), men skriv lige hvad info du mangler

Problemet er - At jeg har fundet stikket (flot ikke ) hvor de 4
følere går ind i ABS Controller dimsen, men at jeg ikke ved hvilke af
de 4 parsnoede sæt der går til hvilken føler.

Og hvis noget måler over 2Mohm er det typisk det samme som afbrudt,
hvor der så er et eller andet sted der sidder noget der fører en lille
smule strøm (snavs m. metalstøv eller lign. fx.).

Det jeg mangler er en beskrivelse af hvilke ben der går til hvad...
Jvf. den her tråd, så passer Xantia stikket helt hen i vejret med det
i Saxo'en :
http://groups.google.com/group/alt.autos.citroen/browse_thread/thread/ad21277d064788a7/96cb3487562e7646?lnk=st&q=citroen+abs+sensor&rnum=6#96cb3487562e7646
Stikket i Saxo'en har kun 24 ben + 4 store forbindelser som jeg ikke
aner hvad bruges til, da jeg går ud fra moduleringen sidder i selve
boksen som bremse slangerne også kommer ud fra...

Men jeg vil meget gerne se tegningen / diagrammet alligevel !..

Mange tak & Med venlig hilsen,
Steffen