Re: Spøgelsesbilist eneste overlevende...
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-05-07 14:48

On 23 Maj, 09:58, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:
> Føren af bilen med de 4 i kan have troet at det var en forhindring og
> så er det vel meget naturligt at vælge overhalingsbanen.

Den kan jeg ikke følge. Hvordan kan lys fra forlygter på en modkørende
blive opfattet som en forhindring?

> Og hvis begge biler har kørt 120-130 så kommer de altså mod hinnanden
> med 240-260 km/t så er der altså ikke meget tid til at undvige når man
> indser at det er helt helt galt det her.

Desuden var det i en højrekurve, dvs, spøgelset er formentlig ret tæt
på før det går op for føreren af den anden bil at det er et spøgelse
og ikke bare en normal modkørende. Hvis begge biler har kørt 110km/t
(jeg tror de har kørt hurtigere) har de nærmest sig hinanden med 61m/
sek - mit gæt er der højest er gået 3-4 sek fra de har opdaget der var
noget galt til de blev ramt hvis de overhovedet har nået at opfatte
faren. Hvis de, som du antager, har kørt 130 begge to er det omkring
70m/sek de nærmer sig hinanden med hvilket blot gør reaktionstiden
endnu kortere.