Afgift for Yamaha XJ 650 1983
Fra : Søren Ottosen

Dato : 05-07-01 10:46

Hej NG!

Er der nogen der har erfaring med hvor stor afgiften vil være på en Yamaha
XJ 650 fra 1983 i en rimelig pæn stand, den har gået 37.000km

Søren Ottosen

Fra : Armand

Dato : 06-07-01 16:51

Søren Ottosen <soreotto@post4.tele.dk> skrev i en
> Er der nogen der har erfaring med hvor stor afgiften vil være på en
Yamaha
> XJ 650 fra 1983 i en rimelig pæn stand, den har gået 37.000km

Generelt skønnes afgiften til at skulle dække 60% af den for tiden
værende brugtpris!
Hvis man forudsætter at brugtprisen for en sådan XJ 650 er 25.000,- kr,
vil afgiften (depositum'et) blive ca. 15.000,- kr.
Dertil kommer en efter- (fortrisvis tilbage-) regulering á et par
tusinde kr!
For at bevare overskuddet i en egenimport, og dét skulle jo være
argumentet for at handle så omstændigt, er mit generelle tip til
afsøgning af egenimport-mulighed, at focusere på priser der er på 1/3 af
det danske brugtprisleje.
Går vi stadig ud fra de 25.000,- kr vil det sige at en udenlandsk model
ikke bør koste over 8.300,- kr!

--
Armand.