Thomas Lykkeberg wrote:
>
> Og det skal du og en flok retsskafne mennesker så afgøre eller hur'?
> Det kunne da være interessant at vide hvad du mener "gør en forskel"?
>
Hold nu op... du ved udemærket godt hvor man typisk møder en fotovogn...
ellers synes jeg du skulle kigge noget bedre efter. Det kan godt være der er
enkelte undtagelser, men jeg har endnu ikke set en fotovogn ved f.eks. en
skole... politiet viser ganske vidst lige ansigt den første skoledag, men så
er det bal også forbi, for der er sgu ikke penge nok i det. Ydermere har jeg
to eksempler på betjente der, uafhængigt af hinanden, har udtalt at de
sætter fotovognene der hvor hastighedsgrænserne ikke stemmer overens med de
faktiske forhold. Jeg ser det selv gang på gang på gang og jeg tvivler på
fremgangsmåden er ret meget anderledes andre steder. Du efterlyser steder
hvor jeg mener det gør en forskel at holde farten nede: Foran skoler, i
områder med generelt dårlig oversigt, lige foran bakker, ved kryds med
dårlig oversigt og i bymidter, hvor cyklister, gående og bilister er
sammenblandet kunne være udemærkede forslag.
> Sikkert, men bliv du da bare i den tro. Prøv at regn lidt på tingene,
> så vil du sikkert finde ud af at det så absolut ikke er en
> pengemaskine, men derimod en "udgiftsnedsætter". Kig evt. på
> statistikkerne på
www.politi.dk, her kan man se at der er mellem 6000
> og 8000 tilskadekomne i trafikken om året (ud af dem bliver 300-400
> dræbt). Hvad tror du det koster det offentlige system at "behandle"
> alle disse mennesker? Det er vel et dokumenteret faktum at for høj
> fart er skyld i personskader, eller hur'? Antallet af bøder i
> forbindelse med overtrædelser af færdselsloven er heller ikke
> imponerende, det kan umuligt give et overskud når man kigger på den
> politimæssige indsats der ligges i inddrivelsen.
>
For det første vil intet antal af fotovogne nedbringe antallet af
trafikdræbte væsentligt, da det ikke er farten der er årsagen til ulykker,
men uopmærksomhed og generelt hjernedød kørsel. Dernæst er det meget brugt
at anvende pensionerede betjente i pengemaskinerne for at holde belastningen
af mandskabet nede. Jeg er ikke i tvivl om at det koster samfundet mange
penge at behandle tilskadekomne, jeg har aldrig påstået andet. Nu tillader
jeg mig i øvrigt at mene at 300 trafikdræbte (hvor tragisk det end er), er
ret pænt, trafikmængden taget i betragtning. Man kan altid hævde at selv én
dræbt er for meget, men så skal man nok snarere overveje om vi overhovedet
skal have lov at køre bil.
--
mvh.
Kim Frederiksen
Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)