Re: Att. Møller Re: Spøgelsesbilist eneste~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-05-07 11:07

On 23 Maj, 10:11, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> [...]

Jo det er rigtigt.
Hvis jeg kører mod dig med 130 km/t og du kører mod mig med 130 km/t
mindskes afstanden imellem os med 260 km/t.
Har intet at gøre med sammenstødshastigheden eller energien i
sammestødet.

> Here we go again!

Desværre
Læg du blot cola'en på køl igen og pak chips'ene væk.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Thomas

Dato : 23-05-07 16:13

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
mindskes afstanden imellem os med 260 km/t.
Har intet at gøre med sammenstødshastigheden eller energien i

Hej

Hvor forsvinder den kinetiske energi fra den ene vogn så hen ?

Ikke for at være "fræk", jeg er selv ingen fysikhaj, men kan kun undre mig
meget over dette....... emnet har været oppe og vende herinde før, har
vist selv spurgt tidligere

Mvh

Thomas

Fra : N/A

Dato : 23-05-07 16:34

Fra : Thomas

Dato : 23-05-07 16:34

"Møller" <eamz@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> link:
> http://www.walter-fendt.de/ph14dk/collision_dk.htm
>
> (husk at hvis de skal køre sammen "-" )
>
> Jeg troede ellers at det var debatteret udførlig her og i dk.videnskab,
> men
>
> Identiske biler med ens hastighed der kører hver sin vej har ens kinetisk
> energi før stødet, og går vi ud fra, at begge biler står stille efter
> sammenstødet, er den kinetiske energi nok også ens = 0 J der er jo ingen
> bevægelse. Al energi er omsat til varme i deformationerne.
>
> kan du acceptere det, eller søg tilbage eller prøv i dk.videnskab

Jo jeg prøver at acceptere.... men hvis nu den ene kun har kørt halvt så
hurtigt som den anden , må der vel komme færre deformationer og ikke mindst
i det tilfælde hvor den ene bil står stille........

Men jeg skal nok tjekke linket ud og se om jeg bliver klogere

Mvh

Thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-05-07 07:58

On 23 Maj, 17:13, "Thomas" <bambanosFJ...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> sammestødet.
>
> Hej
>
> Hvor forsvinder den kinetiske energi fra den ene vogn så hen ?

Det har jeg slet ikke taget stilling til, men det er da logisk nok at
jo hurtigere man kører jo hurtigere møder man forhindringen og jo
alvorligere kommer man til skade, både udenpåog indre organer.