Re: ufatteligt
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-05-07 08:53

On 23 Maj, 08:46, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Dig om det, jeg vil da heller ikke påstå at det var en "klog" handling
> manden foretog sig
> Men han kan jo sagtens tænkes at værer et intelligent menneske
> der bare har en sygdom som han ikke kan styrer.

Så må han enten vælge bahndling eller holde sig fra rattet.
Det er ikke en undskyldning at bare fordi man er alkoholiker så er de
i orden at køre bil beruset.

> Bare at se verden i sort/hvidt er for let og unuanceret for mig.

Når der er tale om spirituskørsel og spøgelsesbillisme så er verden
sort/hvid for mig.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : pwh

Dato : 23-05-07 09:23

Christian B. Andresen, skrev:

> Så må han enten vælge bahndling eller holde sig fra rattet.

Enig, men han skal jo først erkende at han evnt er alkoholiker,
det er vist tit der problemet ligger, altså i erkendelsen.

> Det er ikke en undskyldning at bare fordi man er alkoholiker så er de
> i orden at køre bil beruset.

Det er der vel heller ingen der har påstået.
Men det kunne værer en forklaring, som nok er bedre end
bare at sige at manden er dum.

> Når der er tale om spirituskørsel og spøgelsesbillisme så er verden
> sort/hvid for mig.

Det er jo også det letteste.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-07 16:58

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
> Men det kunne værer en forklaring, som nok er bedre end
> bare at sige at manden er dum.

Han er dum!

> Det er jo også det letteste.

Jeg mister også alle farvene når der tales om spøjelser og spritbillisme.

/HB

Fra : pwh

Dato : 23-05-07 17:57

HB, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
>
> Han er dum!

Sikkert

> Jeg mister også alle farvene når der tales om spøjelser og
> spritbillisme.

Det jeg mener er at det er nemmere at gører noget ved et problem
hvis man forstår baggrunden.
Vi kan jo desværrer ikke bare nakkeskyde alle sprit/spøgelsesbilister,
men må nok løse problemet på anden måde

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-07 18:31

> [...]
> hvis man forstår baggrunden.
> Vi kan jo desværrer ikke bare nakkeskyde alle sprit/spøgelsesbilister,

Nu er det jo ikke alle sprit/spøgelses billister der er alkoholikere. Nogle
er simpelthen bare dumme nok til at køre, og med hovedet under armen tænker
de " den går jo nok".

Som jeg startede med at skrive, så kender hverken du eller jeg baggrunden
for mandens promille lige netop den dag.

Jeg forstår skam godt hvad du mener hvis der er tale om alkoholisme og mht.
at løse problemet på anden vis

/HB