|
| Ford Puma for og imod Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 22-05-07 15:33 |
|
Nogen der har noget på subj.
Jeg har kørt en tur i den, den kører godt nok med mange omdrejninger - 3.000
ved 100 km/t.
Reservedelsindex (Ford Esbjerg vidste ikke hvad det var!)?
Og lige til dem der står klar til at hakke på mig - det er ikke til mig, det
bliver en konebil :)
--
Per, Esbjerg
| |
Brian (22-05-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 22-05-07 16:09 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4652ff25$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen der har noget på subj.
>
> Jeg har kørt en tur i den, den kører godt nok med mange omdrejninger -
> 3.000 ved 100 km/t.
>
> Reservedelsindex (Ford Esbjerg vidste ikke hvad det var!)?
>
> Og lige til dem der står klar til at hakke på mig - det er ikke til mig,
> det bliver en konebil :)
1.4i med 90hk skal tage nogle "vindinger" :)
http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=339
| |
Per Henneberg Kriste~ (22-05-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 22-05-07 16:30 |
|
Brian wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:4652ff25$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> 1.4i med 90hk skal tage nogle "vindinger" :)
> http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=339
Det er en 1.7.
Men jeg forstår ikke hvorfor VW lige kom ind i den test :)
--
Per, Esbjerg
| |
Brian (22-05-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 22-05-07 16:56 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:46530c80$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Brian wrote:
>> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
>> meddelelse news:4652ff25$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> 1.4i med 90hk skal tage nogle "vindinger" :)
>> http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=339
>
> Det er en 1.7.
Okay, så er det fordi det er en slags GTI, GSI osv. De er ofte gearet lavt
så de er kvikkere i acceleration, men lav topfart.
> Men jeg forstår ikke hvorfor VW lige kom ind i den test :)
Nej det må vidst være en smutter :)
| |
TheTransporter (23-05-2007)
| Kommentar Fra : TheTransporter |
Dato : 23-05-07 14:01 |
|
On Tue, 22 May 2007 16:33:00 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:
>Nogen der har noget på subj.
>
>Jeg har kørt en tur i den, den kører godt nok med mange omdrejninger - 3.000
>ved 100 km/t.
Det ligger min Nissan da også på ;). Sådan er det med 1,6-1,7'ere. De
skal have nogle omdrejninger for at lave noget :P
---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
| |
ShutEye (23-05-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 23-05-07 17:30 |
|
>>Jeg har kørt en tur i den, den kører godt nok med mange omdrejninger -
>>3.000
>>ved 100 km/t.
>
> Det ligger min Nissan da også på ;). Sådan er det med 1,6-1,7'ere. De
> skal have nogle omdrejninger for at lave noget :P
Hmm min er kun på 1,4 og ligger omkring 2600 ved 100 (begge dele i følge
bilens instrumenter)
| |
TheTransporter (24-05-2007)
| Kommentar Fra : TheTransporter |
Dato : 24-05-07 11:13 |
|
On Wed, 23 May 2007 18:29:34 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:
>>>Jeg har kørt en tur i den, den kører godt nok med mange omdrejninger -
>>>3.000
>>>ved 100 km/t.
>>
>> Det ligger min Nissan da også på ;). Sådan er det med 1,6-1,7'ere. De
>> skal have nogle omdrejninger for at lave noget :P
>
>Hmm min er kun på 1,4 og ligger omkring 2600 ved 100 (begge dele i følge
>bilens instrumenter)
Er så også et spørgsmål om gearing :).
---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
| |
ShutEye (24-05-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 24-05-07 13:55 |
|
>>Hmm min er kun på 1,4 og ligger omkring 2600 ved 100 (begge dele i følge
>>bilens instrumenter)
>
> Er så også et spørgsmål om gearing :).
Det er det vel.
Husker noget om at brormand sagde at Hondaer var/er tungt gearede ... ?
| |
Brian Sørup (23-05-2007)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 23-05-07 19:00 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4652ff25$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen der har noget på subj.
>
> Jeg har kørt en tur i den, den kører godt nok med mange omdrejninger -
3.000
> ved 100 km/t.
>
Her er et godt link med specs :
http://www.conceptcarz.com/vehicle/z412/default.aspx - 1,7 med 125Hk
skal tage mange vendinger.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - 2350rpm v.100Km/t
| |
Per Henneberg Kriste~ (24-05-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 24-05-07 07:26 |
|
Brian Sørup wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:4652ff25$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Nogen der har noget på subj.
>>
>> Jeg har kørt en tur i den, den kører godt nok med mange omdrejninger
>> - 3.000 ved 100 km/t.
>>
>
> Her er et godt link med specs :
> http://www.conceptcarz.com/vehicle/z412/default.aspx - 1,7 med 125Hk
> skal tage mange vendinger.....
Specs kendte jeg godt :)
Motoren er vist en Yamaha modificeret til bilbrug, formentlig først som 1.4
og derefter 1.6 og 1.7.
Men det lader (alligevel) til at Polo´en i husstanden bliver byttet ud med
rovdyret :)
--
Per, Esbjerg
| |
Brian Sørup (24-05-2007)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 24-05-07 21:15 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:465534e5$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Brian Sørup wrote:
> > "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> > meddelelse news:4652ff25$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> Nogen der har noget på subj.
> >>
> >> Jeg har kørt en tur i den, den kører godt nok med mange
omdrejninger
> >> - 3.000 ved 100 km/t.
> >>
> >
> > Her er et godt link med specs :
> > http://www.conceptcarz.com/vehicle/z412/default.aspx - 1,7 med 125Hk
> > skal tage mange vendinger.....
>
> Specs kendte jeg godt :)
>
> Motoren er vist en Yamaha modificeret til bilbrug, formentlig først
som 1.4
> og derefter 1.6 og 1.7.
>
Svjh. er det "kun" topstykkerne yamaha har lavet, men jeg er ikke
sikker.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
|
|