Ford Puma for og imod
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-05-07 15:33

Nogen der har noget på subj.

Jeg har kørt en tur i den, den kører godt nok med mange omdrejninger - 3.000
ved 100 km/t.

Reservedelsindex (Ford Esbjerg vidste ikke hvad det var!)?

Og lige til dem der står klar til at hakke på mig - det er ikke til mig, det
bliver en konebil :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 22-05-07 16:09

> [...]
>
> Reservedelsindex (Ford Esbjerg vidste ikke hvad det var!)?
>
> Og lige til dem der står klar til at hakke på mig - det er ikke til mig,

1.4i med 90hk skal tage nogle "vindinger" :)
http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=339

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-05-07 16:30

Brian wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:4652ff25$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> 1.4i med 90hk skal tage nogle "vindinger" :)
> http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=339

Det er en 1.7.

Men jeg forstår ikke hvorfor VW lige kom ind i den test :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 22-05-07 16:56

> Det er en 1.7.

Okay, så er det fordi det er en slags GTI, GSI osv. De er ofte gearet lavt
så de er kvikkere i acceleration, men lav topfart.

> Men jeg forstår ikke hvorfor VW lige kom ind i den test :)

Nej det må vidst være en smutter :)

Fra : TheTransporter

Dato : 23-05-07 14:01

On Tue, 22 May 2007 16:33:00 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Nogen der har noget på subj.
>
>Jeg har kørt en tur i den, den kører godt nok med mange omdrejninger - 3.000
>ved 100 km/t.

Det ligger min Nissan da også på ;). Sådan er det med 1,6-1,7'ere. De
skal have nogle omdrejninger for at lave noget :P

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : ShutEye

Dato : 23-05-07 17:30

> Det ligger min Nissan da også på ;). Sådan er det med 1,6-1,7'ere. De
> skal have nogle omdrejninger for at lave noget :P

Hmm min er kun på 1,4 og ligger omkring 2600 ved 100 (begge dele i følge
bilens instrumenter)

Fra : TheTransporter

Dato : 24-05-07 11:13

On Wed, 23 May 2007 18:29:34 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Hmm min er kun på 1,4 og ligger omkring 2600 ved 100 (begge dele i følge
>bilens instrumenter)

Er så også et spørgsmål om gearing :).

---

Fra : ShutEye

Dato : 24-05-07 13:55

> Er så også et spørgsmål om gearing :).

Det er det vel.
Husker noget om at brormand sagde at Hondaer var/er tungt gearede ... ?

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-05-07 19:00

> Nogen der har noget på subj.
>
> Jeg har kørt en tur i den, den kører godt nok med mange omdrejninger -
3.000
> ved 100 km/t.

Her er et godt link med specs :
http://www.conceptcarz.com/vehicle/z412/default.aspx - 1,7 med 125Hk
skal tage mange vendinger.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - 2350rpm v.100Km/t

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-05-07 07:26

Brian Sørup wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> [...]

Specs kendte jeg godt :)

Motoren er vist en Yamaha modificeret til bilbrug, formentlig først som 1.4
og derefter 1.6 og 1.7.

Men det lader (alligevel) til at Polo´en i husstanden bliver byttet ud med
rovdyret :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-05-07 21:15

> Specs kendte jeg godt :)
>
> Motoren er vist en Yamaha modificeret til bilbrug, formentlig først
som 1.4
> og derefter 1.6 og 1.7.

Svjh. er det "kun" topstykkerne yamaha har lavet, men jeg er ikke
sikker.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.