Aygo, 107 eller C1 ?
Fra : Mark Andersen

Dato : 22-05-07 01:10

Denne trio er jo den samme bil.

Er der noget dårligt at sige om Benzinudgavens 3-cyl motor ?

Hvorfor er priserne så forskellige på de tre mærker og Citroen den
billigste. Er det dårligere at købe Citroen'en ?

Mark Andersen

Fra : TDN

Dato : 22-05-07 05:06

"Mark Andersen" <.@.> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvorfor er priserne så forskellige på de tre mærker og Citroen den
> billigste. Er det dårligere at købe Citroen'en ?

Forskellige udstyrskombinationer + at Toyota har et års garanti mere end de
andre.
Jeg ville vælge Toyota alene pga. deres generelt gode værksteder,
kulancevillighed og det ekstra års garanti.

Mvh
Thomas

Fra : Martin Dalum

Dato : 22-05-07 08:26

Mark Andersen wrote:
> Denne trio er jo den samme bil.
>
> Er der noget dårligt at sige om Benzinudgavens 3-cyl motor ?
>
> Hvorfor er priserne så forskellige på de tre mærker og Citroen den
> billigste. Er det dårligere at købe Citroen'en ?

Hvis du er førstegangskøber er 107'eren billigst pga. Peugeots
forsikringsaftaler jeg ringede til hhv. en Citroen- og en
Peugeot-forhandler i weekenden og Peugeots forsikringstilbud for en
førstegangskøber er næsten halv pris af Citroen. Jeg snakkede ikke med
Toyota - men Aygo'en er dyrere i anskaffelse end dens to søskende.

Venlig hilsen,
Martin Dalum

Fra : Hr. Jensen

Dato : 22-05-07 09:49

On Tue, 22 May 2007 09:25:48 +0200 Martin Dalum <garfield@webz.dk> sent
the following smoke signals:

> [...]
>førstegangskøber er næsten halv pris af Citroen. Jeg snakkede ikke med
>Toyota - men Aygo'en er dyrere i anskaffelse end dens to søskende.

Toyota har en lignende aftale med Codan....Elitebilist på 3 år, du ved.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 22-05-07 09:29

> Er der noget dårligt at sige om Benzinudgavens 3-cyl motor ?

Ikke andet end at du kommer til at savne power.

> Hvorfor er priserne så forskellige på de tre mærker og Citroen den
> billigste. Er det dårligere at købe Citroen'en ?

Nej, ikke udover at Citroën'en ligesom Peugeot'en er 2 af de grimmeste biler
der kan rulle af et samlebånd (sorry til dem der så har dem)

Aygo er at foretrække grundet Toyotas fantastiske service, og så et ekstra
års garanti.

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-07 21:48

> Hvorfor er priserne så forskellige på de tre mærker og Citroen den
> billigste. Er det dårligere at købe Citroen'en ?

Jeg synes fronten og baglygterne er grimmere på 107 og C1.
Men det er muligvis bare mig.

tpt

Fra : KickAssCowboy

Dato : 23-05-07 07:32

> [...]
>
> Hvorfor er priserne så forskellige på de tre mærker og Citroen den
> billigste. Er det dårligere at købe Citroen'en ?

Vi står også med samme overvejelser. Noget jeg har lagt mærke til er, at
Toyota oplyser serviceintervallet til 15.000km mens Peugeot siger
30.000km!?! Lidt mystisk når nu det er samme motor. Vi har prøvet 107'eren
og Aygo'en og vi syntes der virkede til at være meget mere plads i 107. Vi
er nødt til at skal prøve den i weekenden igen, da det jo også virker lidt
mærkeligt.
1,0 motoren virker faktisk kvik nok i den bil. Den er gearet meget specielt,
så den kører nemt 120km/t i tredje gear, og den virker på ingen måde
langsom.

Mvh
KaK