Guidelines for arbejde med Tabeller
Fra : Anders Dam

Dato : 05-07-01 09:16

*#"!%¤%&¤&"#"#! argh

Hvor meget roden rundt i FrontPage kan et menneske tåle?
Arbejdet med tabeller er edderfucking helvedes frustrerende.

Kan der opstilles nogle gode regler/fremgangsmåder for
opbygning af tabeller i FrontPage, så rodet - med celler
der trækker i andre celler og får hele korthuset til at
kollapse - bliver reduceret (jeg tør ikke tro det elimineret)

Er der kendskab til sådanne regler nogetsteds?

EX:

§1 Start udefra og arbejd dig indad i tabelstrukturen
1.1 Siden størrelse bestemmes af den yderste tabel
1.2 .....?

PS: Er det det samme helvede i Dreamweaver?

øhm....god sommer :)

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Andreas Paasch

Dato : 05-07-01 14:26

Regler som sådanne ??? ... aner det ikke.

Men, først og fremmest skal du være klar over hvad du egentligt vil lave !
Dernæst hvordan du vil lave det og så ....
.... laver du det !

Tabeller styres generelt af 3 HTML-tags, (vi ser lige bort fra de helt fancy
muligheder her)

table, tr og td

Table styrer hele tabellen, tr er den enkelte tabel række og td er den
enkelte colonne. TR og TD giver således en celle.
For at forstå det illustrative i det, tænk en tabel på 2 x 2.
Du har således

Hvor celle 1 og 2 er i række eet og celle 3 og 4 i række to, således celle 1
og 3 i kolonne 1 og celle 2 og 4 i kolonne 2.

Hvis du forstår den struktur, vil du se, at det bedste er at starte med at
definere din første række og fiksere den, dernæst den venstre mest celle og
fiksere den, dernæst den venstre næstmest celle og fiksere den, indtil du
ikke har flere i den række.
.... så kommer række to
.... så kommer række tre
osv.

Det hele afhænger af den måde din HTML kode læses på .. og i den situation
er det en kanon god ide at have sin egen HTML bibel liggende som reference.
At FP "gætter" meget på hvad brugerne vil og nogle gange ligger ligeså
forkert med sine gæt som vi med vores lottotal, er en helt anden historie.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-07-01 15:17

"Anders Dam" <muzelic7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
> - Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer
> - Understøtter HTML, CSS og søgemaskineoptimering

Det kan jeg nu ikke anbefale- i frontpage fik jeg benyttet mig af en af
validatorerne. der var en fejl, som den hævdede at var en "vendors
standard" - men jeg kunne hente den rigtige kode ned og sætte den ind på min
hjemmeside. Fint, tænkte jeg -som sagt så gjort . Og derpå atter en
valideríng med samme program - og vupti var der nu pludselig 12 fejl- der
blandt andet sagde et den kode validatoren havde foreslået overhovedet ikke
var standard subs. ikke kunne benyttes.

Da jeg langt om længe fik lavet siden korrekt, validerede jeg den igen med
w3's validator og straks opstod der en lang række nye "fejl", som den fhv.
validator mente var korrekt.

Det virker ikke særlig troværigt.
Arne H. Wilstrup