Geforce 8800 GTS
Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 22-05-07 22:23

Har tænkt at købe et 8800 GTS kort til sønnen til at afløsning for det
6600GT der efterhånden er blevet for langtsom til nogle spil.

2 spørgsmål:

1: Er det pengene værd at give de ekstra 6-700 kr for at få det med 640 mega
istedet fro 320 mega ?

2: Jeg kan se det fås fra: Albatron, Asus, BFG, Club 3D, EVGA, Foxconn,
Gainward, Gigabyte, InnoVISION, Leadtek, MSI, PNY Technologies, Point of
View, XFX og XpertVision. Er der nogle af disse der er anbefalelsesværdige
elelr nogle man skal holde sig fra ??

På forhånd tak.

Bjarke

Fra : Hagar

Dato : 22-05-07 23:38

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:46535f52$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> View, XFX og XpertVision. Er der nogle af disse der er anbefalelsesværdige

Asus plejer at være gode køb, det med RAM, det må andre svare på.

Hagar

Fra : Esben

Dato : 23-05-07 00:35

> [...]
>
> 2 spørgsmål:
>
> 1: Er det pengene værd at give de ekstra 6-700 kr for at få det med 640

Prøv at søge efter tests, der plejer at være begge versioner med.

> [...]
> View, XFX og XpertVision. Er der nogle af disse der er anbefalelsesværdige

8800 kortene er relativt (de følger stort set referencedesignet fra nvidia).
Det springene punkt kan være hvor hurtigt de er clocket. Har et XFX her, som
der absolut ingen problemer er med, ydelses- og støjmæssigt.

--
Esben

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 23-05-07 09:36

Tak for 2 gode svar. Det var lige det jeg ledte efter. Mere af de fra andre
please !! Jeg bestiller det inden week-end'en så al input modtages og I får
indflydelse på mit valg (hvad i så end kan bruge det til ....) ... <smile>

Jeg har faktisk ledt efter tests (det var således jeg endte med at
konkludere at der er "god value for money" i 8800 (well i den ende af
prisklassen er det ved "mega value for kilo money" men det er vel også ok
.... ) men har ikke kunne finde en hvor de teste både 320 og 640 versionen
i samme teste. Og test er jo (vel?) ikke særligt sammenlignelige på tværs af
metoderne ?

De to tidligere kort han har haft (6600gt og 5600) har været "point of
view". De har virket fint, men er det et godt tegn eller bare held ?

Bjarke

Fra : Per Jørgensen

Dato : 23-05-07 18:33

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i
meddelelsen news:46535f52$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> View, XFX og XpertVision. Er der nogle af disse der er anbefalelsesværdige

Har købt et Inno3D med 320 mb ram. Er absolut godt tilfreds.
Kører pt. sammen med en LG 22" skærm.
Alle spil så som Battlefield2, 2142, Flatout2 kører som en drøm.
Støjmæssigt er der heller ikke noget at komme efter.

Mvh
Per Jørgensen

Fra : Martin Johansson

Dato : 23-05-07 20:28

> [...]
> View, XFX og XpertVision. Er der nogle af disse der er anbefalelsesværdige

Så vidt jeg lige husker, går du ikke helt galt i byen med et kort fra flg.:
ASUS, BFG, EVGA, XFX

Ofte kan man også komme ud for at der på kort fra de lidt mere anerkendte
producenter, er brugt lidt bedre ram osv.
Det er dog langt fra noget der altid er tilfældet, det er lidt som at vinde
eller tabe i lotteriet.
Alle kort bygger dog på samme referencekort, men der kan være brugt
forskellige køleløsninger.
Bl.a. har EVGA, lavet en ganske fin løsning de kalder AC3, de fleste bruger
dog std. køleren som gør et anstændigt arbejde uden at larme alt for meget.
(Anstændigt, da en idle temperatur på 75-77 grader måske er lidt i
overkanten, dette er dog ganske normalt for dette kort)

ASUS var desuden med til at udarbejde referencekortet for G80 kortene i
samarbejde med nVidia.
Har selv et ASUS Geforce 8800 GTX og er ovenud tilfreds. (hvis man ser bort
fra prisen )
Det til trods for at jeg i en længere periode, af forskellige årsager, ikke
har kunnet lide ASUS.

Fra : olelka@gmail.com

Dato : 07-06-07 15:45

Der er ingen grund til at bruge 700 kroner på de ekstra ram, medmindre
din søn spiller i extremt høje opløsninger såsom 2500*1600(altså 22"
eller 24" skærm)

Fra : SoftMan Brian

Dato : 07-06-07 19:22

<olelka@gmail.com> wrote in message
>Der er ingen grund til at bruge 700 kroner på de ekstra ram, medmindre
>din søn spiller i extremt høje opløsninger såsom 2500*1600(altså 22"
>eller 24" skærm)

Argumentet med opløsningen er da vist et argument der blev forældet for ca.
5 år siden. Den ekstra hukommelse bruges primært til textures
(overfladebilleder). Afhængigt af spil, kan kort med "for lidt" grafikram
have behov for at indlæse testures i grafikrammen medens man spiller,
hvilket kan koste ydelse. I 3d adventure spil, hvor man går fra miljø til
miljø, kan det desuden koste loadtid, hvis den skal skifte texturehukommelse
når man går fra område til område.

Det sagt, så går der nok noget tid før man vil få reel fordel af den ekstra
hukommelse, så hvis man regner med at skifte kort indenfor overskuelig
fremtid (1-1½ år), er det nok tvivlsomt om ekstraprisen kan betale sig.

Fra : Esben

Dato : 12-06-07 08:20

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ekstra hukommelse, så hvis man regner med at skifte kort indenfor
> overskuelig fremtid (1-1½ år), er det nok tvivlsomt om ekstraprisen kan

Der er flere aktuelle spil, hvor forskellen i RAM har stor betydning, selv
ved lave opløsninger:
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/gf8800gts320MB-roundup_14.html
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/gf8800gts320MB-roundup_15.html
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/gf8800gts320MB-roundup_16.html

I resten af testen er ydelsen omtrent den samme for 320 og 640MB versionerne
(i nogen tilfælde yder 320MB kortene endda bedre):
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/gf8800gts320MB-roundup_11.html#sect0

--
Esben