Billigste sted hvor man kan hente POPULÆR ~
Fra : Michael

Dato : 20-05-07 17:36

Hvor kan man købe de billigste populære musikdownloads? gider ikke
betale 8kr pr sang hos Itunes.

3-4kr er rimeligt.

forresten bruger jeg selv www.emusic.com de har en masse god alternativ
musik, kun nogle få populære kunstnere, eller deres nyeste plader. man
køber abonnement til f.eks 160kr om måneden og kan hente 75 sange
lovligt. fandt lige Skunk Anansie, så jeg fik lige 2 albums for 60kr.
DET ER DA TIL AT FORSTÅ...!

Fra : -=JF=- priv

Dato : 20-05-07 21:50

"Michael" <nospam@invalid> skrev i meddelelsen
> Hvor kan man købe de billigste populære musikdownloads? gider ikke
> betale 8kr pr sang hos Itunes.

Nu er der jo nok forskel på hvad "man" mener er populære musikdownloads, men
efter sigende er www.allofmp3.com leveringsdygtig i det meste, og (igen)
efter sigende til små priser.

> DET ER DA TIL AT FORSTÅ...!

JA DET ER DET DA!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-05-07 22:12

-=JF=- priv <invalid@invalid.invalid> wrote:

> "Michael" <nospam@invalid> skrev i meddelelsen
> >
> Nu er der jo nok forskel på hvad "man" mener er populære musikdownloads, men
> [...]

og bund ulovligt, så kan man ligeså godt snuppe dem via Bittorrent ...
bare fordi man betaler den russiske mafia bliver det ikke lovligt når
IFPI banker på din dør.

/thomas

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-05-07 23:07

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> og bund ulovligt, så kan man ligeså godt snuppe dem via Bittorrent ...
> bare fordi man betaler den russiske mafia bliver det ikke lovligt når
> IFPI banker på din dør.

Næeh det er ikke ulovligt...det er den russiske lov, der skal laves
om...sålænge den er som den er, er der ingen problemer med det. Man kan
selvfølgelig lukke for adgangen til siden, som man har gjort med andre. Men
det ændrer ikke, at man fuldt lovligt kan downloade fra siden, hvis man kan
få adgang. Det var Kulturministeriet udtalt på et tidspunkt.
Noget andet er så om det er moralsk korrekt

Fra : Michael

Dato : 23-05-07 08:53

Allan Krautwald:
> [...]
man kan
> få adgang. Det var Kulturministeriet udtalt på et tidspunkt.
> Noget andet er så om det er moralsk korrekt

Jeg synes ikke denne tråd skal ud i om Allofmp3 er lovligt eller ej, så
længe kunstnere ikke får deres penge, kan jeg ikke se grundlaget i god
samvittighed. Det er faktisk ordkløveri, og det er da også blevet
offentliggjort af andre end antipiratgruppen at selvom man siger at man
købte tingene i god tro, så holder den argumentation ikke mere. Jeg vil
sige mange tak for de gode indlæg, jeg vil helt klart prøve Yahoo's
musikservice, og last.fm

Fra : Michael

Dato : 23-05-07 08:56

Allan Krautwald:
> [...]
man kan
> få adgang. Det var Kulturministeriet udtalt på et tidspunkt.
> Noget andet er så om det er moralsk korrekt

Vil lige sige at Yahoo tjenesten kun er for US kunder, --pis

Fra : Morten S Hansen

Dato : 20-05-07 22:22

Michael skrev:
> [...]
> køber abonnement til f.eks 160kr om måneden og kan hente 75 sange
> lovligt. fandt lige Skunk Anansie, så jeg fik lige 2 albums for 60kr.

Så vidt jeg ved er der ikke nogen "lovlige" steder hvor det er meget
billigere end de 7-8kr pr. nummer.

Med lovlige mener jeg steder som har pladebranchens velsignelse.

Tjek din lokale GUF, TP musikmarked eller Stereostudio - de har tit de
gode cd'er (hvis du kan huske det fortidsmedie ) fra sidste år til
50kr stykket.

Prøv bibliotekernesnetmusik.dk hvis du bor i en kommune der udbyder det
- her kan du gratis låne og downloade 200 numre om måneden der hver har
en løbetid på en uge

Personlige radiostationer som spiller lige det musik man kan lide kan
også være en løsning - pandora.com er desværre lige lukket men last.fm
skulle stadig være kørende.

Hvis du køber rigtig meget kan det måske betale sig med et abonnement -
men det kender jeg desværre ikke rigtig detaljer, begrænsninger og
udbydere (tror yahoo har noget) til..

/morten

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-05-07 22:38

Morten S Hansen <morten.stig@SLETmail.dk> wrote:

> [...]
>
> Tjek din lokale GUF, TP musikmarked eller Stereostudio - de har tit de
> gode cd'er (hvis du kan huske det fortidsmedie ) fra sidste år til

De er også meget bedre kvalitet ... og hvis du er i nærhenden af en
"brugt cd biks" som f.eks. Badstue Rock i Aarhus bliver det endnu
billigere ...

/thomas