Asterix Park kontra Disneyland Paris??
Fra : Prikke

Dato : 19-05-07 14:05

Hej.

Vi skal, om et par måneder, på ferie på en campingplads lidt uden for
Paris. Vores tre drenge på hhv. 12, 9 og 5 år er meget varme på en en
tur i Disneyland, men dels koster det en bondegård (entreén er over
1600,- kr for os 5 personer) og dels har jeg hørt, at Disneyland
absolut ikke er for mindre børn.. Så vi har også set lidt på Asterix
Park, som er noget billigere, men ikke helt så populær hos børnene!!

Nogle erfaringer??

m.v.h.
Prikke

Fra : Holst

Dato : 19-05-07 14:38

Prikke wrote:

> [...]
> absolut ikke er for mindre børn.. Så vi har også set lidt på Asterix
> Park, som er noget billigere, men ikke helt så populær hos børnene!!

Asterix Park har jeg aldrig hørt om. Til gengæld kender jeg flere, som
også med mindre børn har været i Disneyland, og det har været en
kæmpeoplevelse.

Kiggede lige forbi de respektive hjemmeside. Disneyland er godt nok dyr
med 1.600 kr., men Asterix vil jo stadig koste jer næsten 1.200 kr. Så
der er kun cirka 400 kr. forskel. Hvad man så får for pengene de
forskellige steder, ved jeg ikke.

Personligt ville jeg vælge Disneyland, fordi jeg har hørt meget godt om
det og absolut intet hørt om Asterix Park.

Fra : Ped

Dato : 19-05-07 18:39

Prikke skrev:
> [...]
> absolut ikke er for mindre børn.. Så vi har også set lidt på Asterix
> Park, som er noget billigere, men ikke helt så populær hos børnene!!

Jeg har været i både Asterix Park og Disneyland, og de to kan slet ikke
sammenlignes. Disneyland er... - Disneyland, og hvis Asterix Park skal
sammenlignes med noget, så må det blive Djurs Sommerland - og
sidstnævnte vinder!

Men derfor kan det godt være, at Asterix Park måske er et bedre valg til
mindre børn. Jeg har kun haft teenager typer med - altså nogen der er
til det hele, og der er nok mange af attraktionerne i Disneyland, der er
for vilde til små børn. Desuden er der næsten altid en million mennesker
og ofte lange køer, og det kan slide på tålmodigheden hos de små. Jeg
tror nu du skuffer de to store fælt, hvis I vælger Asterix Park fremfor
Disneyland.

Hvis I vælger Disneyland, så gå endelig ikke fra parken før "Electrical
Parade" har været der. Det er godt nok sent om aftenen - efter mørkets
frembrud efter en lang dag, men det er så kanon flot, at alle uanset
alder vil have stort udbytte af den.

M.v.h. og god tur

Jens L. Pedersen