Besøg på Airbus i Toulouse
Fra : T.

Dato : 18-05-07 08:50

Hej Gruppe

Da vi skal på ferie ned i Frankrig til sommer, og jeg er helt vild med
flyver har jeg et ?
Er der nogen der har været på rundvisning på Airbus fabrikken i Toulouse i
Frankrig.
Hvis der er kan i så evt. fortælle lidt om det, er det pengene værd, er den
en oplevelse, hvor lang tid tager det.
Bare sådan lidt info om det.

PÅ FORHÅND TAK

Hilsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-05-07 12:37

"T." <boing727_1@hotmail.com> wrote in

> Er der nogen der har været på rundvisning på Airbus fabrikken i
> Toulouse i Frankrig.
> Hvis der er kan i så evt. fortælle lidt om det, er det pengene værd,
> er den en oplevelse, hvor lang tid tager det.

Jeg aner ikke hvad det koster. Jeg har været dernede i relation til mit
arbejde, men synes at kunne huske entrepriser omkring de 10 øvro.

Vi var der i 3 timer, men dels var det ikke en normal rundvisning, dels
inkluderede det en lille frokost. Vi så både A380 og A340 fabrikkerne,
Concorden og var forbi deres testcenter.

Jeg ved derfor heller ikke præcis hvad almindelige besøgende får at se, men
under alle omstændigheder er det en oplevelse hvis du er flytosset. Husk
pas og glem dit kamera. De er ret strikse med sikkerheden.

A380 er megastor. MEGA stor. Jeg kender A340 ganske godt fra mit arbejde og
den er såmænd stor nok. Men A380 er bare enorm. At se den live var hele
besøget værd. Derudover har de faktisk en Concorde stående, og kontrasten
var fantastisk. Som at komme fra en HT bus til en sportsvogn. Concorden kan
man også se indefra (duk lige hovedet).

Men hvis du tager til Toulouse for at se Airbus, så tag lige et kig på de
øvrige aviations attraktioner i området Ligesom USA har Silicon Valley,
så har Frankrig "Aviation Valley" omkring Toulouse.

Udover Airbus fabrikkerne og deres testcenter, så er der flere andre
firmaer indenfor branchen, foruden CNES (http://www.cnes.fr/web/455-cnes-
en.php) og Cité de l'Espace (http://www.cite-espace.com/content/gb/)

Der er også et Fly museum i Toulouse, men det har jeg ikke besøgt endnu.