Ja, jeg sku ha dummeslag! ;-) (lang)
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-05-07 19:52

Ville forkæle mig selv lidt og købte et nyt batteri til cyklen.

Roberts MC sagde det ikke skulle lades op, men i papirerne stod der at det
sku ha en 15-20 timer, so here goes.

Efter 3 døgn med min lillebitte lader var der ingen bobler at høre i det nu
monterede batteri hvilket den nu ellers godt ku skabe i det gamle batteri,
men de hitter jo på så meget...

I dag sku jeg så ud på cyklen (faktisk 1. gang i år, tror jeg - flere
dummeslag!; trak den ud af værkstedet, startede og kørte.

Den startede udmærket uden dog at gå i kredsløb.

1. stop efter et par km. - ind og handle - ud og starte uden probs - kørte
en 7 km. - ind og handle - ud og st...øh, what? - stort set ingen strøm på -
ikke nok til starteren - ingen kickstart...

I 3. gear, overskrævs, kobling og wroorm!

Lige hjem til moar, af med tøjet og bande over Roberts møj-batteri.

Ind med cyklen, af med sidedæksler og sæde, hæve tank, af med bøjle og
bremseresou...øh beholder - af med luftfilterkasse og dér har vi det sk'de
batteri.

Fat i en stjerneskruetrækker og skrue på stelpolen...hov, hvad er dét: den
er jo helt løs!?

Og hvad er det for en *tyk* ledning der hænger dér som skulle have siddet på
batteriets stel!?

Summa sumarum: jeg har kunnet starte og køre via den tynde sorte ledning på
batteriets stel.

Har starteren trukket stel via stellet?

Nu hvor jeg har samlet det hele springer den bare igang som om den fik penge
for det - og den lader stadig!

Nå, sådan en møg-historie - med lykkelig udgang!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Niels Pein

Dato : 20-05-07 22:29

Du er ikke den eneste der skal have dummeslag efter noget batteri-halløj.

Da jeg for nyligt lå stille lidt lang tid (seriøs knæoperation), og perioden
blev efterfulgt af noget vintervejr, så nåede batteriet at dø inden jeg kom
i gang igen.
Nå, ud at købe nyt batteri hos Rydbergs.
Hjem og sætte på. Uden at tænke nærmere over der, påsatte jeg batteriet på
samme måde som det gamle sad, udluftningsslange til højre, badum-badum,
skrue skrue, PUF. Nå, der røg hovedsikringen. :-?

Aha, plus og minus sad lige omvendt. Det kunne jeg jo evt. have checket
først. :D

30 A sikring har man naturligvis i sin campingtaske, der ligge klar til
næste gang så jeg kom ud at køre alligevel. Men uups en dummert.
--
Mvh. Niels
TransAlp

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-05-07 22:45

Niels Pein skrev:

> 30 A sikring har man naturligvis i sin campingtaske, der ligge klar
> til næste gang så jeg kom ud at køre alligevel. Men uups en
> dummert.

Hvad man ikke har i hovedet må man ha i sin campingtaske!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Steen Johansen

Dato : 20-05-07 22:54

> [...]
> penge for det - og den lader stadig!
>
> Nå, sådan en møg-historie - med lykkelig udgang!

Har også prøvet det samme trip men det tog 3 dårlige dage---
MvH Steen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-05-07 22:58

Steen Johansen skrev:

> Har også prøvet det samme trip men det tog 3 dårlige dage---

Hey - jeg er ligefrem go' så, hva'!?

Havde dog prøvet en løs polsko på en bil en gang - en mekaniker-kollega
mente den var løs (og jeg bedyrede at den seføli var spændt fast) - men nej!

Fortæl om de 3 dårlige dage!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd