|
| Service Fra : Ukendt |
Dato : 20-05-07 00:01 |
|
Hej
Jeg skal have min Kawasaki til service, mit spørgsmål er så om jeg kan sende
den til et ikke autoriseret Kawasaki værksted - tænker på garanti osv.
/HKL, ZX10R
| |
Stephan G (20-05-2007)
| Kommentar Fra : Stephan G |
Dato : 20-05-07 00:14 |
|
>
> Jeg skal have min Kawasaki til service, mit spørgsmål er så om jeg kan sende
> den til et ikke autoriseret Kawasaki værksted - tænker på garanti osv.
Det er vel givet i betingelserne for garantien? Har du ikke dem?
Mvh Stephan
| |
Ths (20-05-2007)
| Kommentar Fra : Ths |
Dato : 20-05-07 09:41 |
|
>
> Jeg skal have min Kawasaki til service, mit spørgsmål er så om jeg kan
> sende den til et ikke autoriseret Kawasaki værksted - tænker på garanti
> osv.
Det blev debateret en del for et par år siden ved bil-eftersyn. EU-regler
gør, at du ikke behøver at gå til et autoriseret værksted for at bevare
garantien. Du skal dog sende din mc til eftersyn på et værksted (d.v.s. din
eftersynsbog skal være regelmæssigt stemplet efter den plan, der er for din
mc). Jeg har ikke lige paragraffer mv., men de kan sikkert findes på google.
/Ths.
| |
Rene´ (20-05-2007)
| Kommentar Fra : Rene´ |
Dato : 20-05-07 10:32 |
|
On 20 Maj, 01:01, "HKL" <henrik.lynnerupATlynne.dk> wrote:
> Hej
>
> Jeg skal have min Kawasaki til service, mit spørgsmål er så om jeg kan sende
> den til et ikke autoriseret Kawasaki værksted - tænker på garanti osv.
>
> /HKL, ZX10R
De ikke-autoriserede værksteder modtager ikke opdaterede
servicemeddelelser til din mc. Så hvis mc´en går i stykker, måske
fordi en opdatering ikke er udført på den ved service, skal man ikke
regne med at Kawasaki vil dække noget. Det var den besked jeg fik hos
importøren.
M.v.h.
Rene´
| |
Ukendt (20-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-05-07 14:21 |
|
"Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1179653535.533937.191280@u30g2000hsc.googlegroups.com...
On 20 Maj, 01:01, "HKL" <henrik.lynnerupATlynne.dk> wrote:
> Hej
>
> Jeg skal have min Kawasaki til service, mit spørgsmål er så om jeg kan
> sende
> den til et ikke autoriseret Kawasaki værksted - tænker på garanti osv.
>
> /HKL, ZX10R
De ikke-autoriserede værksteder modtager ikke opdaterede
servicemeddelelser til din mc. Så hvis mc´en går i stykker, måske
fordi en opdatering ikke er udført på den ved service, skal man ikke
regne med at Kawasaki vil dække noget. Det var den besked jeg fik hos
importøren.
Det er da hel sikkert korrekt, for så er servicen jo ikke overholdt, men et
ikke-autoriserede værksted, får jo sikkert sine dele fra et autoriserede
værksted og der vil de jo hel sikkert kunne forespørge på service
meddelseer.
Sådan gør jeg, for at holde kundens garanti.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Ukendt (20-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-05-07 21:09 |
|
On Sun, 20 May 2007 15:21:06 +0200, Flemming Disc wrote:
> Det er da hel sikkert korrekt, for så er servicen jo ikke overholdt, men et
> ikke-autoriserede værksted, får jo sikkert sine dele fra et autoriserede
> værksted og der vil de jo hel sikkert kunne forespørge på service
> meddelseer.
> Sådan gør jeg, for at holde kundens garanti.
Nu er Du vist også plaget af noget så gammeldags som samvittighed
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Ukendt (21-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-05-07 08:31 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:s3iul0v5opim.1tg5w0lnlat9s$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 20 May 2007 15:21:06 +0200, Flemming Disc wrote:
>
>> Det er da hel sikkert korrekt, for så er servicen jo ikke overholdt, men
>> et
>> ikke-autoriserede værksted, får jo sikkert sine dele fra et autoriserede
>> værksted og der vil de jo hel sikkert kunne forespørge på service
>> meddelseer.
>> Sådan gør jeg, for at holde kundens garanti.
>
> Nu er Du vist også plaget af noget så gammeldags som samvittighed
Ja, jeg har godt nok et problem der, men er sådan set glad for den, selvom
den er noget besværlig
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Armand (20-05-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-05-07 21:36 |
|
"Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1179653535.533937.191280@u30g2000hsc.googlegroups.com...
>
> De ikke-autoriserede værksteder modtager ikke opdaterede
> servicemeddelelser til din mc. Så hvis mc´en går i stykker, måske
> fordi en opdatering ikke er udført på den ved service, skal man ikke
> regne med at Kawasaki vil dække noget. Det var den besked jeg fik hos
> importøren.
>
Deri ligger en vis portion skinhellighed, for de danske importører er ikke
altid lige striks til at indkalde til ekstra eftersyn når fabrikken opdager
fejl hhv. foretager mod's for at undgå fejl :-|
--
Armand.
| |
Torben Scheel (21-05-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 21-05-07 06:17 |
|
Armand wrote:
> Deri ligger en vis portion skinhellighed, for de danske importører er ikke
> altid lige striks til at indkalde til ekstra eftersyn når fabrikken opdager
> fejl hhv. foretager mod's for at undgå fejl :-|
>
Nemlig. Yamaha DK ventede fra oktober til december(!) med at indkalde
TDM'en med dårlig tomgangsregulator. Og Fisker gider ikke skifte den før
jeg alligevel skal til service. Med mit nuværende kørselsbehov bliver
det sgu' nok til oktober :-/
--
vh
Torben
| |
"J.C.Kløve" (21-05-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 21-05-07 06:32 |
|
Torben Scheel skrev:
> Armand wrote:
>
> Nemlig. Yamaha DK ventede fra oktober til december(!) med at indkalde
> TDM'en med dårlig tomgangsregulator. Og Fisker gider ikke skifte den før
> jeg alligevel skal til service. Med mit nuværende kørselsbehov bliver
> det sgu' nok til oktober :-/
Hvad har kørselsbehov med MC kørsel at gøre?????
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
Torben Scheel (21-05-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 21-05-07 11:44 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Hvad har kørselsbehov med MC kørsel at gøre?????
>
Good point. Jeg glemte faktoren tid/familie - lige nu vil jeg helst
undvære noget MC-kørsel
--
vh
Torben - blasfemiker
| |
Rene´ (20-05-2007)
| Kommentar Fra : Rene´ |
Dato : 20-05-07 20:04 |
|
On 20 Maj, 15:21, "Flemming Disc" wrote:
> Det er da hel sikkert korrekt, for så er servicen jo ikke overholdt, men et
> ikke-autoriserede værksted, får jo sikkert sine dele fra et autoriserede
> værksted og der vil de jo hel sikkert kunne forespørge på service
> meddelseer.
> Sådan gør jeg, for at holde kundens garanti.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Flemming Disc
> www.discteknik.dk
Jeg har fået lavet garantiservice på min mc hos et uautoriseret
væksted en gang. De ville have brugt et uoriginalt oliefilter, hvis
det ikke var fordi jeg sagde, at det skulle være et originalt. Det
havde de altid gjort sagde de, og det var der ikke sket noget ved, men
det tror jeg ikke Kawasaki er enige i, hvis det kommer til et
motorhaveri indenfor garantiperioden.
Men det er da rart at høre at der stadigvæk findes væksteder som gør
noget ekstraordinært for kunden.
Du har vel ikke overvejet at flytte værkstedet tættere på Næstved.???
M.v.h.
Rene´
| |
Ukendt (20-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-05-07 20:54 |
|
"Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1179687825.596199.307740@y2g2000prf.googlegroups.com...
On 20 Maj, 15:21, "Flemming Disc" wrote:
Jeg har fået lavet garantiservice på min mc hos et uautoriseret
væksted en gang. De ville have brugt et uoriginalt oliefilter, hvis
det ikke var fordi jeg sagde, at det skulle være et originalt. Det
havde de altid gjort sagde de, og det var der ikke sket noget ved, men
det tror jeg ikke Kawasaki er enige i, hvis det kommer til et
motorhaveri indenfor garantiperioden.
Men det er da rart at høre at der stadigvæk findes væksteder som gør
noget ekstraordinært for kunden.
Du har vel ikke overvejet at flytte værkstedet tættere på Næstved.???
Der skal selvfølgelig bruges originale dele ved service, på garanti cykler
og de forskellige importører vil også have at der skal bruges et bestemt
fabrikat olie, som de selv importere.
Jeg er til det Italienske og har primært Agip, men på cykler med garanti
bruger jeg altid Castrol, som jeg også har på hylderne.
Jeg vil gerne se den importør, der kan få underkendt Castrol
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
Selvom jeg aldrig har haft problemer med Agip efter snart 20 års brug og
stadig selv bruger det.
| |
Rene´ (20-05-2007)
| Kommentar Fra : Rene´ |
Dato : 20-05-07 21:18 |
|
Flemming Disc wrote:
> > Det er da hel sikkert korrekt, for så er servicen jo ikke overholdt, men et
> > ikke-autoriserede værksted, får jo sikkert sine dele fra et autoriserede
> > værksted og der vil de jo hel sikkert kunne forespørge på service
> > meddelseer.
> > Sådan gør jeg, for at holde kundens garanti.
>
> Nu er Du vist også plaget af noget så gammeldags som samvittighed
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
Nogle ville kalde det for faglig stolthed.
M.v.h.
Rene´
| |
|
|