Turbo konvertering af 110 Ccm kineser
Fra : Eg Egemarke

Dato : 19-05-07 19:25

http://www.projekteffekt.se/topic.asp?TID=57

De er skøre de svenskere, faldt over dette projekt da jeg var på jagt efter
en chip til min volvo t5.

MvH Eg

Fra : Armand

Dato : 19-05-07 20:43

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.projekteffekt.se/topic.asp?TID=57
>
> De er skøre de svenskere,
Ikke at det ikke virker; men kunne manden ikke have fundet en mindre
turbolader - Dén der er brugt kan de 110ccm pr. hver anden krumtap-rotation
sikkert have svært ved at holde oppe i omdrejninger :-/

--
Armand.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 19-05-07 21:41

Joo men kig alligevel efter, jeg har selv haft en Smart fortwo og den turbo
der sidder på sådan en bil er mere end almindelig micro, Smart motoren er på
600 Ccm og lader ca 0,6 bar.
At projektet nok er mere lir end praktisk er en anden sag.
så hvis den kan komme op og ringe i omdrejninger den lille kineser, burde
den trods alt før eller siden kunne få lidt snur på turboen. Max ladetryk er
vist blot sølle 0,3 bar, hvilket uden tvivl er pga turboens størrelse og
motorens manglende volumen til at føde den.
Men Go værksteds spas har det ihvertfald været at bikse projektet sammen.

Mvh Eg

Fra : Ths

Dato : 20-05-07 09:51

Og politiet har allerede konfiskeret den... Godt det samme. Hvis han har
kørt på offentlig vej, så dækker forsikring ikke ved ulykker. Det vil sige -
ansvar gør, men der gøres uden tvivl efterfølgende regræs hos køreren. Hvis
den har været helt uforsikret - så held og lykke til en skadet person med
retsagen. Håber du kan få penge ud af motortuneren!

Der er i øvrigt flere knallerter i mit område, som også burde konfiskeres.
Det er sgu lidt farligt, når en knallert 45 kører 80+ på cykelstien i den
forkerte side. Heldigvis her de fleste kørere hverken handsker eller hjelm
på, så Darwins teorier vil nok før eller siden vise deres styrke.. Hvor f...
er forældrene henne?

/Ths.

Fra : Moller

Dato : 20-05-07 10:02

Ths skrev:
Hvor f... er forældrene henne?

   Forældre... trode det var kotymen i dag at den slags ikke var
forældrenes men statens ansvar at forældrene ikke kan opdrage deres børn
selv ;)

--
VH
   Moller

Fra : LKM

Dato : 20-05-07 14:00

> Hvis den har været helt uforsikret - så held og lykke til en skadet person
> med retsagen. Håber du kan få penge ud af motortuneren!

Du mener held og lykke til DFIM - Dansk Forening for International
Motorkøretøjsforsikring. De vil i så fald udbetale forsikringssummen til
skadelidte, og derefter gøre regres mod skadevolderen.

Mvh. Lasse Møller

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-05-07 14:55

Ths skrev:
.. Hvor f... er forældrene henne?

Det skal jeg såmend sige dig...

Jeg klagede på et tidspunkt over, at den almene viden om teknik var
ekstremt ringe hos unge mennesker (jeg skal lære dem lidt om slige
sager, og kan efterhånden dårligt nå noget som helst fordi de ikke aner
en kæf. err klap om teknik, som så skal læres først)

Nuvel en samtale med den lokale cykel/scooter smed om emnet, bragte på
bane at det sgu var forældrene der stod for tuningen af scooterne, og
som efterfølgende søgte råd og vejledning hos bemeldtes mekanikere, når
det ikke gik som ventet =8-/

Så svaret er - forældrene er i garagen hvor de tuner og servicerer
scootere for deres unge mennesker, der jo ikke skal

1) ulejlige sig med løse tekniske problemer
2) være/føle sig "uden for" (marginaliserede)

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Eg Egemarke

Dato : 20-05-07 16:55

Ok så langt havde jeg nu altså ikke tænkt, klart den skal napses af polisen.
Jeg så mere det sjove i det rent tekniske. Og jo jeg irreteres osse UTROLIGT
at de scootere og pocket bikes der fiser og farer afsted med forældrene står
og jubler over deres Åhh så dygtige og dumdristige poder.
De er som andre skriver desværre uden for pædagogisk rækkevidde de fleste af
dem.

MvH Eg

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-05-07 18:43

Eg Egemarke skrev:
> [...]
> og jubler over deres Åhh så dygtige og dumdristige poder.
> De er som andre skriver desværre uden for pædagogisk rækkevidde de fleste af

åhh jo Eg - den tekniske side er bestemt interessant, og ganske morsom
tillige

Fra : Armand

Dato : 20-05-07 22:53

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så svaret er - forældrene er i garagen hvor de tuner og servicerer
> scootere for deres unge mennesker.......

Klart! Dé er jo også fra den tidligere knallert-generation og keder sig
tilsyneladende tilstrækkeligt til at det bliver interessant at myrde ungerne
:-/

--
Armand.
(tidl. Puch VZ50)