Swimmingpool vandforbrug
Fra : mope31@sol.dk

Dato : 20-05-07 08:37

Hej

Vil gerne høre hvad folk med swimmingpool ca. bruger om året i ekstra
vand? Selv bruger jeg ca. 100 m3 ekstra om året.

Jeg har en pool på 45 m3 ca. 8 meter lang og 4 meter bred.

Når pumpen bruger kører hælder jeg ca. 2,5 m3 vand på hver 2-3 dag.
Når pumpen er slukket hælder jeg praktisk taget ingen vand på.

Min teori er at de krusninger og bevægelser som vandflowet fra pumpen
giver, giver et højere overfladeareal og dermed mere fordampning. Men
kan det passe at der fordamper så meget?

Jeg har 2 udløb til kloak fra pumpeanlægget, begge er helt tørre i
udløbet så der løber ikke noget ud der. Da der ikke forsvinder vand
uden pumpe er det nok ikke dugen der er noget galt med. (der er også
en lille brønd ved siden af poolen som burde være våd i bunden i
tilfælde af utæthed - den er knastør).

Lad mig høre om det er unormalt og måske hvor mit vand på mystisk vis
forsvinder hen.

mvh. Morten

Fra : Lau

Dato : 21-05-07 13:50

Har lige oplevet det samme - din pool er utæt! Det kan være hvor som helst i
rørene under jorden. Du bør få trykprøvet alle rør hurtigst.
Jeg har blandede oplevelser med poolfirmaer - skriv direkte til mig hvis du
vil vide mere da jeg ikke ønsker at hænge firmaer ud på nettet. (fjerndette
fra mailadressen)
Jeg fik lappet poolen for 150.000 kr! på tidligere ejers forsikring.

En pool skal i gennemsnit efterfyldes med ca 10 - 15 cm højde af overflade
målet årligt!
Resten kommer fra himlen.

vh
Lau