Kan man sætte diamantklinge på sin kap-ger~
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 19-05-07 16:29

Hej i gruppen

Jeg skal have skåret en del fliser til i forbindelse med finpudsningen er
hjørner o.l. ved mine nye belægningssten.

Jeg har en lille vinkelsliber, men den kan ikke rigtig nå igennem stenene.

Så fik jeg den geniale ide at købe en stor diamantkling, og sætte den på min
kap-geringsav.

Det ville også fungere utrolig godt hvis ikke hullerne var forskellige i
diameter.
Hullet i diamantskiven er 22,2mm og hullet i den vanlige savklinge er ca
25mm.

Findes der diamantklinger med hul i den størrelse, eller er det lavet sådan
at man ikke kan bruge den løsning?

/CJ

Fra : Max

Dato : 19-05-07 16:39

Hej Christian

> Så fik jeg den geniale ide at købe en stor diamantkling, og sætte den
> på min kap-geringsav.

Køb en stor vinkelsliber istedet for at ødelægge din sav.

--
Mvh Max

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 19-05-07 17:49

> Køb en stor vinkelsliber istedet for at ødelægge din sav.

Nu har jeg generelt ikke det store at bruge en stor vinkelsliber til.
Desuden synes jeg det er rarere at kunne lave et kontrolleret snit istedet
for frihånds med en vinkelsliber.

Hvad kan ødelægge saven ved at save i sten istedet for træ?

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-05-07 18:36

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for frihånds med en vinkelsliber.
>
> Hvad kan ødelægge saven ved at save i sten istedet for træ?

Nu ved jeg ikke hvilken kapsav du har, men ikke alle save er skideglade for
betonstøv.

Det er nu ikke det store problem at lave et kontrolleret snit med
vinkelsliber. Det er vel ikke for sjov alle brolæggere bruger sådan en
satan. :)

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 18:55

Christian Jacobsen wrote:
> Nu har jeg generelt ikke det store at bruge en stor vinkelsliber til.

Lej en hos dit byggemarked. Det kan ikke koste alverden....

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 200.-

Fra : tp

Dato : 19-05-07 20:44

jeg har lige købt en helvedes dyr 2000watts dewalt 230mm vinkelsliber, og
jeg må sige, at den kan rive armene halvt af mig når den "sætter sig", så
tanken om en geringsav der sidder fast kan jeg sagtens følge, men støv ER et
problem for udstyr der ikke er forberedt det..

Fra : Kåre

Dato : 19-05-07 21:28

> [...]
>
> Findes der diamantklinger med hul i den størrelse, eller er det lavet
> sådan at man ikke kan bruge den løsning?

Kan du ikke bare save det igennem du kan, evt. fra begge sider, og så give
den et hak med hammer og mejsel? Det går altid godt. Der kommer godt nok en
lille kant på stenen, men den er jo sædsvanligvis under niveau så den ikke
ses.

mvh
Kåre

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 20-05-07 07:24

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den et hak med hammer og mejsel? Det går altid godt. Der kommer godt nok
> en lille kant på stenen, men den er jo sædsvanligvis under niveau så den

Jeg kan høre på de forskellige svar at det er på den måde det nok er
smartest at lave det på.
Mest synes jeg jo det ville være synd at ødelægge min kapsav for det også.

Tak til alle for velbegrundede svar,

/CJ

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-05-07 08:45

> Jeg kan høre på de forskellige svar at det er på den måde det nok er
> smartest at lave det på.
> Mest synes jeg jo det ville være synd at ødelægge min kapsav for det også.
>
> Tak til alle for velbegrundede svar,

Kan da fortælle at jeg har en diamantklinge til min håndrundsav (Hilti) til
eternit/fibercementopgaver. Det er fandens til svineri at stå med, men
fungerer ret godt.

Men smut i jem og fix og køb dig en 230 mm vinkelsliber til et par hundrede.
Køb så en lidt bedre klinge til den, og du er kørende. Hvis du er bange for
at det smutter for dig, kan du jo lave dig et land at lægge stenen op i.
Evt. fastholde med en skruetvinge.

- Martin

- Martin

Fra : Ledøje Udlejning