Myrer - nytte det
Fra : Kim2000

Dato : 18-05-07 20:56

Redskabsskuret er nærmest invaderet af myrere og det er de modbydelig
gigantiske der både bider og er aggressive ikke som de små nuttede sorte der
ikke gør nogen skade. Anyway, svigerfar siger jeg skal tage vandslangen
smide den ned i myrerhullet og så ellers bare lade den vande løs for fuld
tryk 3-4 timer.

Det lyder selvfølgelig bedre end kemiske gifte, men nytter det?`

mvh
Kim

Fra : Gamle

Dato : 18-05-07 21:27

> [...]
> tryk 3-4 timer.
>
> Det lyder selvfølgelig bedre end kemiske gifte, men nytter det?`

Ikke hvis de har lært at svømme.

Mvh.
Torben

Fra : Hauge

Dato : 18-05-07 21:29

Gamle wrote:
> Ikke hvis de har lært at svømme.

Eller hvis de har opfundet myresnorklen ;)

Mvh Hauge

Fra : Kim2000

Dato : 18-05-07 21:48

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
> Anyway, svigerfar siger jeg skal tage vandslangen

> Ikke hvis de har lært at svømme.

Ja, netop. Jeg tænker egentlig på om de har forudset den slags
oversvømmelser og har sikret æg og dronning mod det, så det eneste jeg får
ud af det er at smide en masse vand ud uden myrene bliver andet bare lidt
generet et par dage.
mvh
Kim

Fra : Gamle

Dato : 18-05-07 22:13

Kim2000 wrote:

> [...]
> oversvømmelser og har sikret æg og dronning mod det, så det eneste
> jeg får ud af det er at smide en masse vand ud uden myrene bliver

Læs lidt her. Er godt nok om sorte myrer, men alligevel
http://www.chrisal.dk/sorte%20havemyrer.htm

Mvh.
Torben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-05-07 21:59

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev
> Det lyder selvfølgelig bedre end kemiske gifte, men nytter det?`

Jeg tømte en støvsugerfuld små myrer og dronninger ud i en spand vand. De
druknede alle uden undtagelse, næsten omgående.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 00:27

> [...]
> løs for fuld tryk 3-4 timer.
>
> Det lyder selvfølgelig bedre end kemiske gifte, men nytter det?`

JEg har med held prøvet med alm fint salt.... bare hæld det ned i
hullerne... vist noget med at det er for fint i forholdt il sand, så det
bliver ved med at falde ned i dem.. og så er det lidt stærkere at leve i end
sand....

Ellers må du ned over grænsen efter nogle stærke sager...

/SWP

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-05-07 14:16

Søren W skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]

Du kan prøve at hælde denne mixtur i boet - den har ifølge gamle
indlæg her i gruppen hjulpet andre:

2 liter vand
25 gram gær
3 spsk sukker

- opskriften skulle også virke mod hvepse, når den tid
kommer.....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kim2000

Dato : 19-05-07 13:25

> [...]
> løs for fuld tryk 3-4 timer.
>
> Det lyder selvfølgelig bedre end kemiske gifte, men nytter det?`

Det har i hvert fald en ret begrænset effekt, så må kemi tage over. Øv.

mvh
Kim

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 21-05-07 12:17

Kim2000 wrote:

> Det har i hvert fald en ret begrænset effekt, så må kemi tage over.

Du har fået svaret....
Knust kisel....
Det er ugiftigt og effektivt :)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : V Hansen

Dato : 19-05-07 16:12

> Redskabsskuret er nærmest invaderet af myrer

et gammelt råd er, at tage boraks og blande det med flormelis,
læg det på noget pap.
myrerne elsker sødt og kan ikke tåle boraksen.

et andet er Ecostyle's Myrefri, som er kisel og eucalyptusolie,
myrerne spiser det, men kan ikke tåle at få kisel ned i maven.

begge virker.

Vibeke

Fra : Jens G

Dato : 20-05-07 17:33

On Fri, 18 May 2007 21:55:41 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>tryk 3-4 timer.
>
>Det lyder selvfølgelig bedre end kemiske gifte, men nytter det?`

Om det hjælper ved jeg ikke, men du skal passe på hvad du får
undermineret med alt det vand. Du kan jo få skyllet jord og grus væk
som støtter gulv, fliser, fundament osv.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-07 10:09

Kim2000 wrote:
> [...]
> vande løs for fuld tryk 3-4 timer.
>
> Det lyder selvfølgelig bedre end kemiske gifte, men nytter det?`

Kogende vand har jeg flere gange brugt med succes

--
Med venlig hilsen,

David