lyd/isolering
Fra : Ukendt

Dato : 17-05-07 21:37

halløjsa NG

Jeg ville høre om der skulle være lavet noget isolering ala rockwool batts
med klæber på, så man kan klæbe det direkte på muren?, så det kan holde sig
selv istedet for jeg skal bygge noget op der kan holde på det.

hvis i forstår hvad jeg mener.

jeg har kigget på rockwool.dk men synes ik rigtig jeg kan finde noget.

René

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-07 22:23

Mette og René wrote:
> [...]
> batts med klæber på, så man kan klæbe det direkte på muren?, så det
> kan holde sig selv istedet for jeg skal bygge noget op der kan holde

Øhhh...hvad vil du så have udenpå?

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 200.-

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-07 13:43

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> Øhhh...hvad vil du så have udenpå?

udenpå hva? isloeringen? ingenting, jeg skulle bare bruge noget "stiv"
isolering med noget klæber på, det er til kassen som er bygget op om fyret
for at lyd isoler ind imod stuen.

René

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-07 13:55

Mette og René wrote:
> udenpå hva? isloeringen? ingenting, jeg skulle bare bruge noget "stiv"
> isolering med noget klæber på, det er til kassen som er bygget op om
> fyret for at lyd isoler ind imod stuen.

Isolering er ikke velegnet til lyddæmpning. Det skal være noget hårdt som
eksempelvis gips. Skal du ikke alligevel have 2 lag gips på mellem fyret og
opholdsrum?

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-07 17:49

> [...]
> eksempelvis gips. Skal du ikke alligevel have 2 lag gips på mellem fyret

nej der er en mur i forvejen(men dæmper ikke lyden så meget)..., det jeg
ville var at lyd isoler inde i det rum på ca 1.5 kvm hvor fyret står(fyret
står i bryggerset).

René

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-05-07 18:05

On Thu, 17 May 2007 22:36:38 +0200, "Mette og René" <nadakarate>
wrote:

> [...]
>
>hvis i forstår hvad jeg mener.
>
>jeg har kigget på rockwool.dk men synes ik rigtig jeg kan finde noget.

Ring til dem, for ca 10 år siden havde de i hvert fald nogle
specielt lydisolerende bats
mvh Ebbe

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 19-05-07 20:48

"Mette og René" <nadakarate> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig
> selv istedet for jeg skal bygge noget op der kan holde på det.

som andre også svarer, er gipsplader bedre, men om de kan limes op, tjae har
aldrig hørt om det.

men ellers måske det man bruger til at lydisolere et motor rum på en bil,
kan ske det er for dyrt .

Jens

Fra : The MANN

Dato : 19-05-07 21:18

> [...]
> sig
> selv istedet for jeg skal bygge noget op der kan holde på det.

jo tungere materialet er jo bedre lyddæmper er det!! man kan snyde lidt med
at sætte feks 2 lag æggebakker op overfor hinanden så dal er overfor dal
og top overfor top. så rammer lydbølgerne ikke på samme tid på den yderste
væg og derfor sættes den ydre væk ikke i svingninger = ingen støj !!! (
dæmpende)

> hvis i forstår hvad jeg mener.

tjek

The Mann

Fra : Optimus Prime

Dato : 21-05-07 10:20

The MANN skrev:
> [...]
> væg og derfor sættes den ydre væk ikke i svingninger = ingen støj !!! (

Det afhænger af hvilken type støj man ønsker at dæmpe - isolering, som
stenuld o.lign. har et ekstremt stort og uens overfladeareal. Det giver
en meget god absobering af luftbåren lyd - lydet spredes simpelthen i
alle retninger på grund af den "diffuse" overflade og dæmpes på den måde
væsentligt.

Fænomenet med stående bølger, som du beskriver, kan ganske rigtigt
klares ved at undgå parallelle overflader (som fx i isolering eller
æggebakker) - og kan dette ikke undgås, gælder det om at vælge tunge
materialer, da høj vægt kræver mere mere energi for at komme i svingninger

Derfor vil Renés ide med isolering på indersiden af kassen være en god
ide - der skal vælges et materiale med stor uens overflade... Fx akustik
plader - de bør kunne fås i fri handel da de hænger mange steder som
børnehaver og lignende steder med meget støj

Det billigste vil nok være almindelig isolering med noget stof eller
sådan noget til at holde det på plads

Fra : Henk

Dato : 22-05-07 14:28

Mette og René wrote:
> [...]
> på det.
> hvis i forstår hvad jeg mener.
>
> jeg har kigget på rockwool.dk men synes ik rigtig jeg kan finde noget.

Hej

Jeg tror det er noget Rockfon du skal have.
Se her:

http://www.interfinish.dk/

Mvh.
Henk

Fra : Anders Majland

Dato : 23-05-07 17:59

> Jeg tror det er noget Rockfon du skal have.
> Se her:
>
> http://www.interfinish.dk/

Det er jo "bare" for at få en pæn overflade. Under malingen er det "bare"
tæt/tung rockwool...

Den høje pris (specielt med skjult montering) er så for at få et flot
resultat hvor der er meget stramme tolerancer til pladens dimensioner.
(Flugter man langs samlinger på et loft skal der jo ikke meget til at det
ser skævt ud elle "sejler"