Zink- tagrender , lodning
Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 17-05-07 14:38

Er der en ekspert der vil fortælle mig,hvorledes man
tinlodder
Zinktagrender.

Det drejer sig om helt nyfremstillede zinkkanaler , der
skal i forlængelse af hinanden.
Jeg har gasbrænder til opvarmning af loddekolber,
loddevand og 50 % loddetin.

Det er vigtigt at jeg får et godt og tæt resultat og
har derfor brug for lidt gode anvisninger
jo flere jo bedre

Venlig hilsen
EjnarN

Fra : Carsten

Dato : 18-05-07 08:32

Hej Ejnar

Jeg skal ikke gøre mig klog på lodning, men vil blot sige, at det ikke er
nødvendigt for at få en tæt tagrende. Du kan bruge samlestykker og en
speciel silikone-lim. Se f.eks. her:

http://www.billigvvs.dk/Tag%20og%20tagrender/Tagrender/Plastmo%20-%20zink

Hilsen
Carsten

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-05-07 11:09

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal ikke gøre mig klog på lodning, men vil blot sige, at det ikke er
> nødvendigt for at få en tæt tagrende. Du kan bruge samlestykker og en

Det ligner tilgengæld lort....

- Martin

Fra : Morten

Dato : 18-05-07 22:18

Hej jeg har lige været igang med at lodde for 2 måneder siden, men det er
ikke let når det er første gang havde to forskelige kolber en på 400g og en
på ca 600g studserne blev loddet på i garagen og tagrenderne blev loddet på
stedet, men det er svært i starten.Du skal starte fra oven for tinnet løber
nedad ellers får du bunden fyldt op det gjorde jeg også var det op med rned
tagrenden igen og vende den om på siden så det ku løbe den rigtige vej
pas på du ikke varmer kolberne for meget op for så smelter tagrenden. husk
at rense loddekolben hvis den er belagt (dyp den i lodde vand) smør
loddevand på hvor du skal lodde så løber tinnet selv.Det sku være nok og
lodde tagrenderne invendigt.Efter 3 til 4 lodninger har man taget på det

Mvh Morten