Shadowrun og Svage spilpersoner
Fra : Nichlas Hummelsberge~

Dato : 05-07-01 01:05

Jeg overvejer for tiden at starte en shadowrunkampagne for nogle venner (og
mig selv selvfølgelig) men er godt træt af de power-karakterer(*)
character-genreation systemet skaber.

For nogen tid siden, dengang second edition stadig var sagen, fandt jeg på
deep ressonance et "humble character priority system" som gjorde nogle meget
svagere karakterer. Det har jeg nu 2 problemer med:
1. Jeg kan meget godt lide point-systemet i "Shadowrun Companion"
2. Det er 2nd edition.

(*) I bogen fortælles der at attributes for normale mennesker er 3 hele
vejen. Hvis en begynderkarakter skal være nogenlunde tro mod dette, ender
han med en ordentlig bunke skills eller resources osv., og jeg mener ikke
det er fedt at starte som supermand.

Fra : Peter Kristiansen

Dato : 05-07-01 14:43

"Nichlas Hummelsberger"

> Jeg overvejer for tiden at starte en shadowrunkampagne for nogle
venner (og
> mig selv selvfølgelig) men er godt træt af de power-karakterer(*)
> character-genreation systemet skaber.
Det kan jeg godt forstå, det er nu et temmelig skægt afbræk i
"standard Shadowrun". Jeg fandt bare frem til efter et stykke tid vil
man (både mine spillere og jeg) tilbage til det som vi altid har
gjort - eller noget i den dur.

> [...]
> svagere karakterer. Det har jeg nu 2 problemer med:
> 1. Jeg kan meget godt lide point-systemet i "Shadowrun Companion"
Det kan nemt klares. Du bruger bare systemet i Shadowrun Companion,
siger at maks 200.000 (eller mindre) i resourcer og generelt give dem
færre skills.

En alm. person skal have 36 skills til attributter og så lidt til
penge og skills. Afhængig af hvor low-level du vil starte den kan du
så modificere pointene f.eks. 70. Du kan jo også sige at de maks må
have skills på 4.

Jeg gav dem (hvist nok) 100point og de måtte stort set ikke tage nogen
ressourcer. Det mundede ud i nogle karakterer med rimelige attributter
og skills - hvilket egentlig også var min hensigt. De startede som
gang members, faktisk var de et lille gang til at begynde med som de
så byggede op. Efterhånden gik de fra gangers til runners, men det var
en del ret skæge og anderledes scenarirer.

Peter.