Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Afspildning af Canon IXUS video?
Fra : Thomas

Dato : 17-05-07 12:18

Hej NG,

jeg kan ikke afspille mine Canon IXUS 60 video filer. Jeg mangler et codec,
men kan ikke finde ud af hvilket og hvor det kan downloades. Jeg har nyeste
DIVx installeret.

Er der nogen som kan og vil hjælpe mig?

Mvh/Thomas

Fra : Lyrik

Dato : 18-05-07 00:21

Den 17.05.2007 kl. 13:18 skrev Thomas <tkrath@SLEThotmail.com>:

> [...]
> codec,
> men kan ikke finde ud af hvilket og hvor det kan downloades. Jeg har

+++++++++
Gerne Thomas. Den codec som Canon bruger er MJPEG. Desværre er der ingen
gratis MJPEG codecs ud over den som ligger i QuickTime Player. De er alle
vandmærket og kun til begrænset brug.
Quicktime Player kan afspille filerne.
Det siges, men jeg har ikke efterprøvet det, at der i Directx versionerne
fra Microsoft ligger et MJPEG codec. Men jeg har ikke efterprøvet det.
..avi filer bliver som standard afspillet af Windows mediaplayer, der- ikke
kan spille MJPEG filmene.

Du skal ændre standarden til at spille avi-filer i Quicktime
Player, så spiller det.

QuickTime Player kan registreres(billigt) og så kan den en hel masse der
som regel er ukendt blandt Windowsfolk.(Jeg bruger Mac)

Jeg har lavet en lille video som viser dig hvordan QuickTime afspiller
Ixusfilmen(hentet på Steves Digicams) og konverterer den til divx,
hvorefter jeg bruger Quicktime playeren til at "redigere i den" ved at
klippe et stykke ud af filmen. Det redigerede kan så selvfølgelig igen
gemmes eller exporteres i nye formater.:
http://www.luen.dk/canon_ixusfilm.divx

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Thomas

Dato : 20-05-07 10:28

> Du skal ændre standarden til at spille avi-filer i Quicktime
> Player, så spiller det.

Super takker! Det virker :)

Mvh/Thomas

Fra : Jacob Ask

Dato : 18-05-07 07:40

Thomas wrote:
> [...]
> men kan ikke finde ud af hvilket og hvor det kan downloades. Jeg har nyeste

VLC kan så vidt jeg husker klare det: http://www.videolan.org/vlc/

(iøvrigt et ret godt lille program til filmvisning, som ikke sluger for
mange resourcer og som bare virker).

/ask

Fra : Lyrik

Dato : 18-05-07 09:46

Den 18.05.2007 kl. 08:40 skrev Jacob Ask <ask@FJERNexo.dk>:

> VLC kan så vidt jeg husker klare det: http://www.videolan.org/vlc/
VLC afspiller den ikke korrekt men melder fejl. Videoen går i stå.

Hilsen
Jens