Museumsklub i Århus
Fra : Kaare

Dato : 09-05-07 16:35

Nu har de sidste dykkere, der har fulgt med udviklingen og været
aktive forladt Biodyk i Århus, og dermed kan klubben erklæres åben som
Museum. Dette indebærer tvungen brug af makkerline og 0,4 l flaske,
instruktører med halsvest og alt det det gode vi husker fra 80érne.
Der forventes et snarligt samarbejde med Dykkerhistorisk Selskab, da
lokalerne ikke længere bliver benyttet.
Desværre vil det ikke være muligt at se det ved selvsyn, da det er
blevet forbudt at medbringe gæster.

Tidligere aktivt medlem Kaare Winther Hansen

Fra : Allan Jensen

Dato : 09-05-07 21:37

....Danmark er fuld af "museumsklubber", men det skyldes måske i nogen grad,
at de er underlagt et "museumsforbund" (bestående af Tordenskjolds
museumssoldater)

Jeg vil dog vædde på, at det ikke har noget med udstyret at gøre, for selvom
jeg selv dykker i "museumsudstyr", er jeg medlem af en af kongerigets mest
aktive, moderne og demokratiske klubber.

I Havbasserne dyrker vi fællesnævneren og skeler ikke til hvilken
organisation, eller hvilken type udstyr man anvender. Det er rigtig rart at
være en del af (nej jeg er ikke med i bestyrelsen).

Jeg håber de aktive i Århus ikke lader sig slå ud, men får en aktiv og
levedygtig klub stablet på benene. Men husk, at de som har en halsvest godt
kan være aktive

Allan Jensen

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 10-05-07 08:20

Hej Allan

Mon ikke også du ville forlade Havbasserne, hvis de Tvang dig til at dykke
med et 100% DIR setup

/Sune

Fra : Allan Jensen

Dato : 10-05-07 18:21

....jo, eller hvis de tvang mig til noget andet.

Men nu er der hverken tvang eller fanatikere i Havbasserne, kun frie
dykkere, som vælger udstyr efter personligt behov og så selvfølgelig efter
hvor de skal dykke - er der noget smukkere end frihed?

Jeg er overbevist om, at det også er en af grundene til klubbens store
succes. Vi er jo ikke er en stor homogen gruppe, men alle hjælper hinanden
hvor der er behov, så vi behøver ikke regler for alt.

Men jeg ved godt du bare ville drille Sune

mvh. Allan Jensen

Fra : Lars Damkjær

Dato : 10-05-07 07:25

Surt.
Hvordan er det sket? Er dinosauerne i flertal, eller har klubben nogle
vedtægter der placerer magten hos nogle få udvalgte?

Mvh Lars

Fra : KLogeaage

Dato : 10-05-07 15:02

Hvad er det nu i vejen med hals vest og mellemline
Se det dog fra den lyse side, mindre aktivitet mindre slid på ud styret =
bedre klub økonomi, og i har vel stadigvæk jeres fælles sauna eller er den
også blevet forbudt.

Hilsen Kloge åge