Køb af våddragt
Fra : M. Lock

Dato : 08-05-07 23:56

Hej Gruppe

Har i et stykke tid overvejet at købe en våddragt, og er mere eller
mindre blevet enig med mig selv om følgende:
Mares Evolution set 7+5 mm
Mares Trilastic 6,5 mm støvler
Mares Trilastic 6+4 mm handsker

Er ovenstående helt hen i vejret? Har kun 10 dyk bag mig, så bær over
med mig hvis jeg stiller dumme spørgsmål. Er der nogen der har gode
eller dårlige erfaringer med det? Det skal bruges til dykning i
Danmark. Har så sent som i dag været ude i en 7+7 mm Camaro dragt, og
havde i den, ingen problemer med at holde varmen, så selv om en
tørdragt ville være optimal vil jeg starte med en dette.

Er der nogen der ved om man kan købe det ovenstående et sted i
københavnsområdet? Kan kun finde det hos easydive i Aalborg, og det
ville jo være rart at kunne prøve det først.

Mvh
Martin

Fra : AK

Dato : 09-05-07 08:31

Hej Martin,

Det er måske ikke lige i københavn, men Master Dive (www.masterdive) i
Helsingør forhandler Mares, og har gjort det de sidste mange år.
Du kan jo ringe of få en snak med Kjell, jeg er sikker på at han kan
hjælpe dig.

Jeg ved godt at det ikke er i KBH men det er trods alt tættere på end
Aalborg.

mvh.

Anders Knudsen

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 09-05-07 10:30

Hejsa

> Mares Trilastic 6+4 mm handsker

Jeg ville personligt nok gå AMOK over så meget neoprene omkring
fingerne. Jeg dykker gerne med tropehandsker (1,5 mm eller fx
http://scansheep.dk/product.asp?product=10930&sub=101&page=1) til/fra
vandet er omkring 13-15 grader før jeg går over i mine 5mm når vandet
bliver for koldt.

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 09-05-07 10:55

"Lars Skov-Dethlefsen" <lars@skov-dethlefsen.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg ville nok satse på lidt varmere fingre end det. Både for komfort og for
sikkerhed.
Da jeg dykkede med neoprenhandsker, var det med 3-finger hele året rundt.
Du har generelt kun brug for de klemmene og gribende bevægelser under vand.
Med mindre naturligvis, at du ønsker at tilkendegive din utilfredshed med
din makker...

mvh
Johnny

Fra : flemming.pless@gmail~

Dato : 09-05-07 16:52

On 9 Maj, 00:55, "M. Lock" <l...@mail.dk> wrote:
> [...]
> københavnsområdet? Kan kun finde det hos easydive i Aalborg, og det
> ville jo være rart at kunne prøve det først.

Kære Martin
Det lyder da meget godt. Jeg har 70 dyk med den samme Camaro-dragt.
Den er solid og varm (så varm som nu en våddragt kan blive-:)).
Med hensyn til handsker, skal du nok overveje et par Mares tre-finger
handsker. De er suveræne til dansk vinterdykning og gør at jeg helt er
holdt op med at bruge tørdragshandsker til min tørdragt.
Har du i øvrigt overvejet at prøve en Mares dragt, der ligner en
tørdragt i opbygning.

Hilsner

Flemming Pless

Fra : Søren Reinke

Dato : 09-05-07 18:08

M. Lock wrote:
> [...]
> københavnsområdet? Kan kun finde det hos easydive i Aalborg, og det
> ville jo være rart at kunne prøve det først.

Mares bliver bland andet forhandlet af Aquasport, på Store Kongensgade 116.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : M. Lock

Dato : 09-05-07 22:54

On 9 Maj, 19:07, Søren Reinke <s...@REMOVE.reinke.dk> wrote:

> [...]
> C.T.O. Søren Reinkewww.Xray-Mag.comYour free online dive magazine
> Download it in PDF, just like a real magazine- Skjul tekst i anførselstegn -

Hej igen

Tak for jeres svar, har fundet den pågældende dragt i Roskilde, hos
ESA dyk.
Flemming, hvad er det for en dragt du tænker på? Noget i trilaminat,
eller stadig neopren?

Mvh
Martin

Fra : flemming.pless@gmail~

Dato : 10-05-07 07:46

On 9 Maj, 23:53, "M. Lock" <l...@mail.dk> wrote:

> [...]
> ESA dyk.
> Flemming, hvad er det for en dragt du tænker på? Noget i trilaminat,

Kære Martin

Det er denne her
Mares Isotherm
The Semi-Drysuit Benchmark,
Further Evolved
New design, setting the standard for semidrysuit design.
· Semi-drysuit in 6.5mm neoprene with a Trilastic mix of elastic
material in the underarm and side of the body for more flexibility and
easy entry
· TIZIP Super Seal rear dry zip
· Twin Protection System
· Zippered double seals at the wrists and ankles with Metal Skin Seal
· Smooth ultra-elastic neoprene collar 5mm
· Tatex panels on the chest and back, for higher warmth retention and
quicker drying
· Trilastic Knee Protection
· Supratex on the shoulders for greater abrasion resistance
· Body lined in Sapphfire Plush for increased heat retention and
extreme comfort

Du kan finde den på www.Mares.com

hilsner

Flemming

Fra : flemming.pless@gmail~

Dato : 10-05-07 07:54

> [...]
> ESA dyk.
> Flemming, hvad er det for en dragt du tænker på? Noget i trilaminat,

Kære Martin

Jeg fandt lige den her diskussion på nettet om den omtalte dragt:

http://www.scubaboard.com/archive/index.php/t-42069.html.

kh
Flemming